Shoppausmania

Pumpulipesään on iskenyt akuutti shoppausmania, joka on muuttumassa kovaa vauhtia krooniseksi. Pieniä oireita alkoi ilmetä vähän reilu kuukausi sitten kun ostin ihan vähän vauvanvaatteita alennuksesta sekä vaihdoin suklaalevyn pariin kassiin vauvanvaatteita. Sitten oli jonkin aikaa tyventä kunnes lähdin ostamaan kolmea yöasua ja tulin takaisin ikean kassi täynnä tavaraa. Eilen siirryin jo vauvantarvikkeisiin ja törsäsin yli 300 ee, onneni kukkuloilla, hymy naamalla.

Nyt ollaan siinä pisteessä, että en enää edes ole koko aikaa varma, mitä kaikkea kamaa olen jo varannut fb:n kirppiksiltä ja mistä vielä odotan vahvistuksia. Huomenna olen hakemassa vaatesettiä vitosella eikä ole enää hajuakaan mitä se pitää sisällään. Varmaan jotain tooosi hyödyllistä. Yksi asia on varmaa: saalista on taatusti kiva penkoa ja hypistellä. 

Tätä menoa olemme vararikossa ennen vauvan saapumista (onneksi vaateshoppailut on pääosin kohdistuneet facebookin kirppiksille ja vaatteet maksaneet noin 0,50€ kipaleelta. Vaan kyllä noihinkin rahaa uppoaa kun oikein innostuu). Toisaalta pienelle on sitte tavarat ja vaatteet tyyliin kouluikään asti jo valmiina, eikä samaa asua tarvitse käyttää kahdesti. Onneks ostettiin tää isompi asunto…

Tarkempaa raporttia luvassa myöhemmin kun saan kuvausurakan valmiiksi…

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Kesälukemistovinkki

Tapani mukaan kulutin osan lomastani lukemalla romaaneja. Tänä vuonna tosin luetut opukset sai laskettua yhden käden sormin, kun yleensä tähän laskutoimitukseen on tarvittu vähintäänkin molemmat kädet. No, oli lomakin normaalia lyhempi. Yhden kirjavinkin ajattelin lukemani perusteella antaa sellaisille, joita loma vielä hellii.

yllatysvieras.jpg

Ahmin lomallani  Cecelia Ahernin Yllätysvieras -nimisen kirjan. Ja todellakin ahmin. Se kertoo kuusivuotiaasta pojasta ja häntä hieman vasten tahtoaankin hoitavasta pojan tädistä. Kirjassa heidän elämäänsä astelee uusi ystävä ja rakkauttakin on ilmassa. Kirja on vain jotenkin niin ihanan lempeä ja lämminhenkinen. Romanttinen. Vähän jännittäväkin. Tarina muutoksesta ja lapsenmielisyyden tärkeydestä. Ja ennen kaikkea kirja herättää ajatuksia.

Tässä siis oiva kirja kevyttä lukemista kaipaaville äideille ja tuleville äideille. Mutta ei tosikoille, Ahernin tyyliin tässäkään kirjassa kaikki ei kerro aistein koettavasta ja tieteen mitattavissa olevasta maailmasta.

Mitä vielä odotat, painu lukemaan siitä!

 

PS: jos sen sijaan kaipaat itsesi sivistystä ja vatsasi kestää dekkareita, valitse kesälukemistoosi Agatha Christien Kymmenen pientä neekeripoikaa, joka monesti listataan kirjaklassikoiden listoille. Ehdottomasti sopivampaa lomalukumatskua kuin esimerkiksi venäläiskirjailijoiden klassikkojärkäleet. 

Suhteet Oma elämä Kirjat