Itsenäisyyspäivän illallinen

 

Saimme iloisena yllätyksenä kutsun viettämään itsenäisyyspäivän iltaa Beyond Tea Time Eirenen  ja tämän miehen luokse. Olen pitkään seurannut Eirenen postauksia täynnä herkullisia reseptejä, joten ei tarvinnut monta kertaa miettiä pöytään istumista.
Mukana hauskassa illassa oli myös ihastuttava Secret Wardrobe Anna-Maria puolisonsa kanssa. Vietimme siis aivan mahtavan itsenäisyyspäivän illan, joka voitti kyllä Tampere-talon juhlat. Illan aikana sai myös nauraa kyljet kipeiksi.

Harvoin sitä pääsee näin hienosti katettuun pöytään.

Itsenäisyyspäivän tunnelmaa.

Alkuilta menikin ihaillessa heidän kaunista ja tunnelmallista kotia. Pohja ja siinä toteutetut ratkaisut olivat yksinkertaisesti niin onnistuneita, että ei voinut muuta kuin ihmetellä. Tässä vähän tunnelmia ja kuvia – isäntäpariskunta oli upean illallisen lisäksi saanut jo joulukoristeetkin esille, toisin kuin allekirjoittanut.

Alkuun nautittiin pientä suolaista ja drinkkejä isänän salaisilla resepteillä.

Käykää pöytään!

Alkupalaksi nautittiin punajuuri-vuohenjuustokeittoa, itsetehtyä saaristolaisleipää, vuohenjuustolevitteen kanssa. Pääruokana oli yön yli haudutettua lihapataa ja voiperunoita, nam!

Itsetehty saaristolaisleipä katosi alta aikayksikön parempiin suihin.

Jälkiruoaksi ei riittänyt vain yksi lajike, vaan piirakoita oli kaksi, vaniljakastikkeella – itsetehdyllä tietenkin.

ISO kiitos vielä isäntäpariskunnalle upeasta dinneristä ja kaikille huippuhauskasta illasta! Miten siellä sujui juhlinta? Tuliko katsottua Tampere-talon tapahtumaa?

Kulttuuri Ruoka ja juoma Suosittelen Ajattelin tänään

Kodikasta

 

Kodikasta. Pyhä viikonlopun yhteydessä on todellista luksusta. Viikonloput menevät yleensä hujauksessa, joten tämä yksi ekstravapaa antaa luvan vain nauttia ja rentoutua. Myöskään tuo melko märkä ja kolea ilma ei pakota lähtemään ulos.
Niinpä jäin nauttimaan aamiaisen jälkeen vain siitä päivärauhasta, jota harvoin ehti kotona todistamaan. Käperryin sohvankulmaan, otin kirjan käteen ja lähdin Riikka Pulkkisen viemänä matkalle New Yorkiin ja hänen rikkaisiin lauseisiin. Välillä nostin katseeni kirjasta ja katsoin vain ympärille.

Mukavaa, että ehtii vain istua ja nauttia olohuoneen rauhasta keskellä päivää.

Itsenäisyyspäiväviikonloppu voisi olla hyvä väli laittaa vähän joulukoristeitakin esille, mutta en ota stressiä, vaikka en jaksaisikaan tehdä niin. Viime viikolla hankitut hyasintit tuovat jo sopivasti jouluntuoksua.

Myös muut osaavat ottaa ilon irti raukeasta päivästä. Maddy on päässyt poikkeuksellisesti toisen puoliskon kanssa köllimään sänkyyn ja tehnyt heti oman pesän. Awh.

Tällaisina kiireettöminä aamuina minulla on yleensä tapana ’kylpeä’ vähän pidempään, kuoria vartalo ja ’uida’ vartalovoiteessa tai -voissa. Nyt ehdin viimein kokeilemaan Lumenelta saamaani Arctic Spa -sarjaa ihan kokonaisuudessaan. Suihkugeeli onkin ollut jo käytössä ja se, kuten muutkin tuotteet ovat ylellisen pehmeitä ja tuoksultaan mietoja. Lumene sopikin hyvin tähän itsenäisyyspäivä-teemaan.

Rauhallista viikonloppua ja hyvää itsenäisyyspäivää Suomi, koti. Kiitollisena siitä ja tästä rauhasta kotona läheisten kanssa.

Kauneus Meikki Kirjat Ajattelin tänään