Oma hetki lounaalla

Arkena lounaita tulee syötyä hyvin eri paikoissa: perus lounaspaikat, välillä on omat eväät/tähteet, joskus Fafa’s ja toisinaan S-marketin einekset. Bistro Helsinki 15 on kuitenkin säilyttänyt ainutlaatuisuutensa. Kun minulla on aikaa tai haluan hemmotella itseäni, suuntaan tuonne lounaalle. Siinä on ainakin minulle edelleen joku oma viehätys tai erikoisuus. Onkin ehkä hyvä pitää yhtä tällaista paikkaa vähän spesiaalimassa asemassa, niin saa ihanaa vaihtelua arkeen, kun sitä tarvitsee.

Paikka on suhteellisen pieni, mutta tunnelmallinen tila Korkeavuorenkadun kivijalassa.

Tuona päivänä lounaslistalla sattui olemaan grillattua tonnikalaa, käy. Tuolta saa myös lounasillisen viiniä, jos joskus tuntuu siltä.

Lounaaseen kuuluu myös vihersalaatti sekä superhyvää focacciaa sekä kahvi.

Onko Bistron lounas tuttu tai oletko käynyt siellä muuten? Pitäisi ehdottomasti kokeilla myös paikan à la carte -listaa.

Puheenaiheet Ruoka ja juoma Ajattelin tänään

Diana

Ehdimme viimein katsomaan Diana-elokuvan, joka tuli ensi iltaan reilu viikko sitten. Teatterina iki-ihana Maxim, joka sopii tällaisiin elokuviin täydellisesti. Elokuva kertoo Dianan  rakkauskertomuksen pakistanilaiseen sydänkirurgiin Hasnat Khaniin sekä prinsessan viimeisistä vuosista ennen traagista auto-onnettomuutta. Olen joskus lukenut elämäkerran Diana. Hänen tarinansa – Hänen elämänsä ja oli vaikuttavaa nähdä tuo tarina ’elävänä’. Elokuva oli koskettava ja loppu oli käsikirjoitettu vai kerrottu hieman erilailla kuin olin sen aina ajatellut. Olen aina luullut ja toivonut, että Diana oli vapaa ja onnellinen noina viimeisinä hetkinä.

Naomi Watts tekee upean suorituksen, pieniä eleitä myöten, herättäessään Dianan ja hänen legendaariset esiintymiset henkiin. Suosittelen ehdottomasti elokuvaa kaikille!

Ja sitten se legendaarinen kysymys, muistatko missä olit ja mitä teit kuin kuulit tuon suru-uutisen? Muistan, että oli sunnuntai ja imuroin olohuonetta, kun huomasin uutisen TV:ssä. Olisiko ollut vielä niin, että tuosta tuli erikoisuutislähetys joka ajettiin muun ohjelman päälle?

Kuvat/Finnkino.fi

Löysin myös kirjahyllystä hienon Diana Princess of Wales By Mario Testino at Kensington Palace, jossa on upeita kuvia Dianasta.

Kuvat/Amazon.com

PS. Huomasin samalla kaksi mielenkiintoista elokuvaa, jotka pitää ehdottomasti käydä katsomassa Viimeinen rakkaus sekä Grace of Monaco.

 

Kulttuuri Leffat ja sarjat