Joulu on pysähtymistä varten

IMG_2258.JPG

Kylläpä tykkään tästä vuodenajasta. Olisi kauhistuttavaa jos kaamoksen jälkeen ei olisi ollenkaan pysähtymisen aikaa eikä tällaista valoilotulittelua (vaikkei se nyt ehkä sieltä ekologisimmasta päästä olekaan). Minulle joulunaika merkitsee nimenomaan pysähtymistä, erityisesti se aaton ja uudenvuoden välinen aika. Maailma tuntuu silloin rullaavan samassa tahdissa kuin mikä itselleni on luontaisinta, hitaasti ja rauhallisesti. 

IMG_2260.JPG

Aika ennen joulua tosin ei välttämättä ole se suosikein. Erehdyin eilen Stockalle ja käännyin aika nopeasti kannoillani. Kiire ja hysteria helmeili ilmassa ja äh, oli pakko paeta. Tuomaan markkinoilla oli ihan hyvä fiilis, mutta tungosta, sieltäkin suoritin paon alta aikayksikön. Tosin kuka käski mennä näihin paikkoihin lauantai-iltapäivänä kaksi viikkoa ennen joulua! Nii-i.

IMG_2262.JPG

IMG_2261.JPG

Cafe Kokon pop up-kahvila oli sitä vastoin ihana! Eittämättä parhaita kakkuja mitä oon koskaan syönyt ja nyt puhutaan vieläpä raw-genrestä, eli se on aika paljon se. Tuli ihan mieletön energiabuusti kakkupalan ja teen jälkeen joka jatkui ja jatkui. Jäi siis hyvä mieli ihan kaikin puolin. Kuulin muuten sivukorvalla, että pop uppeja aikovat jatkossakin järkätä! Sopii hyvin 🙂

IMG_2263.JPG

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Pus.

Suhteet Oma elämä

My day – torstai 8. joulukuuta

IMG_2206.JPG

Klo 7.15. Torstaipäivä alkoi aamujoogan ohjauksella. Aina yhtä vaikeaa nousta, mutta joka kerta yhtä palkitsevaa. Aamujoogassa on ihan oma spessu fiiliksensä, ikäänkuin herää uudelleen unilta mutta tällä kertaa vähän paremmin vireystasoin. Ihanaa. Kumotakseni tämän heräämisfiiliksen menen tämän jälkeen vielä nukkumaan pariksi tunniksi, sillä illalla on kaksi muutakin tuntia. Aamupäiväunet on kyl parhaita.

IMG_2207.JPG

Klo 12. Aamupalaksi muutama leipä porkkalalla, teetä, soijarahkaa, mandariini ja porkkana. Porkkana on yksi suosikkivihannekseni, joten ihan huippua että siitä saa valmistettua jotain niin hyvää kuin kylmäsavuvohi. Kalan syömisen olen lopettanut noin viitisen vuotta sitten, mutta voin sanoa, että todella lähellä real thinggiä. Sikäli mikäli muistan oikein.

IMG_2208.JPG

Klo 13. Rumin ja poikaystävän kanssa kävelylle. Epeli (Rumi siis) oli niin innoissaan kun mentiin hakemaan kotoansa. 

IMG_2216.JPG

Noin klo 15. Tulin kotiin kaupan kautta ja tein pitkästä aikaa lehtikaalista ruokaa. Nuudelia ja kale-kikherne-purjo-paprikahommelia sen kanssa. Pyrin syömään aina ennen tunteja kevyesti, mikä usein kostautuu niin, että onkin sitten kesken tunnin ihan julmettu nälkä. Balanssia vielä etsimässä siis.

IMG_2231.JPG

Klo 16.30. Istahdan hetkeksi alas ja koostan pilates-tunnin. Joogatunteja harvemmin suunnittelen nykyisin etukäteen, mutta pilatekseen tarvitsen lunttilapun. Jota en kyllä ikinä tunnin aikana vilkaise, mutta enemmänkin se on sellainen henkinen tuki. Klo 18.05-20.10 ohjaan pilates- ja joogatunnit.

IMG_2230.JPG

Klo 20.30. Taas kauppaan. Keräsin kyllä kaikkea järkevää ja ravitsevaa koriin, mutta eineshyllyllä sorruinkin sitten valmisburgeriin. Perustelin sillä, etten ollut vielä maistanut tätä uutuutta. Oli muuten todella hyvä mustapapupihvi tuossa.

IMG_2232.JPG

Klo 21. Petiin äpyttämään ja lukemaan. Päivä taitaa ehtiä jo toisen puolelle ennen kuin sammahdan. Hyvä, mukava peruspäivä, 4/5 sanoisin.

Suhteet Oma elämä