Maanantaiset naamaanlyöntikinkerit

kamppailu.jpg

Eilinen sujui hieman erilaisen hikiliikunnan parissa kuin yleensä. Selkä jumittelee edelleen sen verran, että päätin jättää rankat kyykkytreenit väliin ja tehdä kavereiden kanssa urheilutreffit. Aluksi suunnittelimme pitkää lenkkiä, mutta lopulta päädyimmekin Kisahallin painisaliin. Ja mikä hieno päätös se olikaan! Vedimme erän toisensa jälkeen ilman sen ihmeempiä pausseja niin, että yhden levätessä kaksi sparrasivat ja kaikki olivat tatamilla kaksi erää putkeen. 

Blogille on tullut viime aikoina uusia lukijoita, joten taustaksi kerrottakoon, että ennen crossfitiä treenasin thainyrkkeilyä ja brasilialaista jujutsua. Into kamppailuun hieman lopahti tuossa puolisentoista vuotta sitten, ja päätin etsiytyä uutta motivaatiopiikkiä odotellessani muunlaisten treenien pariin. Sitten meninkin crossfitin on-rampille ja hurahdin vahvemmin kuin mihinkään lajiin koskaan aikaisemmin.

kamppailu4.jpg

 

Vaikka ristiinkuntoilu onkin vienyt tytön mennessään, on sydämessäni edelleen paikka kamppailulle. Seuraan suurella innolla vapaaottelua, ja aina välillä tulee käytyä kavereiden kanssa sparrailemassa Kisahallilla. En ole ollut koskaan kamppailussa erityisen hyvä, ja nyt kaikki heikkoudet olivat tulleet takaisin moninkertaisena. Suojauksen tippuessa ja kylkien jäädessä auki tuli aikamoisen monta lyöntiä ja potkua perille asti. Onneksi treeniseurana olleet, kamppailulajeissa kokeneemmat pojat tajusivat ottaa iisisti ja naureskellen neppailivat naamaan ja potkivat päähän ihan kevyesti. Muutaman kerran löysin itseni mukkelismakkelis pyörimästä tatamilta. 

kamppailu3.jpg

Vaikka crossfit on jo itsessäänkin melkoisen monipuolista, ei tee yhtään pahaa varioida treenejään lisääkin. Kamppailutreeni on hauskaa ja hikistä pään tuuletusta, ja päähän hakkaamisen lomassa pääsi vaihtamaan kuulumisia kaverien kanssa. Voi mistä saataisiin viikkoon lisää päiviä, että ehtisi käydä ottamassa pysty- ja mattotreeniä vaikka kerran viikossa?

photo_2.12.2013_20.59.53_0.jpg

Sen verran kuitenkin pidin Kisiksellä crossfitin mielessä, että kävin suorittamassa Wodconnectin joulukalenterin toisen luukun: viiden minuutin roikkumisen. Yritin tehdä minuutin pätkissä, mutta aina välillä oli pakko hypätä sekunniksi alas tangosta. Voi herramunjee minun forkkuja! 

Suhteet Ystävät ja perhe Liikunta

Adventtimieltä ja poikkeuksellisen kivulias joulukalenteri

Avasin tänään joulukalenterin ensimmäisen luukun. Sattui, oli hirveää, meinasi tulla itku.

baby-squat_1.jpg

Olen ollut oudon jouluisissa tunnelmissa koko päivän. Olen käynyt joulumyyjäisissä, kuunnellut jouluradiota, käynyt pikkujouluissa ja syönyt joulutorttuja. Ja tietenkin avannut joulukalentereistani ensimmäiset luukut.

Ensimmäinen kalenteri on ihan perinteinen paperinen luukkushow, mutta toinen onkin sitten aavistuksen ikävämpi: Wodconnect-palvelun adventtikalenterista nimittäin paljastuu joka päivälle joku ikävä liikkuvuuteen tai crossfitissä tarvittavaan taitoon liittyvä harjoitus. Ensimmäisestä luukusta tuli ass to grass -kyykky, jossa pitäisi nököttää kymmenen minuuttia putkeen.

Selkä ja persaus vihoittelevat edelleen, joten kyykyssä hengailu ei ollut mikään miellyttävä kokemus. Penikoita särki, ahteri oli tulessa, selkälihakset olivat ihan jumissa. Yritin parhaani mukaan harhauttaa itseäni katsomalla How I Met Your Motheria, mutta ikävää tunnetta oli melkoisen mahdoton saada pois mielestä. Harvoin tulee vietettyä pitkiä aikoja kyykyssä, vaikka ilmeisesti pitäisi. Minuuttien aikana nimittäin paljastuu melkoisen hyvin mitkä osat omassa kropassa falskaavat, eli minun tapauksessani melkein kaikki. Lisää liikkuvuustreeniä ja huolellista kehonhuoltoa, niin eiköhän se siitä hiljalleen taas.

Tämä viikko meni harmillisen vähätreenisissä tunnelmissa, mutta selkä ei vielä anna myöden hirmuiselle hurjastelulle. Tällaista tuli sentään tehtyä:

maanantai: – (sen sijaan 11 tunnin unet Tukholman-duunireissun päätteeksi)
tiistai: crossfit, 1 tunti: split jerkejä ja kiva wodi, jossa vuoroteltiin tuplahyppynaruhyppyjen ja käsipainotempausten välillä
keskiviikko: –
torstai: crossfit, 1 tunti: etukyykkyjä ja kauhea wodi, jossa tehtiin 90 yleisliikettä ja saman verran painolla höystettyjä askelkyykkyjä
perjantai: – (hieroja käski tunnin runnomisen jälkeen välttää voimailua parin päivän ajan, minä tein työtä käskettyä)
lauantai: – (kaverin muutossa sentään olin kanniskelemassa kirjalaatikoita)
sunnuntai: juoksu, 45 minuuttia, 8 kilometriä + tunnin verran venyttelyä ja liikkuvuustreeniä

Ensi viikolla luvassa toivottavasti entistä parempaa treeniä ja vuoden viimeisten isojen deadlinejen viimeistelyä. Ja täällä blogin puolella ainakin puhetta juoksukamppeista ja Pumpuin perinteinen joululahjakatsaus. 

Hyvinvointi Liikunta Suosittelen