Rentoa kodikkuutta

 

Kiitos vielä kaikista valoisista ja tukevista kommenteista 🙂 Ne merkitsevät paljon ja antavat voimaa!

Yhteistyössä Finlaysonin ja Tammen kanssa.
Sain mahdollisuuden valita J.F. by Finlayson -mallistosta tuotteita testiin ja omanlaisen jouluhetken luomiseksi. Minun ei tarvinnut montaa kertaa miettiä valintaa, sillä olen haaveillut Emilie-sarjan pellavalakanoista jo keväästä saakka.

Sarjan tuotteista löytyy hillityn tyylikkäitä värisävyjä, itse päädyin hienon sävyiseen harmaaseen.

Pellavahan on materiaalina ihana, enkä malta odottaa kuinka nämä pehmenevät käytössä ja pesuissa. Minulla on tosin hieman totuttelemisesta tuohon rentoon ryppyisyyteen,  sillä silitän kuitenkin yleensä kaikki sänkyvaatteet.

Minulle tuli heti kaipuu rentoihin välipäiviin, jolloin olla koko päivän pyjamassa juoda teetä tai glögiä ja lukea kirjaa.
Sain tähän kaipuuseen onneksi myös Tammelta luettavaksi Tove Jansson – Tee työtä ja rakasta -kirjan. Toven syntymästä tulee ensi vuonna 100 vuotta ja koko Muumilaakso on juhlinnassa mukana. Tämä kattava elämäkerta on siis mielenkiintoista luettavaa kaikille Tove- ja Muumi-faneille. Osuvan sisällön lisäksi kirjan nimi on ihana ja kirjan ulkoasu on myös kaunis. Olen itseasiassa ostanut sittemmin näitä parikin kappaletta joululahjaksi, kiitos vain hyvästä kirjavinkistä!

Oli pakko ottaa ylelliseen hetkeen mukaan myös Hermès-huopa, johon on ihana käpertyä, jos alkaa viilenemään.

Kulttuuri Sisustus Kirjat Ajattelin tänään

Valo

 

Elämän arvaamattomuus on toki tiedossa, mutta välillä sitä on mahdollisuus tuudittautua seesteisempiin vaiheisiin, onnellisen pitkäksikin aikaa. Mutta niinhän elämään kuuluu myös ne vastatuulet ja pimeät hetket.

Toisen puoliskon lähipiirissä tapahtunut menetys muistuttaa toisaalta osuvasti näin joulun alla elämän peruspilareista; hetkien, perheen & läheisten ja rakkauden tärkeydestä sekä voimasta.

Kun pahin on ohi, miten myrskyn jälkeen onkin aina niin tyyntä – kaikki näyttää selkeältä. Kunpa sitä osaisi aina katsoa noin avarasti ja läsnäollen. Ja miten puhdistavia kyyneleet voivatkaan olla.

Tähän sopii yhden suosikkijoululauluni Taivas sylissäni säkeistöt, joita olen lainannut aiemminkin.

”Kasva onnen myötä, tee enkeleiden työtä. Rakkaudella kohtaa kaikki esteet elämän. Sanat jäävät soimaan, uskon niiden voimaan. Kaiken minkä kohtaan sen vielä ymmärrän.”

”Anna elämälle usko joka kantaa, anna valon viedä meidät kauas huomiseen. 
Nähdä sydämellä, kuulla nöyryydellä, kaiken minkä annat palaa luokses uudelleen.”

Paljon voimaa ja valoa sinne!

Kulttuuri Suosittelen Ajattelin tänään