Nyt kaikki kuntopiiriin vaan!

Heikko lihas vie ihmisen kauheaan turmioon…” Näin lauletaan elokuvassa Risto Räppääjä ja polkupyörävaras, joka on noussut taloudessamme suureen suosioon (siis ihan vaan toi 2 v. siitä tykkää, en minä ollenkaan..eh?). Ties johtuuko siitä vai luontaisesta halusta liikkua, mutta kaiken maailman jumppaaminen on meillä tällä hetkellä tosi in. A on aina tykännyt temppuilla, mutta viime aikoina kehitys taidoissa ja rohkeudessa on kasvanut huimasti. Niinpä meillä päivittäin heitetään kuperkeikkoja, heitellään palloa, juostaan kilpaa ja hypitään niin, että äidin polvet on toisinaan koetuksella. Eipä se niin justiinsa, vatsalihaksissa tuntee, että hauskaakin on.

dsc_0138.jpg

Hupskeikkaa!

Pienen ihmisen ilo liikkua tarttuu helposti äitiinkin, ja mikäs sen parempi! Yhdessä on mukavaa opetella uusia taitoja, ja A on riemuissaan, kun äiti nostaa korkealle jalkojen päälle keikkumaan. Kun liikkumisesta tekee hauskaa, sitä tekee mielellään. Olen yrittänyt viime aikoina etsiä kovasti yhteistä harrastusta liikunnan parissa. Joku temppu- tai sirkuskerho voisi olla omiaan meille hassuttelijoille. Kovin niukassa vaan on sellaiset mahdollisuudet paikkakunnallamme. Perheille suunnatut harrastukset kun ovat yleensä arkisin samaan aikaan, kun itse olen töissä.

Niinpä tyydymme ainakin toistaiseksi riehumaan ihan vaan kotosalla ja yritämme keksiä oman kuntopiirimme. Onneksi kotonakin saa aikaan vaikka kuinka hienoja temppuratoja, kun vaan käyttää hiukan mielikuvitustaan. Innolla odotamme lunta, jospa edes jossain vaiheessa talvea pääsisimme A:n kanssa yhdessä pulkkamäkeen. Lapsi minussa nauttisi myös.

081.jpg

Hyppyharjoituksia. 🙂

Loppukevennyksenä alussa mainitsemani biisi…

http://youtu.be/oOz1fCry7TM

Suhteet Ystävät ja perhe Liikunta Höpsöä

11 asiaa minusta (haaste!)

Tartuin Hellanlettas-blogin lounan haasteeseen, joka avaa hieman bloggaajan elämää. Haasteen tarkoituksena on löytää uusia blogeja ja auttaa huomaamaan heitä, joilla on alle 200 lukijaa. Haasteen säännöt ovat:

  1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
  2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen.
  3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille. 
  4. Haastettujen pitää valita 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa. 
  5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.
  6. Ei takaisin haastamista.

11 Asiaa minusta:

  1. Olen kokeillut ainakin 15 eri harrastusta löytämättä intohimoani. (Huom! Erilaiset jumpat on laskettu yhdeksi, ja jos ne laskettaisiin erilleen, luku olisi reilusti yli kahdenkymmenen.)
  2. Edellisestä päätellen, ja muutenkin, olen levoton ja ailahteleva luonne.
  3. Minulla on yksi säännöllinen lääkitys.
  4. Saatan toisinaan käydä päässäni pitkiäkin kuvitteellisia keskusteluja tilanteista, joita ei ole koskaan tapahtunut/tule tapahtumaan. (Pyydän huomioimaan, etteivät kohta 3. ja 4. liity toisiinsa millään tavalla. :D)
  5. Lapsena haaveammattejani olivat mm. poliisi, lappuliisa ja toimittaja.
  6. Nykyään haaveilen salaa opiskelevani ammatin musiikin tai teatterin parista. Never gonna happen.
  7. Pistän nukkumaan mennessäni jalat ”pussiin” peiton sisälle, jotta möröt eivät nappaa varpaitani. Aivan kuten tein jo 20 vuotta sitten.
  8. Yksin ollessani, tai kun kukaan ei kuule (kotona, työpaikalla, kadulla, missä tahansa), laulan lähes koko ajan. Välillä tanssin samalla ja kuvittelen olevani musikaalin päätähti.
  9. Minulla on suhteellisen hyvä valokuvamuisti, jonka ansiosta muistan esimerkiksi kartasta katsomani reitin ulkoa.
  10. Näen luvut kuvioina ja kaavioina päässäni tavalla, jota on mahdoton selittää muille.
  11. En vieläkään tiedä, mikä minusta tulee isona.

Haastajan 11 kysymystä

  1. Kuumin miesjulkkis? – Ääh. Mä oon näissä aina tosi huono, kun en vaan osaa päättää. Kuten jo tuolla edellisessä osiossa mainitsin, oon tosi ailahteleva ja saatan tätäkin mielipidettä vaihtaa tän kirjottamisen aikana monta kertaa. Ehkä se oooon…ööö…
  2. Kuumin naisjulkkis? – No voi nyt… 😀 Aina vaan vaikeemmaks menee…
  3. Lempiherkkusi? – Suklaa. Absoluuttisen ehdottomasti.
  4. Suosikkiblogisi tällä hetkellä? – Hmm, kyllä mä varmaan Puutalobabyn suuntaan kallistun. Edelleen tosi vaikee valita, kun kivoja on niin monta.
  5. Lempipeli? – Peli? Mikä peli? Lautapeli? Tietsikkapeli? Vai mikä tahansa peli? 😀 Tykkään hirveesti lautapeleistä, yks parhaista ois varmaan Menolippu.
  6. Kadutko mitään? – Ikävä kyllä. En haluaisi katua mitään, mutta kadun silti.
  7. Minkälainen alkoholinkuluttaja olet? – Hyvin epäsäännöllinen. Arkikäytössä alkoholi on lähestulkoon nollissa, meillä ei harrasteta saunaoluita tai viinejä ruuan kanssa kovinkaan usein. Jouluna juon lasin viiniä ruualla ja joskus superharvoin ravintolassa (jossa käyn ehkä kerran tai kasi puolessa vuodessa) saatan ottaa oluen tai viiniä ruuan kanssa (yleensä silloinkin vesi- tai limulinjalla). Käytän alkoholia siis pääasiassa juhlissa, juhlien määrästä ja luonteesta riippuu, että kuinka usein ja kuinka paljon. Joskus voin olla parikin kuukautta täysin ilman alkoholia, joskus saattaa mennä kuukauden ajan joka viikonloppu mitä tahansa yhden ja kymmenen annoksen väliltä.
  8. Paras elämänohje jonka olet saanut? – Tää menee taas kategoriaan vaikea. En meinaan muista äkkiseltään, että oisin keltään saanut suoraan mitään elämänohjetta. Lisäksi oon hirveen huono noudattamaan pitkäjänteisesti, aina ja ikuisesti, mitään ohjeita. Ehkä tää perinteinen ”kohtele muita kuin haluat itseäsi kohdeltavan” olis sellanen, jota ainakin haluan noudattaa.
  9. Mieleenpainuvin päivä elämässäsi? – Kyllä se on varmaan lapsen syntymäpäivä. Tai sitten hääpäivä. Niitä ei oletettavimmin kumpaakaan tule koskaan toista, joten ainutlaatuisuudellaan painuvat ikuisesti mieleen.
  10. Mistä haaveilet tällä hetkellä? – Uudesta ammatista.
  11. Mitä pelkäät? – Etten koskaan keksi, mikä musta tulee isona, tai keksin, mutta en pysty toteuttamaan sitä, ja katkeroidun sen vuoksi.

11 kysymystäni haastetuille

  1. Mikä oli lempiaineesi peruskoulussa ja mikä oli numerosi kyseisessä aineessa?
  2. Kuka fiktiivinen hahmo haluaisit olla?
  3. Mikä oli ensimmäinen harrastuksesi?
  4. Miten rentoudut helpoimmin?
  5. Jos raha tai mahdollisuudet eivät estäisi, mihin haluaisit matkustaa?
  6. Lempivaatteesi?
  7. Lempijuttusi kotisi sisustuksessa?
  8. Paras asia työssäsi/tulevassa työssäsi?
  9. Missä näet itsesi viiden vuoden päästä?
  10. Mitä kieliä osaat puhua?
  11. Paras puoli ulkonäössäsi?

 

Haastan mukaan kaikki, jotka eivät tähän vielä ole tarttuneet! 🙂

Suhteet Oma elämä Höpsöä