Suomilomassa pahinta

Illallinen hyvän ystävän kanssa, jutellaan niistä näistä ja siitä, kuinka ihanaa on tavata pitkästä aikaa. Aika kuluu kuin siivillä, edessä tunteja sitten tyhjentyneet lasit, ilma täynnä kuulumisia, naurua ja tunnetta, on niin kivaa olla tässä ja nyt.

Ilta hämärtyy ja viilenee, onkin aika jo lähteä. Halatessa ei tahtoisikaan päästää irti, kaupunki ympärillä on muuttunut pimeäksi. En yhtään tiedä milloin taas tavataan ja yht’äkkiä tuntuu kuin olisin aivan yksin.

Itkultani en saa sanottua, en puoliakaan siitä mitä haluaisin. Mutta minulla on ikävä jo nyt.

 

Tämä se on, kolikon kääntöpuoli. Suomiloma alkaa lähestyä loppuaan ja lopussa on vain hyvästit.

 

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Matkat

Yllin kyllin suomalaisherkkuja

Tullessani Suomeen lähes kolme viikkoa sitten, oli mielessäni lista suomalaisherkkuja joita matkani aikana haluan ehdottomasti syödä. Vaikka lista onkin jokaisen kauppareissun myötä vain pidentynyt, alan silti olla kaikessa herkuttelussa vahvasti voiton puolella. Tällä reissulla ei juuri dieettejä tunneta, mutta maksamakkaraa on uponnut senkin edestä.

kanttarellipizza.jpgKaksi kärpästä yhdellä iskulla,
eli kanttarellipizza ohrarieskan päälle rakennettuna.

Lautaselleni ovat päätyneet ainakin seuraavat herkut:
Saaristolaisleipää
Ruisleipää hirvittävät määrät (vaikka leivonhan minä sitä kotonakin…)
Ohrarieskaa
Karjalanpiirakoita
Oltermannia (oli iso pettymys. Mitähän sille on tapahtunut? Hyvänä korvikkeena toimivat kuitenkin Pirkan kermajuusto ja Pohjanpoika)
Aurajuusto ja piparkakut (se aurajuusto-levite on aika hyvää!)
Mustaleima-juusto
Lauantaimakkaraa
Kielileikettä
Grillimakkaraa
Silliä ja uusiaperunoita
Kanttarelleja (itse kerättiin!)
Maksamakkaraa
Maksalaatikkoa
Lihapiirakka (kahdella nakilla)
Makkaraperunat
Kebab ranskalaisilla
Mämmiä (löytyy Prisman pakastealtaasta!)
Leipäjuustoa ja lakkahilloa
Pilttiä (ihan oikeasti, niitä hedelmäsoseita…mm…)
Ainon lakritsijäätelöä (ja muitakin makuja, mutta se laku…nam)
Irtokarkkeja (lukemattomia erilaisia)
Lakuja
Jenkki-purkkaa
Räkämunkki
Viinereitä
Rahkapulla
Jaffaa
Pommacia
Lonkeroa
 

Vielä syömättä:
Veriletut
Pinaattiletut
Pinaattikeitto
Kauhea määrä karkkia ja suklaata
Tuleeko jollain mieleen jotain muuta…?
 

On tämä ollut melkoista syömistä. Kahviakin juodaan Suomessa tunnin, kahden välein. Ystävälläni oli muuten viikonloppuna synttärit, joiden ohjelmanumerona oli ruokaviesti-kilpailu. Siinä oli joukkueen kesken tarkoitus syödä lautaselta tarkoin valitut perinneherkut mahdollisimman nopeasti. Tarjolla oli kaikenlaista namia, kuten mämmiä, silliä, aurajuustoa ja piimää. Älyttömän kiva kilpailu, vaikkakaan en ymmärrä mikä siinä muka oli niin vaikeaa? 
 

 

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä