Viikonloppureissun kuvakooste II: maisemia & ilmiöitä

Opin viikonlopun aikana itsestäni jotain uutta. Pidän autolla ajamisesta. Toki moottoripyöräily vie kaikessa hauskuudessaan vielä voiton, mutta ei autolla ajaminenkaan hullumpaa ole. Itse asiassa ajoin ensimmäistä kertaa elämässäni melko pitkän matkan ja mikä parasta – jossain muualla, kuin 6-kaistaisella moottoritiellä hillittömässä ruuhkassa. Yllättävän kivuttomasti taittui sadat ja taas sadat kilometrit autiomaa-maisemissa ja pakko sanoa, että lämpötilan lähennellessä neljääkymmentä, oli ihan mukavaa nahkapuvun sijasta ottaa rennosti ilmastoidussa autossa.

Itse asiassa suosittelen kaikille, jotka päättävät matkata Kaliforniaan, tutustumista tähän maisemiltaan varsin vaihtelevaan ja kauniiseen maahan muutenkin, kuin kaupunkilomailun merkeissä. Esimerkiksi meiltä, melkein meren tuntumasta, on vain muutamien tuntien ajomatka lumihuipuille tai autiomaahan keskelle ei mitään. Sanojeni vakuudeksi julkaistakoot viikonlopulta sekalaisia maisemakuvia ja ilmiöitä!

huoltoauto.jpgNeljäntoista tunnin ajomatka taittui huoltoauton ratissa rattoisasti 90-luvun hittejä kuunnellen, energiajuomaa siemaillen ja komeita maisemia katsellen.

 

liiketila.jpgMonien mahdollisuuksien liiketila myytävänä keskellä autiomaata.
Voisikohan vanhasta bensa-asemasta rakentaa vapaa-ajan asuntoa?

hiekkadyynit.jpgSilmänräpäyksessä maisemat muuttuivat saharamaisiksi kaikkine hiekkadyyneineen.
Vain kamelit jäivät uupumaan.

tarkastusasema.jpgTämä tässä on jenkkiviranomaisten tarkistuspiste lähellä Meksikon rajaa.
Kyseisellä tien pätkällä pysäytetään kaikki kulkijat ja varmistetaan,
että kyseinen kulkija on laillisesti maassa.
(Yritin toki ottaa kuvaa myös agenteista, mutta se ei kuulemma sopinut…)

Olisipa ollut mukava tietää etukäteen, että pelkän paikallisajokortin mukana
kantaminen ei riitä laillisen oleskelun vakuudeksi, vaan mukana olisi pitänyt olla
myös viisumi. Täällä siis vietettiin hetki jos toinenkin agenttien kanssa mukavia
jutellen ja selvitellen kuka on maassa milläkin luvalla. Loppujen lopuksi
vain yhdellä kuudesta oli tarvittavat paperit mukana, yksi seurueesta olisi 

periaatteessa pitänyt pidättää ja loppujen saada sakot…

Itselleni tuli melkoisena yllätyksenä, että lain mukaan minun tulisi kantaa
oleskelulupaa (ts. viisumia, joka on kiinni passissa) mukanani koko ajan.

meksikolaista.jpgPakollinen ruokakuva. Kun kerran oltiin niin lähellä Meksikoa,
niin käytiin tietenkin syömässä meksikolaisessa ravintolassa.

laughlin1.jpgLaughlinin kaduilla.
Tämä Nevadan perimmäisessä kulmassa, Colorado joen varrella oleva
casino-kaupunki, on huomattavasti pienempi ja kulahtaneempi kuin
uhkapelien mekka Las Vegas.

katuperformanssi.jpgKatuperformanssi Laughlinissa.

laughlin3.jpgSiipirataslaivaksi naamioitu Casino Laughlinissa.

paivantyyli.jpgOli ihan pakko ikuistaa tämä hurmaava päivän asu Laughlinin kadulla…
 

laughlin2.jpgLaughlin. Pieni kaupunki keskellä ei mitään.

aikuisten_kirjakauppa.jpgAikuisten kirjakauppa. Voisin kuvitella tarjontaansa kuuluvan melkoisen
valikoiman ihmisbiologiaa käsitteleviä teoksia.

arizona.jpgArizonassa matkalla motoristien pyhiinvaelluskohteeseen Oatmaniin.

aaseja.jpgAaseja liikenteessä!

aasinpeppu.jpgJa totta, Oatman vilisi vapaana kuljeskelevia aaseja ihmisten
ja liikenteen seassa.

oatman.jpgRoute 66:n varrella Arizonassa olevassa Oatmanin kaivoskylässä 
käy kuhina kerran vuodessa, kun Laughlinin River Run -tapahtumassa
olevat motoristit saapuvat paikalle pyörineen.

route66_0.jpgRoute 66 ei välttämättä sovi kaikilta osiltaan herkkävatsaisille.

route66_2.jpgTältä tieltä et halua ajaa ulos.
Niin ja Arizonan puolella ei muuten ole kypäräpakkoa.

ruokaa_tiella.jpgRuokaa tiellä!

suoratie.jpgViikonlopun rientojen jälkeen suunnattiin suorinta tietä kotiin.
Ja kyllä sitä suoraa riittikin.

 

Siinäpä ne sitten oli, kaikki julkaisukelpoiset kuvat viikonlopulta. Pahoittelen ylipitkää kuvapostausta.

 

 

Suhteet Oma elämä Matkat

Viikonloppureissun kuvakooste I: poseerauksia

Ja niin tuli ja meni viikonloppu Laughlinissa. Nyt, kolme päivää, kolme osavaltiota ja 1600 kilometriä myöhemmin, olen turvallisesti takaisin kotona, poissa polttavan autiomaa-auringon alta. Kuten aina, myös tällä kertaa oli kameran liipaisin herkässä koko reissun ajan. Laadultaan suuresti vaihtelevaa todistusaineistoa matkan varrelta on siis paljon!

Raotettuani tänään varovasti kameran muistikorttia, löysin hienojen maisemien lisäksi varsin mittavan valikoiman kuvia, joissa poseeraan erinäisten kohteiden kanssa ja taidetaanpa siellä vähän pussaillakin. Siispä vapun kunniaksi, aloitetaan kuluneen viikonlopun kuvakoostesarja parhaimmilla (tai pahimmilla) poseerauksilla, olkaa hyvät! 

poliisit.jpgPoliisi-kuvakokoelmani laajeni jälleen. Arkistosta kun löytyi jo ennestään kuva minusta poliisiauton kyydissä. Yritin myös saada huonolla menestyksellä itsestäni kuvaa ratsupoliisin kulkupelin selässä.

 

hinausautonkuljettaja.jpgPoliisien kanssa poseeratessa takana seisoskellut hinausautonkuljettaja ilmoitti tyytymättömyytensä siihen, ettei kukaan halua kuvaan hänen kanssaan.
No minä halusin, tietysti.

 

kaarme.jpgTämän veijarin kanssa vaihdettiin myös pikku pusut. En tiedä käärmeen merkistä ja mallista, joku viisaampi voi varmaan kertoa sen minulle?

typsy.jpgMe sitten onnistuimme lahjakkaasti myöhästymään kaikista miss bikini/märkäpaita/alusvaate/tissi -kisoista, mutta onneksi naiskauneutta oli tarjolla kisalavojen ulkopuolellakin.

aasi.jpgJostain syystä pieni Arizonassa sijaitseva kyläpahanen nimeltä Oatman vilisi vapaana kuljeskelevia aaseja. Minä pääsin kuvaan kahden kanssa.

 

kawasaki.jpgJa päiväajelu taittui japanilaisella moottoripyörällä.

route66.jpgAina ei jaksa riisua kypärää ja ihan hyvä niin.
Tässä patsastellaan route 66 -kyltin kanssa.

goldwing.jpgTämä menee vähän samaan sarjaan kansantanssien kanssa – kerran voi kokeilla. Eli vastoin kaikkia järjenääniä, löysin itseni ajamasta Gold Wingillä. Hei kamoon, moottoripyörä, jossa on pakki…! Hupia kesti muutaman sadan metrin verran.

pusui.jpgJa loppuhuipennuksena vielä toinen pussailu-kuva.
Tällä kertaa kohteena vähemmän niljakas olento.

 

 

Suhteet Oma elämä Matkat