Vainoharhainen

Olen saanut uuden raskausoireen, vainoharhaisuuden :D. Tässä todistusaineistoa:

1. Meillä alkoi töissä hyvä tovi sitten YT:t, mutta en ole uskaltanut kertoa tästä perusturvallisuutta järkyttäneestä ja jatkuvasti mielen päällä pyörivästä asiasta täällä blogissa, koska NO SITTENHÄN MUT TUNNISTETAAN JA POTKITAAN PIHALLE. Joo. Blogia lukeekin ehkä muutama sata henkilöä, toki sinne mahtuu joku työkaveri joka pahat mielessä kielii heti asiasta töissä. Eikä YT:t toki ole päällä missään muussa firmassa tässä maassa tällä hetkellä. Olkoon miten on niin kerron tarkempia tilanteita kun hommat ratkeaa ja siihen mene vielä aikaa. Jaa no sivumennen voisi sen jo sanoa, että hieman tämä opiskelijastatus alkaa rassata kun mahdollisessa lomautuksessa/irtisanomisessa en tod näk saa pennin hyrrää mistään. Ei niitä hankintoja ollutkaan tässä lähiaikoina luvassa yhtään…

2. Ostin vihdoista viimein raskausarpienehkäisyainetta. Eli eri paikoissa hehkutettua Weledan öljyä (hippi minussa heräsi vaihteeksi ja valitsi tämän koska bio-oilissa ja siinä jossain body shopin jutussa oli jotain pahoja aineita jotka varmasti olisivat aiheuttaneet vähintään kuoleman meille molemmille). Käytin Weledaa ekan kerran eilen. Haju ei levittäessä tuntunut niin pahalta, mutta enpä huomioinut sitä, että se döftaa nenään sitten koko ajan. Ja nyt olen aivan vakuuttunut, että tuo haju paljastaa ensi viikolla raskauteni työpaikalla (en nyt aio kertoa vielä raskaudestani, koska kohta 1). Bossin vaimokin oli tuossa taannoin raskaana niin mitä jos se käytti tuota samaa litkua ja boss muistaa sen hajun… Että ehkä ostan sitten vielä sitä bio-oiliakin ja kokeilen jos se ei haisisi kilometrin päähän. Ja tää pallomaha ei sitten paljasta raskautta vai…. öööö…

Suhteet Oma elämä

Mä oon väsynyt olemaan väsynyt

Ja myöskin väsynyt valvomaan pitkin yötä. Nyt jo viikkotolkulla homma on mennyt niin, että ensin nukkumaan mennessä menee tunteroinen, ennen kuin saa unta. Sitten unia riittää 3-5h ja sen jälkeen olen hereillä 3-5h ja sitten vielä nukun 3-4h. Tällä rytmillä olen tyypillisesti pedissä noin kolmetoista tuntia, nousen yhdentoista maissa ja saan hätinä sen 7-8h unta. Mutta ei pitäisi valittaa näistä ”normiöistä”, väliin pukkas nimittäin näitä öitä, kun sitä toista unipätkää ei tulekaan. Joo, viime yönä nukuin ensin 5h ja sen jälkeen yritin 6h saada uudestaan unenpäästä kiinni ennen kuin luovutin.  Joskus aiemmin vielä luin aika usein blogeja yöllä valvoessani, mutta nykyään en oikein jaksa sitäkään vaan makoilen sängyssä ja saan miehenkin hermostumaan.

Jaa niin ja oma lukunsa on sitten vielä se, että eivät nuo unijaksotkaan ole mitään yhtäjaksoisia, vaan katkeavat1-2h välein vessareissuun. Mä kun olin ajatellut, että olen elämäni aikana valvonut ja kärsinyt huonoista yöunista sen verta, että se ei olisi ensimmäinen asia, jota tarvitsisi ruveta harjoittelemaan tulevaa vauva-arkea silmälläpitäen. Tuntuu jotenkin niin nurinkuriselta, että tää nukkuminen on jo nyt tätä, olen tottunut lukemaan vastaavantyyppistä rytmittelyä hiljakkoin synnyttäneiden äitien blogeista. Jotenkin olen kuitenkin tullut toimeen noilla ”normiunillani”, viime päivinä ei ole edes tullut infernaalia päikkäritarvettakaan. Paitsi tietysti tänään.

Kävin itseasiassa viime kuun lopulla lääkärissä näitten huonojen yöunien takia. Hän kirjoitti minulle reseptin Opamoxiin, joka on ollut vuosikausia raskaana olevien käytössä ja josta ei pitäisi tulla sikiövaurioita (eli niin turvallinen lääke kun lääke nyt voi olla). Kokeilin tuota lääkettä kerran tällä viikolla (haaveena unien uudelleenrytmittäminen ja sitä kautta vapaa/graduajan lisääminen päivään + energiatason nosto), lääkärin kehotuksesta ensin puolikkaalla annoksella (7,5mg). Ei mitenkään turhan paljoa hyötyä. Unet olivat ehkä ihan aavistuksen syvempiä, mutta sama tunti meni nukkumattia etsiessä ja useampi tunti yölläkin tuli valvottua. Ei tullut musta tämän lääkkeen fania, ei. Meinaan tuo lääke tuntui kuuluvan samaan sarjaan kuin päänsärkylääkkeet, joiden sivuvaikutuksena voi tulla päänsärkyä tai masennuslääke joka voi lisätä itsemurhariskiä. Opamoxia käytetään pieninä annoksina mm. ahdistuksen hoitoon, mutta minulla tämä nimenomaan aiheutti aika massiivisen ahdistuneen olon (liittyi ehkä jotenkin siihen, että lihakset rentoutuivat ja tuntuivat painavilta mutta mieli oli kirkkaana). Hyih. Ja mikä kammottavinta, tuli paskaäitiolo – näin sitä vaan huumataan pikkuinen (jos itselle tuli näin hirveet fibat niin vaikuttaakohan aine pikkuiseenkin jotenkin). Taidetaan tarvita muutama todella uneton yö, ennen kuin kokeilen tuota lääkettä uudelleen (ja sillä kertaa sillä normiannoksella, jos se edes sitten hoitaisi hommansa).

Että tällaista tänne. Varsin ratkiriemukasta kirjoitella gradua pää mössönä. Pihalla olisi ihana ilma ja puutarhassa kaikkea pientä kuopsutettavaa, mutta arvatkaa onko energiaa (vakaa ajatus olisi silti pakottaa itsensä toviksi pihalle kuopsuttamaan, jos vaikka raitis ilma ja ruumillinen puhde auttaisivat ensi yön unissa… as if). Ja tässäpä vasta mainio asia: kahden viikon päästä pitäisi mennä töihin. Jos unirytmi pysyy tällaisena, saan yössä nukuttua sen 3-5h. Alettaisko toivoa ihmettä ja että rytmi ihmeen tavoin tästä alkaisi korjaantua raskauden puolivälin lähestyessä?

Tindeka ja rv14+1

Suhteet Oma elämä Terveys