Naisten ja miesten yhteisvessojen vastustamiselle ei ole järkiperusteita

Feministit ajavat naisille ja miehille yhteisvessoja. Niiden vastustamiselle ei ole järkiperusteita. Sen sijaan pieni joukko yhteisvessoista hyötyisi: 

”Reiluinta ja järkevintä tilankäyttöä olisivat kaikille yhteisesti tarkoitetut vessat, joita siivotaan riittävän usein. Silloin ei tarvitsisi myöskään nöyryyttää heitä, joiden sukupuoli ei ole niin yksinkertainen ja ilmiselvä juttu, Meriläinen kirjoitti kolumnissaan.”

Minä kuitenkin vastustan yhteisvessoja ihan vain tunteen perusteella. Tiedän että feministeille tunne ei kelpaa perusteeksi, mutta minulle kelpaa. Koen että minulla on oikeus tunteideni nojalla arvoihini, joihin kuuluu miesten ja naisten jakaminen eri tiloihin intiimeissä yhteyksissä. Se ei ehkä ole tasa-arvoista ja se on ehkä sukupuolierottelua yllä pitävää, mutta sitten on.

suhteet oma-elama uutiset-ja-yhteiskunta

Mainonnan eettinen neuvosto tuomitsi Anttilan sukupuolileimatuista leluista – säilyykö linja jatkossa?

Mainonnan eettinen neuvosto nuhtelee Anttilaa. Perustelu on mielenkiintoinen:

Mainonnan eettinen neuvosto muistuttaa perusteluissaan, että mainoksissa ei saa olla sukupuoleen perustuvaa syrjintää. Mainos on hyvän markkinointitavan vastainen, jos siinä ylläpidetään kaavamaista roolikäsitystä siitä, mikä on tyypillistä tai tunnusomaista naisille tai miehille tai heidän persoonallisuudelleen tai työskentelylleen.”

Mainosmaailma on täynnä sukupuolitettuja mainoksia. Niitä tehdään, koska ne myyvät. Sukkahousut karvaisissa miesten koivissa, miehen ylleen vetämä lyhyt hame tai huulipuna rehevän parran keskellä eivät vetoa potentiaalisiin ostajiin.

Pahoin pelkään, että eettisen neuvoston linja ei jatkossa pidäkään. Ideologista totalitarismia voidaan pitää yllä vain väkivallalla, eikä mainonnan eettisellä neuvostolla ole siihen mahdollisuutta. 

puheenaiheet uutiset-ja-yhteiskunta