Luento suorituskyvyn optimoinnista ja Pumpui Instagramissa!

instagramkansi.jpg

Kiirettä pitää kuin kirpuntapossa, jälleen kerran! Viikko on mennyt pitkälti selkää kuntouttaessa, eikä sen ihmeempää kerrottavaa jumpparintamalta juurikaan ole.

Sen sijaan ajattelin mainostaa teille kotisalillani CrossFit Central Helsingillä pidettävää superkiinnostavaa luentoa. Lääkäri Olli Sovijärvi pitää lauantaina 7.12. luennon treenistä, ravitsemuksesta ja suorituskyvyn maksimoinnista. Olli kuvailee luentoaan näin:

”Kompaktin 90 min. luennon aikana opit kaiken mitä olet aina halunnut tietää treenikapasiteettisi optimoinnista. Ravinto, palautuminen, stressin hallinta ja uni ovat kriittisimmät tekijät koko paketissa. Miten syödä päivän aikana sekä treenin jälkeen? Viimeisin tieteellinen näyttö lisäravinteista ja niiden toimivuudesta. Miten mittaat palautumistasi objektiivisesti? Kuinka saada stressitasot haltuun ja palautuminen välittämästi käyntiin? Paljastan luennolla myös kikat, joilla itse optimoin treenini ja palautumiseni.”

Luennon hinta on 15 euroa per pää (CFCH:n jäseniltä 10 euroa), ja ilmoittautua voi täällä. Luvassa on varmasti paljon mielenkiintoista ja hyödyllistä asiaa. Olliin ja hänen työhönsä voi tutustua täällä.

Lisäksi blogini on laajentanut somerepetuaariaan Instagramiin! Kuvia aiheesta ja aiheen vierestä löytyy Lottapumpui-nimimerkin takaa. Seuratkaa, ja vinkatkaa myös omista instagrammailuistanne, palan halusta urkkia teidänkin elämäänne!

 

 

 

Hyvinvointi Liikunta Suosittelen

Jumitusta

kuva_otettu_18.11.2013_klo_20.32.jpg

Voi ahteri. Viime viikon kyykkypainotteinen urheilu sai alaselän täysin jumiin. Eilen vielä pelasin siskontytön kanssa Twisteriä ihan ongelmitta, aamulla sitten selkä oli vetänyt juntturaan eikä suostunut pehmenemään lämmittelyistä ja venyttelyistä huolimatta. Nyt sitten pitäisi malttaa odottaa rauhassa, että jumi katoaa ennen kuin alkaa taas riehumaan.

Paino sanalla pitäisi. Maltti ei nimittäin ole meikäläisen valtti. Menin tänään reippaasti treeneihin, mutta huomasin kyykkyjä lämmitellessäni, että selkä ei tykkää liikkeestä ollenkaan. Vaati aika paljon sisua, että sain vakuuteltua itseni siitä, että on pitkällä tähtäimellä parempi jättää tämän päivän kyykyt väliin kuin kärsiä itsepäisyyden seurauksista pitkään. Yleensä suhtautumiseni kremppaan, sairastumiseen ja loukkaantumiseen on nimittäin tätä luokkaa:

justafleshwound.gif

Olen sitä koulukuntaa, joka menee lääkäriin vasta viime hädässä ja jatkaa hammasta purren, vaikka kroppa kovastikin viestisi että nyt ei ole jäsenet kohdillaan ja nivelet paikallaan. Usein – kuten tänään – huomaan ensin ajattelevani, että tässä sitä vain halutaan laiskotella, vaikka viisaampaa olisi kuunnella kroppaansa, kun se näin kovaäänisesti vaatii vähän kevyemmin ottamista. Lähipäivät pitänee siis omistaa aktiiviselle levolle, eli kevyelle liikkumiselle ja kehonhuollolle.

Ja tästä päästään tuohon ilman kontekstia hieman kryptiseen avauskuvaan. Siinä on iloinen Tigerista eurolla ostamani superpallo. Se on melkoisen huono pomppimaan mutta erinomaisen jämäkkä kropan auki möyhentämisen tarkoituksiin. Kiitos vinkistä, Mahdollisia sivuvaikutuksia -Miiaseni! Meillä salilla käytetään jääpallo-palloja, mutta tämä ajanee asian kotioloissa enemmän kuin hyvin.

 

Hyvinvointi Liikunta