Kolmeplus

No nyt näyttäisi ClearBlue rohkaisevalta:

kolmeplus.jpg

Raskaus siis tuntuisi etenevän. Tai ainakin hormonitasot nousee :). Tein samalla vertailun vuoksi myös vanhan tutun liuskatestin. Ihan vaan nähdäkseni, että miten tuossa tuo viiva tummenee. Ja kyllähän se tummenee, nyt alkaa jo lähetä tuota kontrolliviivan väriä :):

liuskaplussa_pien.jpg

Oiskohan ne testailut sitten tässä? Jotenkin vaan vieläkin vaikea uskoa ja luottaa. Mutta oireita kyllä on: turvottaa edelleen. Ruokahaluja on aika vaihtelevasti ja ei nyt varsinaisesti kovin etova olo ole, mutta kuitenkin vähän sinne suuntaan (syön tosi usein, ihan varmuuden vakuudeksi. Helppoa kun tässä kotona on). Tissit on arat. Mahaan sattuu enemmän tai vähemmän, kouristukset/kipukohtaukset on vähentynyt, joskin niitä eilen taas oli vähän enemmän. Ja maanantaina tuli kuvioihin mukaan väsy, eli tällä viikolla joka päivä on iskenyt jossain kohtaa päivää normaalia isompi väsy (ei kuitenkaan vielä mitään ihan infernaalista), vaikka olen nukkunut paremmin kuin aiempina viikkoina. Että juu, eiköhän tässä raskaana olla.

rv5+(3-6).

Suhteet Oma elämä

Salaisuudenpitämisen vaikeus…

…tai oikeastaan mahdottomuus tuli todistettua viime vkloppuna. Meillähän oli se tyttöjen vkloppu. Menomatkalla tuli hyvän ystävän kanssa puhetta synnyttämisestä ja sanoin jotain, että ”sitten kun itse olen siinä tilanteessa niin joudun varmana punnertamaan jotain vähintään 4,5 kiloista vauvaa ulos”. Kun mä olen jo aiemmin yrittänyt opetella käyttämään raskautumisasioista sanaa kun sanan jos tilalta niin en itseasiassa edes ajatellut, että tuo erityisemmin paljastaisi raskautta. Mutta siihen en tietenkään ollut varautunut, että ystävä hieman pitkien piuhojen alettua toimimaan kysyi suoraan, että ollaankos sellaista sitten odottamassa. Että eipä siinä auttanut muu kuin tunnustaa.

Ja sitten kun pääsimme perille, ensimmäisten asioiden joukossa emäntä alkoi selostaa, miten heillä on kaapit täynnä viiniä kun mies on voittanut jonkun vedon. Ja tarjosi luonnollisestikin viiniä. Kieltäytyminen sivuutettiin ilman kummmempia kyselyitä. Mutta seuraavaksi oli luvassa iltapalaksi lohisalaattia ja lohi oli tietenkin vakuumipakattua. Niin, että eipä siinä sitten juur salailtu. Oikeastaan ihan hyväkin, oli oikein mukava jutella tyttöjen kesken raskaus- ja vauva-asioista :). Oikein mukava vkloppu :).

Nyt raskaudesta siis tietää kaksi (+heidän puoliskonsa). Kolmas tyttöjen vkloppulainen sairastui eikä päässyt paikalle, joten hän jääköön toistaiseksi pimentoon.

Suhteet Oma elämä