MINIMALISMIMAANANTAI / Näin vältyt paljolta roskalta
Sillä tavalla niin, että laittaa postiluukulle sellaisen tekstin, joka laittaa mainosten jakajat jatkamaan hyvin pian seuraavalle luukulle lippulappustensa kanssa.
Tämä viesti oli meillä jo valmiina, kun muutimme tähän meidän nykyiseen asuntoon, eikä sitä ole ollut tarvetta ottaa pois. Aivan huomaamatta olemme välttyneet siltä paperin siirtämisestä paikasta A paikkaan B ja sieltä C:n kautta paperinkeräykseen.
Olen erään suuren kosmetiikkaa ja apteekkituotteita myyvän kaupan jäsen, ja eilen sieltä saapui kuponkeja joka lähtöön. Aloin heti luoda tarpeita. Yhdellä kupongilla sai alennusta hiustenpesutuotteista, toisella tuplapisteitä hammastahnasta ja kolmannella triplapisteitä kun ostosten summa ylittää tietyn rajan. Näin se menee. Luukusta tipahtelee kaikenlaisia lappusia, jotka kertovat mitä sinun kannattaisi juuri nyt ostaa. Hyvä alennus tai uutuus vetävät puoleensa.
Mainoslehtisessä kehutaan uutta ripsiväriä, joka lupailee ties minkälaisia efektejä ja glitterisadetta. Ripsiväri ei ole edes lopussa, mutta uusi tuote kiinnostaa. Se on nyt alennuksessa, ja niitä saa jopa kaksi yhden hinnalla. Tartutaan tilaisuuteen ja kiikutetaan tuotteet kotiin. Kokeillaan uutta maskaraa ripsiin. Harja tuntuu kömpelöltä, ripset sojottavat edelleen sekä alas että ylös yhtä aikaa eikä glitterisadettakaan näy missään. Todetaan, että se vanha, hyväksi havaittu ripsiväri on edelleen se maailman paras maskara. Onhan sitä käytetty jo monet vuodet ilman minkäälaisia ongelmia. Miksi edes kuviteltiin, että joku muu voisi tarjota jotain vielä parempaa? Nyt meikkipussissa on yhden maskaran sijaan kolme putiloa, joista yhtä käytetään päivittäin ja toista ja kolmatta odottaa jäteastian pohja, sitten kun rahallinen menetys ei ole enää tuoreessa muistissa.
Tämäkin episodi oltaisiin vältytty, mikäli sitä mainoslehtistä ei olisi koskaan sieltä postiluukusta tipahtanutkaan. How simple is that!