Anteeksi rakkaat mainostajat, mutta…

…tuo Lilyn etusivun juttujen välissä oleva kilpailubanneri, jossa nuorimies rääkyy kitarisat ojossa, saa aina etusivua selaillessani niskakarvat nousemaan pystyyn. Voi olla, että olen ainoa, jonka verkkokalvoihin särähtää tuo bannerissa käytetty kuva ja siihen yhdistetty sanoma: ”Voita Ruisrock-liput sekä viinitasting”. 

En tiedä Suomesta, mutta ainakin tällä pallonpuoliskolla viininmaistelu mielletään jokseenkin sivistyneeksi tapahtumaksi, vaikkei aina maltetakaan sylkeä kuppiin ja maistelun lopputuloksena olisi pieni hiprakka. Tuo kuvassa oleva kaljapäissään kiljuva teini ei houkuta ainakaan minua hakeutumaan lähellekään kyseistä tasting-tilaisuutta, eikä itse asiassa lähelle koko Ruisrockia. Ymmärrän kyllä, että kyseessä on Ruisrockin alueella oleva tasting-tilaisuus, jonka kohderyhmää on pääasiassa nuoriso ja jolla ei todennäköisesti ole mitään tekemistä oikean viininmaistelun kanssa, mutta silti.

Voisitteko siis ensi kerralla puhua tuollaisen mainoskuvan yhteydessä ihan vain ilmaisesta viinasta, yrittämättä pukea sitä sivistyneeksi viininmaisteluksi?

 

Tässä vielä tuo hermoja raastava kilpailubanneri:

d4fb13141236ce11a824b459e0c2e891.jpgYök. Vanhan AD:n silmät itkevät verta.

 

 

Puheenaiheet Höpsöä

Aktiiviloman saldoa

Ei sillä, että löhölomissa olisi mitään vikaa, mutta kyllä kunnon aktiivilomakin nollaa arjen paineet. Kolme urheilun ja ulkoilun täyteistä päivää Big Bearilla ajoi asiansa ja olen kuin uudesti syntynyt. Erityisesti vaihtelu treenirutiineihin teki hyvää, sillä perinteisen raudan nostelun sijaan treenit koostuivat erilaisista ulkoaktiviteeteista.

bigbear2.jpgKyllä näissä maisemissa kelpasi olla aktiivinen!

Oli hienoa herätä aamuisin linnunlauluun ja tajuta, että on koko päivä aikaa reippailla. Kuten aikaisemmassa kirjoituksessa mainitsin, aloitin aamuni tunnin hölkällä. En ole viime aikoina turhan paljon juossut ja ensimmäisen aamun hölkkä tuntuikin todella tahmealta. Vasta lenkin jälkeen tajusin miksi. Big Bear sijaitsee noin kahden kilometrin korkeudella merenpinnasta ja tottumattomalle tuolla korkeudella ilma tuntuu jo melkoisen ohuelta. Niinpä myös reilun kolmen tunnin reipas haikkaus 2300 metrin korkeuteen tuntui jo ihan urheilusuoritukselta, varsinkin kun lämmintä oli kolmisenkymmentä astetta.

bigbear1.jpgPäivähaikkaus vuorille.

Yhden pidemmän ja yhden lyhyemmän haikkauksen lisäksi kävimme melomassa Big Bear Lakella. Kaksikkokajakki olikin oiva apuväline hulppeiden rantamökkien bongaukseen eikä kahdenkympin tuntivuokrakaan päätä huimannut.

bigbear3.jpgMökkibongauksen saldoa kajakin kyydistä.

bigbear4.jpgUntuvikko melontahommissa.

Viimeiseksi ennen kotiinlähtöä kävimme vielä vaijerirata, eli zipline tourilla. Oli muuten superhauskaa liukua puiden lomassa ja metsän yllä vaijerirataa pitkin! Rata koostui kaiken kaikkiaan yhdeksästä hieman erilaisesta liu’usta. Tällaiselle lievästi korkeanpaikankammoiselle sillalta valjaiden ja vaijerin varaan hyppääminen tuntui aluksi ikävästi vatsanpohjassa, mutta kahden ensimmäisen liu’un jälkeen siihenkin tottui ja loppu olikin pelkkää huvia! 

bigbear5.jpgHei me lennetään!

 

Kaikkia tarjolla olleita aktiviteettejä ei kolmeen päivään saatu mahdutettua, joten seuraavaan kertaan jäivät ainakin maastoratsastusmaastopyöräily sekä vesijetti-ajelut.

 

Hyvinvointi Liikunta Matkat