Söndagsfika i Gunnebo

gunnebo1.jpg

gunnebo7.jpg

gunnebo9.jpg

gunnebo2.jpg

gunnebo8.jpg

gunnebo5.jpg

Sunnuntaina käytiin retkellä ja päiväkahvilla Gunnebossa. 1700-luvulla kuninkaalliseksi kesähuvilaksi rakennettu Gunnebon linna sijaitsee Mölndalissa, reilun puolen tunnin bussimatkan päässä Göteborgista. Kaunis paikka, joka kätkee porttiensa sisään kauniin puutarhan ja sympaattisen kahvilan/lounasravintolan, jossa pääsee maistelemaan oman leipomon uunituoreita herkkuja. Raaka-aineissa suositaan luomua ja vihannekset kerätään aina omasta maasta. Fin fin söndag!

Kulttuuri Matkat

Kesän sävelet

”Länge lever sommaren 
den som kom och gick igen 
snabbare än någonsin förut”

VERONICA MAGGIO − SJU SORGER

…………..

 

Tiedätte varmasti sen tunteen, kun musiikki yhdistyy mielessä johonkin tiettyyn aikaan, paikkaan, tapahtumiin, hetkiin tai ihmisiin. Niin vahvasti ja elävästi, että se saa hymyn huulille tai nostattaa ihon kananlihalle.

Jos haluaisin palata mielessäni takaisin kesään 2011, laittaisin oitis soimaan Veronica Maggion viime vuonna ilmestyneen Satan i gatan -levyn. Se tuo mieleeni ensimmäiset kuukaudet Ruotsissa, uudet ihmiset, muutosten mukanaan tuoman jännityksen ja auringossa kylpevät Tukholman kadut. Työkaverin, joka ei enää jaksanut kuunnella ja toisen, joka lauloi aina mukana. 

stock2.png

Veronica Maggio esiintyi eilen illalla Göteborgissa huvipuisto Lisebergissä, ja siellä mekin olimme mukana fiilistelemässä. 

Jonoista, tungoksesta ja mahtavasta tunnelmasta päätellen muutama muukin fiilisteli. Viime kesän ärsyttävän popahtavat ja puhki soitetut radiohititkin löysivät kuin ihmeen kaupalla tiensä takaisin sydämeen. Sain keikasta mahtavan energialatauksen − ehkäpä juuri siksi, että se toi niin elävästi mieleeni viime kesän muistot ja hyvän mielen.

Nyt jäänkin innolla odottelemaan uutta tekeillään olevaa levyä, josta saimmekin pienen ja oikein lupaavan maistiaisen eilen täällä Göteborgissa. En malta odottaa millaisia muistoja siihen vielä vuosien päästä yhdistänkään.

Kulttuuri Musiikki