Farang Stockholm

Meidän pieni ja mahtava Suomen tiimimme voitti konsernin joulujuhlassa ”Årets Team” -tittelin. Siitä hyvästä pääsimme koko porukan voimin yhteiselle dinnerille. Eilen oli vihdoin aika lunastaa palkinto.

Päätimme testata uutta ravintolatulokasta, jonka takaa löytyvät suomalaiset ravintoloitsijat Tomi Björk, Matti Wikberg ja Kim Öhman. Suosittu helsinkiläisravintola Farang avasi nimittäin tammikuun lopussa ovensa myös täällä Tukholmassa. Keskiaasialaiseen ruokaan erikoistunut tunnelmallinen ravintola löytyy Vasastadenista, osoitteesta Tulegatan 7.

farangmenu2.jpg

farang2.jpg

farang.jpg

farang4.jpg

Niin ja se ruoka.
 

− Mitä makuja!

Huudahti haltioitunut työkaverini suunnilleen viisi kertaa ensimmäisen vartin sisällä siitä, kun alkupalat oli kannettu pöytään. Ja aivan samaa mietti varmasti jokainen muukin pöydän ääreen istahtanut. Tajunnanräjäyttävä makumatka jatkui aina siihen saakka, kunnes viimeisetkin jälkiruokien muruset olivat tipo tiessään. 

Farangissa lähes jokainen pääruoka on tarkoitettu jaettavaksi, mikä on mielestäni aivan loistava ajatus. Meille suositeltiin kiinnostavan oloista tastingmenyytä, mutta päädyimme lopulta valitsemaan listalta yhteensä kuusi erillistä jaettavaa pääruokaa. Lisäksi jokainen tilasi omat alku- ja järkiruokansa, osa porukasta jopa ihan kaksin kappalein. Illan aikana maisteltiinkin muun muassa kampasimpukkaa, ankkaa, possun ribsejä, taskurapuja, papaijasalaattia ja cha plu -lehtiin käärittyä härkää. Huh, kyllä voi hyvä ruoka tehdä ihmisen onnelliseksi. Mahtava ilta, ihanaa seuraa ja kenties paras ravintolakokemus ikinä.
 

Menkää, syökää, rakastakaa. 

Kulttuuri Ruoka ja juoma Suosittelen

Hurraa, semloja!

Nyt on kuulkaa monta hyvää syytä hurrata.

Tammikuu 2013 sai onnellisen päätöksen, kun löysimme kuukauden viimeisenä päivänä kivan uuden kodin Linnéstadenista. Samalla myös mahtava viestintätiimimme töissä pääsi kuukausitavoitteisiinsa ja rikkoi kaikkien aikojen kävijäennätyksen kirkkaasti. Ollaan niin ylpeitä, että henkselit vaan paukkuu ja fanfaarit soi korvissa. Mahtava ja motivoiva tapa aloittaa uusi vuosi. Viikonloppuna saimme lisäksi uuden ruokapöydän valmiiksi ja tein pari kivaa kirppislöytöä Jonseredin lenkkeilyreissun yhteydessä. Kauniskantinen William Shakespearen Sonetit maksoi Östhjälpenin kirppiksellä huikeat kaksi kruunua.

Eniten taisin kuitenkin hihkua silloin kun huomasin, että alakerran 7-eleveniin oli ilmestynyt uunituoreita minisemloja. Siis katsokaa nyt itsekin kuinka somia! Ja täydellisen kokoisia.

juhla5.jpg

juhla1.jpg

juhla4.jpg

juhla3.jpg

minisemla2.jpg

Semlat ovat siis laskiaispullia, jotka täällä Ruotsissa pitävät hillon sijaan sisällään yleisimmin mantelimassaa. Ja kermassa ei muuten todellakaan ole säästelty. Perinteisimmillään semla kuuluisi lusikoida napaansa syvältä lautaselta kuuman maidon kera. Minä puolestani tapaan nauttia semlani ronskisti käsin ja sotkea samalla vaatteeni tomusokeriin, kermaan ja pullanmuruihin. Ihan poikkeuksetta. Hurraa, pyykinpesukone!

Suhteet Oma elämä