Lontoon ostokset

 

Tässä jatkoa Lontoo-tunnelmista eiliseen postaukseen.

Mount Street on ihana pikkukatu, jossa kannattaa piipahtaa. Sen varrelta löytyy myös Louboutin, Goyard, Balenciaga sekä joskus aukeava Célinen liike.

Lähdin yksi aamu kävelylle Hyde Parkiin, vaikka olikin vähän harmaata. Paluumatkalla poimin aamulaten Starbucksilta.

Ei ollut joo lumesta tietoa, mutta komeasti vihersi vielä nurmikot.

There is only one sale. Myöhästyimme muutamalla tunnilla Harrodsin odotetun alen alusta, mutta aika hyvin pääsimme mukaan menoon. Yleensä ale alkaa vasta 27.12. Lontoon tavarataloissa on niin hyvin tavaraa, että kokoja ja kivoja malleja riittää.

Tässä Harrodsin kenkäosastolla käy aina kuhina. Osastolle on koottu kätevästi kaikki alekengät koottain.

Ensimmäisenä päivänä tosin kassalle riittää jonoa, sinnikkyys palkitaan.

Levähdys Starbucksilla, collage/Zara, farkut/Uniqlo, rannekoru/Hermès, tuoksu/YSL M7

Harvey Nicholsilla on aina hyvät laukkualet, nytkin Proenza Schoulerin PS1 löytyi alesta eri väreissä.

Selfridgesiltä riittää aina kivasti porukkaa. Huomaa portsari, joka säännöstelee liukuportaisiin menoa, että ei satu haavereita.

Selfridgesin vilinässä on hyvä pitää välillä taukoja. Pintaa-blogin kaima vinkkasi joskus toisessa kerroksessa sijatsevasta Hix-kahvilasta, josta on tullutkin vakiolevähdyspaikka.

Ilokseni Secret Wardroben Anna-Maria sattui olemaan samaan aikaan Lontoossa, joten ehdimme tapaamaan illallisen merkeissä. Menimme Sohossa sijaitsevaan Arbutus-ravintolaan, jonka bongasin ravintolasuosituksista. Tunnelmallinen ravintola tarjoili brittiläistä ruokaa ja oli oikein kiva kokemus.

Listan tarjonta oli mutkaton.

Alkupaloja

Pääruoan suhteen oli vähän annoskateutta, oma jänisrullani hävisi muiden kunnon pihville.

Jälkiruokana kylmäversio suklaafondantista.

Myös Eatin ja Pret A Mangerin keitot ja salaatit ovat jotenkin kiva osa matkalounaita.

Tässä nyt viimein hieman ostoksia.

Edellinen Bottega Venetan lompakkoon kaipaa jo vähän vaihtelua, joten kun törmäsin Tom Fordin lompakkoon, piti se päivittää mukaan. Pitäydyin edelleen isommassa mallissa, jonka saa kiinni vetoketjulla. Löysin myös merkiltä ruskean perusvyön.

Lompakossa on hyvin tilaa monen eri lokeron ansiosta.

Sain myös hankittua Tom Fordin uuden miesten kosmetiikkalinjan tuotteita. Testissä nyt mutanaamio sekä huulirasva. Seuraavaksi sitten linjan seerumi ja päivävoide.

Kotiin päivitin Diptyquen John Gallianon nimikkohuonetuoksun, jonka mausteisen tuoksuun ihastuin. Harvey Nicholsin alepöydästä oli pakko ostaa mukaan Christian Lacroix’in tuoksukynttilän pelkästään upean paketin ja posliinikuoren takia.

Suomen Nespresso-kauppaa odotellessa, kävin ostamassa kausimakua, jota ei saa tilattua Suomeen.

Vaatteista tein myös muutaman löydön. Balenciagan neule näkyikin jo aiemmin, ihastuin hauskan erilaiseen kuosiin. Toisen Balenciagan paidan juttu on kaava-henkisyys.

Napit olkapäällä ovat hauska yksityiskohta.

Löysin myös himoitsemani Givenchyn kauluspaidan, josta tulee jossain mutkassa parempia kuvia – silitettynä.

Roomassa kokeilemani Christian Louboutinin mustat espadrillokset löytyivät mokkanahkaisena alesta. Toinen puolisko kokeili myös seuraavana päivänä hienon väristä paria ja ne lähtivät myös mukaan. Lupaan, että emme käytä niitä samaan aikaan.

Pidän tästä hieman tukevammasta mallista, joka on hieman korkeampi.

Tältä näyttää käytännölliset pohjat Suomen sääoloihin, Loubutinin nahkapohja ja olkea. 😉 No kuivana kesäpäivänä nämä toimivat täydellisesti.

Opening Ceremoniltyä löytyi taas sähäkän siniset kengät.

Muutama herkku tulee vielä omassa postauksessa, koska ne ehdottomasti ansaitsevat sen.

Muoti Meikki Matkat Ostokset

Lontoon joulutunnelmia

 

Terveisiä tosiaan Lontoosta! Päätimme lähteä sinne välipäivinä perinteisiin joulualeihin. Tuollahan on yhdet parhaista aleista, joissa on tullutkin käytyä sen takia usein. Harrodsilla tietyt vakiomyyjät tunnistavatkin jo ja vaihtavat kuulumisia. Oho.
Pääsin yhdistämään jo varattuun matkaan Momondon jouluhaasteen, johon liittyen kokosinkin aiemmin menovinkkejä.

Tässä siis viimein tunnelmia reissusta. Jaoin matkan kahteen postaukseen, koska kuvia tuli kuitenkin sen verran paljon.

Välillä satoi vähän, mutta muuten sää oli aika kiva – aurinkoa näki ja tuolla oli lämpimämpi kuin Suomessa samaan aikaan, vaikka ei täällä voi tänä talvena valittaa kylmästä. Pieni kaupunkiloma tekee kuitenkin aina ihmeitä. Kannattaakin kurkata hyviä tarjouksia täältä.

Hotelliksi valitsimme jälleen Millenium Hotel Knightsbridgen, joka sijaitsee täydellisesti Sloane Streetillä. Siihen on helppo tulla kentältä ja tuosta pääsee vaivattomasti mihin suuntaan keskustaa tahansa.

Huoneen ikkunasta näkyi Mayfaireen, ja edessä Mandarin Oriental sekä Harvey Nichols – käy.

Heh, hotellin infovihkoon oli koottu oikein asiallisia tärkeitä numeroita alakerran liikkeistä.

Momondon jouluhaasteen tarkoituksena oli aistia Euroopan kaupunkien joulutunnelmaa. Ja sitä riitti onneksi hyvin vielä.

Kadut kuhisivat ihmisistä, välipäivien tunnelma oli käsinkosketeltava ja koristeita oli joka paikka täynnä.

Selfridgeskin oli vielä täysissä joulukoristeissa.

Lontoon ihanat arcadet.

Kaupungilla riitti tutusti väkeä.

Tässä joulutoritunnelmaa josta pidän; Selfridges oli nimittäin ale-aikaan aika kiitettävän täynnä.

Stella McCartneyn päämyymälän joulukoristeita.

Prada kutsuu tietenkin luokseen.

Bottega Venetan paketit ovat aina tervetullut lahja.

Käy Dolce & Gabbanan italialaiseen joulupöytään! Huomaa heijastuksena myös mieluinen joululahjaliike 😉

Muutama kuva Harrodsin jouluikkunoista, jotka olivat muuttuneet junan looseiksi.

Ladurée-hetki

J’adore Dior!

Punainen on jouluklassikko.

Hermès-myymälän ikkunoissa(kin) oli vilinää.

Matkan toinen painopiste oli tarkastella kulttuuritarjontaa. Kuten aiemmin listasinkin, Lontoohan on mitä mainioin kohde tässäkin mielessä.

Nyt Somerset Housessa oli menossa Isabella Blown: Fashion Galore! -näyttely, joka piti ehdottomasti nähdä. Kyseinen nainen nosti muun muassa Alexander McQueenin muotikoulusta maailman tietoisuuteen. Tuonne oli koottu esittely muotilegendasta sekä tietenkin niitä upeita vaatteita & hattuja. Näyttely on auki maaliskuuhun saakka, joten jos olet suuntaamassa Lontooseen suosittelen käymään tuolla!

Tässä muutama salakuva näyttelystä, pahoittelut huonosta kuvalaadusta.

Philip Treacyn hattuluomukset ovat oikeasti taideteoksia ja onneksi niitä oli runsaasti esillä, mukaanlukien legendaarinen Lobster-hattu.

Ostin tietenkin mukaan näyttelynkirjan sekä postikortteja.

Löysin myös jo aiemmin etsimäni kirjan toisesta samanveroisesta muotimuusasta, Daphne Guinnessistä sekä Diana Vreelandin The Eye Has To Travel -dokumentin.

Poseeraus näyttelyn edessä. Takki & herrainhousut/Zara, huivi/Prada, laukku/YSL, rannekoru/Hermès, tuoksu/Bottega Veneta

Lontoohan on myös täynnä mahtavia gallerioita, Halcyon Galleriassa oli esillä Bob Dylanin Mood Swings -näyttely, jossa oli muusikon installaatioita ja maalauksia.

Myös Marc Jacosin näyteikkunassa oli esillä taidetta, Mert Alasin ja Marcus Piggottin Playboyn 60-vuotisjuhlakanteen ottamat Kate Mossin kuvia.

Teekulttuuri on myös onneksi edelleenkin vahvana Englannissa. Ystävämme sattui olemaan samaan aikaan Lontoossa, joten sovimme tapaamisen teehetken merkeissä The Chesterfield -hotelliin, joka oli hyvin perinteinen paikka. Myös Fortnum&Mason, Berkeley ja Claridge’s kannattaa pitää mielessä teepaikkaa etsiessä.

Valittavia teelaatuja oli lähemmäs parikymmentä ja asiaankuuluva teetarjotin oli täynnä leipiä, skonsseja ja makeita. Otimme lisäksi myös tietenkin lasit samppanjaa.

Ja toki Starbucks tarjosi levähdystaukoa pitkinä kaupunkilomapäivinä, tuolta sai myös Eggnog Lattea, jota täältä ei tullut kausimauksi – eikä ollut jonoja 😉

Ostokset ja shoppailutunnelmat jätin toiseen postaukseen, niitä siis lisää seuraavaksi.

Kulttuuri Matkat Suosittelen Ajattelin tänään