Pakkolepo

Morjens!

Tiedättekö tunteen kun on intoa täynnä liikkumiseen ja aamulenkitkin alkaneet sujua kivasti treenien lisänä ja sitten tuleekin täys Stoppi ?

KORTISOLI ja Stoppi…

Itsellä on tämä dieetin loppurutistus alkanut takkuilla,paino ei ole enää oikein halunnut tippua.Kyse ei ole isosta määrästä ( 600grammaa) ja nyt painon noustua miltein kilo,mutta sitäkin vaikeammasta määrästä tiputtaa kun ei ole kropassa enää niin paljoa rasvaa mistä tiputtaa.

☆ MEHUDIEETTI ☆

Kokeiltiin tähän loppuun mehudieettiä, se saikin aineenvaihduntaan kivasti buustia ja paino lähti uudelleen laskuun pikkupysähdyksen jälkeen.

Voin sanoa että vessa tuli tutuksi 😀

Mitä mehudieetti minun kohdallani tarkoittaa??

2 päivää viikosta vedettiin 2 litraa täysmehua päivässä. Käytännössä kaksi välipalaa korvattiin nesteellä.

Mehuhyllyllä meni tovi sillä moni purkin etuosa antaa ymmärtää muutakuin mitä todellisuus on.

Kannattaa kurkata mehupurkin takaa inci listaa se voi yllättää, hyvin harvassa luki 100% täysmehu eikä että valmistettu täysmehutiivisteestä täysmehupitoisuus esim.20% ja lisättyä sokeria yms.. Kallein ei aina ole se paras ☆.

Tehtiinhän sitten toinenkin muutos, otettiin tehotreeni viikko ja ti sekä to oli aamulla treeni 8 ja ilta treeni oli klo 16. Tekemisen meininki oli hyvä, lisäksi tein yhden aamulenkin sekä pikkupyöräilyn vatsalihasten kera.

Tämä kaikki, olikin kropalle liikaa ja nyt tuli se piste että kortisoliarvot nousseet senverran että paino lähtikin pieneen nousuun, oli myös väsynyt olo kuin ei olisi nukkunut vaikka oli ja tähän väliin tulikin nyt pakkolepoa  ensi torstaihin asti.

Me ennusteltiin pt.n kanssa tätä ja viime torstaina pohdittiin että  seuraava treeni sitten vasta ti ja välissä levätään,mutta kroppa olikin jo ajatustamme edellä ja vaati nyt hieman enemmän lepoa.

Tämä tietenkin harmittaa ja tuntuu että pitäisi kokoajan tehdä jotakin että pääsen tavoitteisiin, mutta itselle on hyvä välillä muistuttaa että lepo on myös todella tärkeää kehittymisen kannalta sekä palautumisen ja parempi ottaa lyhyt stoppi nyt kuin vetää itsensä ylikunto tilaan ja sitten lepo onkin jo paljon pidempi.

Tuli luettua tuosta kortisolista paljon ja nyt ymmärrän asiaa paremmin ja tietenkin noudatan sovittua ja vaikka kroppa huutaa treenin tekoa maltan nyt mieleni ja torstaina puntarin kautta taas salia kohti, toivoen että paino on lähtenyt laskuun ja lepo tehnyt muutoinkin tehtävänsä.

Kiitos että luit♡

Haluan blogeissani tuoda ilmi myös mutkikkaampia sekä epäonnistumisen ja turhautumisen hetkiä matkani varrelta enkä vain hehkuttaa onnistumisia. Aina ei mene putkeen ja joskus kroppa on toista mieltä kun mieli, helppoa tämä ei ole mutta into on kova ja halu päästä asettamiini tavoitteisiin ja kisalavalle. ☆

Kommentit (2)
  1. dieetti vedetty miinus kaloreilla ja pidetty alun jälkeen joka viikko yksi syöntivapaa ” tankkaus ” päivä. kalorit olleet siinä 1300-1600 välillä. /päivä.

    Oltu dieetillä 14 viikkoa muutoin sujunut kivasti oikeaan suuntaan mutta nyt loppu tökkinyt. Ehkä myös muu stressi ja se että treenejä lisätty / itse lisäsin vielä vähän extraa omatoimitreenejä niin se oli sitten liikaa. Nyt la pidin syöntivapaan ja nyt noudattanut normaaliruokavaliota ,seuraava treeni vasta to 🙂

  2. Onhan kalorit tarpeeksi korkealla? Jos mennään liian pitkään miinuskaloreilla niin keho menee säästöliekille. Moni tekee sen virheen että aloittaa dieetin liian matalilla kaloreilla ja se usein johtaa siihen että viimesillä viikoilla ei ole enää varaa nipistää kaloreista.
    Mulla dieetti 16 vkoa lähtökalorit 2600 kCal ja alimmillaan 1400 kCal. Toimii kuin junan vessa!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *