Joskus universumi on askeleen edellä

Joskus elokuun alussa tapasin Smokeysissä teksaslaisen Josephin, jonka kanssa haaveiltiin matkoista maailman ympäri ja pääsin pätemään turhimmalla taidollani, eli että osaan laittaa kaikki osavaltiot paikoilleen Yhdysvaltojen kartalle kahdessa minuutissa. Joseph lähti nukkumaan ennen minua ja unohti kirjansa pöytään. Laitoin hänelle facebookiin viestin, että kirja löytyy pubista, mutta pyysi minua ottamaan sen mukaani, jos ehdittäisiin lounaalle seuraavana päivänä.
Ei ehditty seuraavana päivänä, eikä ikinä ja kirja päätyi hostelliimme. Tarvitsin eilen luettavaa ja päätin antaa tuolle reissussa todella rähjääntyneelle opukselle mahdollisuuden, sillä Joseph vakuutti sen olevan loistava. Avasin sen kirjanmerkin kohdalta ja löysin alleviivatun lauseen ja sen alta maininnan, kuinka totta se onkaan..
I was going home in October. Everybody goes home in October.
Jos ei tämä olisi niin mahtavaa, pitäisin tätä todella pelottavana.