Nyt harmittaa!

Olimme varanneet keväälle miniloman Budapestiin. Lennot lähtivät sujuvasti Ryanairilla lähikentältä Tampereelta. Mikä helpotus! Tämä hyvä olo kesti vain siihen asti, kun Ryanair lähestyi meitä sähköpostilla.Meidän lento olisi alkuperäisen suunnitelman mukaan lähtenyt 9.30 Tampereelta, mutta nyt lentoyhtiön toimesta uusi lähtöaika on klo 22.30. Samana päivänä tosin. Tämä tarkoitti sitä, että meidän lyhyt lomamme kutistuu entisestään ja hotellikin on jo varattu. Kääk! Sähköpostissa oli onneksi mahdollisuus peruuttaa varaukset. Peruimme siis kaikki lennot ja ryhdyimme järjestelemään uusia manaten Ryanairin alimpiin pohjamutiin. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun varasimme halpalennot ja nyt tuntuu siltä, että myös viimeinen.
Lentojen hinnat eivät olleet enää tässä vaiheessa edullisimmasta päästä, mutta saimme buukattua uudet, vaikkakin Helsingistä. Hintaa kertyi yli toistasataa euroa lisää+matkat+parkkimaksut, joten siinä se halpuus lentsi sinivalkoisin siivin kohti korkeuksia. Saimme onneksi uudet lennot ja hotellia lähestyin sähköpostilla muutaman päivän muutoksella oleskeluumme. Toivottavasti se onnistuu, koska hotelli on kuitenkin mieleinen. Tämä kaikki aiheutti pieniä hikikarpaloita otsalle, mutta on ilmeisesti valitettavan tavallista. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia ja ovatko palautusrahat tulleet ajallaan tilille Ryanairilta tai muista yhtiöiltä? Kannattaako enää luottaa halpalentoihin?Yksi huono kokemus tarvitsee kyllä kymmenen hyvää, jotta luotto palaa jälleen…
Peukut siis pystyyn, että palautusrahat Ryanairilta kilahtavat tilille..
Tämä peukku löytyi eräällä kävelyretkellä Krakovasta!