Pakkassäätä ja epäonnea ruokatilauksen kanssa

Pakkanen ja rikkoutunut lasipurkki sisältöineeen ei ole mikään paras yhdistelmä.

Viime perjantaina olin tilannut kotiin ruokaostokset Citymarketista, kuten monena muunakin viikkona. Olen ollut hyvin tyytyväinen palveluun ja tuotteisiin. Se säästää ihan hirmuisesti aikaa, vaivaa ja rahaa. Ruokaostosten tilaaminen kotisohvalta kotiovelle on niin ihanan helppoa. Saa ihan rauhassa miettiä kotona, että mitä tarvitaan ja hintojen vertailu on myös paljon helpompaa.

Kunnes viime perjantaina tulivat viikon ruoka-ostokset jälleen kotiovelle. Kirjaimellisesti.

Laatikot oli väärin koottu kaupassa ja yhden pohja petti siinä ulkorappusilla. Tuossa nimenomaisessa laatikossa oli tietysti lasiset purkit. Majoneesi ja kurkkusalaatti hajosivat rappuselle ulko-oven eteen. Yritimme siivota paperilla enimmät pois, mutta -17 asteen pakkasessa kaikki jäätyi kiinni salaman nopeudella. Roudasimme sisälle muut laatikossa olleet tavarat ja ne pääsivät pesun jälkeen omille paikoilleen. Rappusella oli pystyssä syväjäässä  ainakin miljoona terävää lasinsirpaletta.

Siinä sitten raaavittiin päätämme, että miten ihmeessä saadaan laatasta lasinsirut irti. Meillä on kuitenkin kaksi koiraa, joita pitää viedä lenkille. Ensin kokeilin ottaa ämpäriin tulikuumaa vettä ja yritin sulattaa rätin kanssa sirpaleita irti jäästä. Se ei tuottanut tulosta, koska kuumakin vesi jäätyi hetkessä uudeksi kerrokseksi vanhojen päälle.

Sitten ajattelin sulattaa jäätä hiustenkuivaajalla. Virittelin jatkojohdon ja aloin puhaltaa. Ilma oli kuitenkin niin kylmää, että föönistä tuleva ilma ei sulattanut jäätä lainkaan.

Isäntä toi avuksi kuumailmapuhaltimen. Aloin jo pelätä, että laatat irtoavat. Puhaltelin varovasti pienen alueen kerrallaan ja samalla kuivasin sulaneen veden paperilla. Veden mukana lähtivät myös sirpaleet. Tässä hommassa meni melkein tunti, koska sain sulatettua 5 cm alueen kerrallaan.. -17 asteen pakkasessa oli kyllä näpit jäässä.

Citymarket lupasi korvata kuljetusmaksun 9,90€ ja laatikoiden kulut. Yhteensä korvauksia saatiin 11 euroa. Vaadin myös siivoustarvikkeita, mutta niitä ei luvattu laittaa. Rahat tulivat tilille seuraavan viikon keskiviikkona, mutta rikkoontunutta kurkkusalaattia ja  majoneesia ei ole vieläkään korvattu. Kuski sanoi, että ne tulevat maanantain lähetysten yhteydessä. Eipä näkynyt. Laitoin palautteen heidän asiakaspalveluunsa, mutta sieltä ei ole vielä vastattu.

Olisi mielestäni ollut kohtullista, että he olisivat laittaneet esimerkiksi siivoustarvikkeita lohdutukseksi tai vaikka suklaarasian. Edes jotain. Toivottavasti palautteeni käsitellään ja heillä on jatkossa edes jonkinlaista tilannetajua.

Viikonloppu pääsi kuitenkin alkamaan ja ihania pakkassäitä on luvassa enemmänkin. Puhelin saa täyttyä rauhassa kauniista ulkoilukuvista!

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *