Kivilahti Ladies – Vintage & Fashion

 

Sattuipa sopivasti. Kivilahti Ladies -huutokaupan tuotteiden esittely alkoi, kun olimme vielä reissussa, mutta eilen myös Olivia järjesti hienon tilaisuuden, jossa tuotteita pääsi katsomaan. Ehdin siis viimein tuossa yhteydessä tutustumaan valikoimaan paremmin.

Illan avasi mielenkiintoinen keskustelu, jossa Kaarina ja Klaara Kivilahti kertovat tarkemmin tempauksesta ja myynnissä olevista tuotteista. Bukowskis-huutokaupan vintagevastaava Avin Jarjis ja Olivia-lehden uusi päätoimittaja Veera Luoma-aho osallistuivat myös vintagekeskusteluun.

Bukowskis Market on siis ottanut myyntiin ripauksen Kivilahtien vaatehalleista löytyvistä aarteista. Pääosin mukana on asusteita muun muassa Karl Lagerfeldilta, Pradalta, Miu Miulta ja Dolce & Gabbanalta. Kokoelma löytyy netistä ja on myös esillä Bukowskin tiloissa 19.10. saakka. Tuotteiden huutoajat vaihtelevat ja päättyvät 20.–27.lokakuuta välillä. Kannattaa siis käydä katsomassa nyt, löytyykö tuolta suosikkeja.

Kivilahti Ladies Love Vintage & Fashion

Bukowskin tiloissa on esillä huutokaupan tuotteet.

Pääpaino on asusteissa. Sieltä vain etsimään omaa kengänkokoa tai mieluista laukkua.

Bukowskis-vintagevastaava Avin Jarjis, Klaara ja Kaarina Kivilahti sekä Olivia-lehden uusi päätoimittaja Veera Luoma-aho keskustelivat vintagesta ja myynnistä olevista tuotteista.

Tässä vielä pari juttua, jotka kyllä kiinnostavat minua. Pitää ehkä roikkua linjoilla, kun huutokauppa niden osalta on sulkeutumassa…

Karl Lagerfeldin musta-valkoinen huivi on hauska.

Tämä seuraava helmi meni minulta ohi, kun selasin tuotteita etukäteen netistä. Onneksi kohtasimme kuitenkin paikanpäällä. Ei ole ehkä järkevää jakaa tietoa haluamastaan huutokaupan tuotteesta, mutta antaa mennä. Mukana siis myös Hermès Jypsière-laukku.

Tämä on sitten minun 😉

Tästä näet kaikki Kivilahti Ladies -huutokaupan tuotteet.

Kulttuuri Suosittelen Raha Ajattelin tänään

Syysloma Madridissa

 

Tässä aika kuvapläjäys Madridin viikonlopusta, mutta löytyypä sitten kaikki vinkit samasta postauksesta. Asunnosta laitan suosiolla postausta erikseen. Kuten kerroinkin, suuntasimme kaveriporukalla matkalle ja hauskaa oli! En olekaan aiemmin ollut isommalla porukalla reissussa, joten se oli mukavaa vaihtelua. Vaihtelua oli myös matkakohde, sillä Madridissa ei ole tullut käytyä aiemmin. Kaupunki oli oikein hurmaava ja kaunis. Ihmeteltävää riitti pelkästään kävellessä ja löytyyhän tuolta tietenkin myös taidetta, kulttuuria, kauppoja ja hyviä ravintoloita.

Metropólis on tuttu näky Madrid-kuvissa.

Näyttävä Palacio de Comunicacioness, toimii nykyään kaupungintalona ja näyttelytilana.

Plaza Mayor, kaupungin suurtori.

Luulin ensiksi kuninkaanlinnan kirkkoa itse linnaksi.

Tunnelmia Madridin kaduilta ja kujilta.

Toki sitä piti välillä pysähtyä virkistävälle sangrialle tai katsomaan ihmisvilinää Starbucksille.

Ehdimme kiertämään jo ensimmäisenä päivänä aika mukavasti paikkoja ennen kuin aurinko alkoi laskea. Ensimmäisen päivän olimme myös paikan päällä ihan kahdestaan, sitten iltaa kohden saapui muu konkkaronkka ja lähdimme vielä tapaksille ja mojitoille 😉

Iltapalaa menimme syömään yhteen kauppahalleista, joka oli iltamyöhään auki ja aivan täynnä ihmisiä maistelemassa herkkuja ja tapaksia. Espanjan kulttuuri eroaa kyllä Suomesta aikalailla siinä, että ihmiset viettävät iltaa ihan arkipäivinäkin suurina joukkoina lasillisilla ja tällaisissa ruokapaikoissa..vasta noin puolen yön aikoihin viikolla paikat alkoivat hiljenemään.

Kävimme myös katsomassa Madridia iltavalaistuksessa The Penthousessa, joka sijaitsee Victoria-hotellin katolla.

Asuntomme sijaitsi aivan Kuninkaanlinnan vieressä, joten lähdin sen tuntumaan aamukävelyille.

Palatsin puistossa.

Siitä päivä jatkui taas kaupungilla.

Tässä skoolataan ensimmäinen kokonainen päivä käyntiin.

Chueca-alueella ollut toinen kauppahalli soveltui myös täydellisesti lounaspaikaksi. Yläkerrasta löytyi vaikka kuinka monta tiskiä, joista sai käydä valitsemassa ja tilaamassa lounaita tai tapaksia, ja jäädä katsomaan hallin vilinää.

Tästä ei raaka-aineet tuoreemmiksi muutu.

Alkuun vähän tapaksia.

Tai sitten hampurilainen, joka oli muuten paras, jonka olen koskaan syönyt. Ja ai niin, se oli periaatteessa ilmainen, kun viinilasi ja tämä maksoivat yhteensä 7,50 e.

Jälkiruoaksi baileys-juustokakkua. Olen odottanut tätä eräältä kaverilta jo hetken… 🙂

Lounaan jälkeen siirryimme hallin kattoterassin loungeen drinkeille.

Tässä ainoa ’asukuva’ matkalta. Olin lomalla 🙂 Paita/H&M, ranneke/Fendi, aurinkolasit/Bottega Veneta, tuoksu/Loewe 7.

Espanjan aurinko.

Kävimme kämpillä freesautumassa ja suuntasimme illalliselle El Abrazo de Vergara -ravintolaan. Onneksi olimme varanneet pöydän, sillä paikka täyttyi nopeasti. Yksi seurueestamme asuu tällä hetkellä ihan vakituisesti Madridissa ja kiitos kuuluu hänelle mainioista valinnoista iltaravintoloiksi ja klubeiksi, personal guide.

Lämpimänä ruokana maisteltiin mm. tattirisottoa ja häränhäntää.

Jälkiruokia unohtamatta.

Toinen porukastamme vietti puolestaan syntymäpäiviään, joita pääsimmekin sopivasti juhlimaan.

Jatkoimme juhlintaan Kapital-yökerhoon, joka taitaa olla yksi Madridin suurimmista. Se on levittäytynyt seitsemään kerrokseen ja tilaa siellä on 4000 neliötä. Aika vaikuttava paikka. Ja täälläkin sisäänpääsy ja kaksi vapaavalintaista (valtavaa) drinkkiä 15 euroa, niillä pärjäsikin koko illan, halpaa kun mikä.

No time to linger. Kaunista päivää ei voi haaskata sisällä, joten aamulla oli hyvä aika taas käydä kiertämässä vähän kauppoja. Suosikkini löytyivätkin aika kivasti Salamancan alueelta, kuten aiemmin listailin. Chanel, Prada, Manolo Bahnik, Bottega Veneta, Dior…

Pitäähän kotimaista suosia, Loewen flagship-liikkeessä piti ehdottomasti käydä. Ja löytyihän sieltä pieni muistokin. Mutta muuten tämä oli hyvin, lähes huolestuttavan, maltillinen ostosmatka. Ok, no Zarassa lähti vähän lapasesta, kun siellä vaatteet ovat huomattavasti halvempia kun tuossa Aleksanterinkadun myymälässä. Mutta sitä ei lasketa.

Uusi hyvä tuttavuus oli Ekseption, jolla on tosiaan nettikauppakin.

Tämä uusi versio Chanelin Boy Flap Bagista jäi kyllä kaivelemaan. T-Ä-Y-D-E-L-L-I-N-E-N, mutta hinta oli sama kuin koko seitsemän hengen loman… Huoh, kyllä matkustaminen on kallista.

Kaupungista löytyy myös paljon kivan näköisiä pieniä vaateliikkeitä ja myös minulle vieraampia espanjalaisia merkkejä, kuten Hakei ja Adolfo Dominiguez.

Välipalaa nautimme El Corte Inglésin kattoterassilla. Koko yläkerta oli pelkkää herkkuosastoa ja jälleen täynnä pieniä pisteitä, joista sai haettua suupaloja.

Tartaria, äyriäisiä ja tonnikalaa.

Iltapäiväksi suuntasimme upeaan El Retiro -puistoon.

Illalliselle menimme lähellä olevaan La Gaditana -tavernaan, joka oli taas mahtava kokemus. Uskomatonta, että tuolla voi nauttia niin hyvästä ruoasta pitkän kaavan mukaan eikä lompakko tosiaan kärsi juurikaan.

Tilasimme pöydän täyteen paikallisia herkkuja. Elämää.

Jälleen härkää, mukana annoksessa oli jopa selkänikamat, autenttista…

Ennen kotimatkaa nautimme vielä rauhallisesta sunnuntaista ja tankkasimme brunssilla Maricastanassa.

Madrid oli kyllä kiva nähdä ja matka oli ihana ja onnistunut. Kyllä tuollainen pidennetty viikonloppukin piristää kummasti. Ja kiitos ennen kaikkea upealla matkaseuralle ja paikalliselle oppaalle. Mikä olisikaan sitten seuraava kohde?

Kulttuuri Matkat Suosittelen Ajattelin tänään