Ne, jotka käänsivät Black Fridayn hyväntekeväisyydeksi
Ostosmaniaan ja vuosi vuodelta isompiin alennuksiin yllyttävälle Black Fridaylle on löytynyt nerokas vastaisku. Moni toimija nimittäin antaa kampanja-ajan ostoksista alennuksen verran hyväntekeväisyyteen. Suunta on muuttunut ja parhaimman vainun saaneet ovat uskaltaneet lähteä luomaan manian sijaan hyvinvointia.
IVALO sanoo ei Black Fridaylle lahjoittamalla oman osuutensa päivän myyntituotoista Labour Behind the Label -järjestölle. Sanoma on harkita ostoksia, satsata laatuun ja ajattomaan tyyliin. Everlasting Friday.
Weecos lahjoittaa 20% perjantain myynnistä Luonnonsuojeluliitolle. Tämän lisäksi he kampanjoivat somessa saadakseen muitakin yrityksiä mukaan Bright Friday -hyväntekeväisyysilmiöön.
TRE x Brother Christman x VIMMA -kampanja tukee VIMMAn ja Brother Christmasin toteuttamaa, Turun Yliopistollisen sairaalan lasten syöpäosaston vaatemalliston syntymistä. TRE lahjoittaa lyhentämättömänä 10% kaikista verkkokaupassa sekä Mikonkadun myymälässä 24.-26.11. tehdyistä ostoksista tähän hyväntekeväisyysprojektiin. Hoidossa olevat lapset ovat piirtäneet ja kertoneet millaisiin vaatteisiin haluaisivat pukeutua sairaalassa. Kaikki on siis jo suunniteltu, mutta malliston toteuttamiseen tarvittava kangas puuttuu vielä. Tästä kampanjasta lukeminen sai kyyneleet silmiini.
Artek lahjoittaa alennusten sijaan 10% Artek- ja Vitra-ostosten loppusummasta Itämeren suojelutyöhön Baltic Sea Groupille. Blue Friday.
Puine lahjoittaa 15% koko perjantain myynnistä Suomen Lasten Syöpäsäätiö Aamulle. Puinen perjantai.
Haluaisin kuulla näistä lisää. Oletko törmännyt muihin vastaaviin?