Tätä kaikkea söin vegaaniruokaviikolla

Minun summer bucket listalla oli yhtenä kohtana viettää 100% vegaaniruokaviikko. Kotioloissa se oli yllättävän helppo toteuttaa sillä ruokavalioni on n.95% vegaani jo muutenkin.

Toivoisin, että näistä kuvista olisi enempi inspiraatioksi kuin esimerkiksi, sillä todellinen määrä ei ole yksi yhteen kuvien kanssa. Söin myös usein samoja asioita useana päivänä ja joitain ruokia otin vielä lisää lautasen tyhjennyttyä.

Juuri paria päivää aiemmin olin saanut valtavan kokoisen ja järjettömän ihanan lähetyksen Fazerilta, josta voin kiittää veljeäni ja hänen tyttöystävää. Siksi viikkoon sisältyi paljon suomalaisia tuotteita.

Aamupaloja

Mehua

Lidlin vegaanista mustikkajogurttia, jossa chian siemeniä, granolaa ja tuoreita mansikoita

kahvia, jossa lähes puolet Oatlyn kahvimaitoa sekä pikku loraus siirappia

Vegaanin multivitamiini ja flaxseed oil tabletti

Tuorepuristettu mehu: porkkanaa, appelsiinia, inkivääriä ja omenaa

Tuoreita marjoja

Kahvia kauramaidolla

Sämpylää vege-tuorejuustolla, hummuksella, kurkulla ja tomaatilla sekä ripauksella tilliä

vitamiinit

Chia vanukasta: 1/2 dl chian siemeniä, 2 dl kauramaitoa, vaniljaa (sekoita yhteen, jaa kolmeen lasiin ja anna jähmettyä yön yli). Tällä ohjeella siis n. 3 annosta. Aamulla lisäsin päälle mansikoita ja granolaa (ei oikein hyvä kombo)

Kahvia kauramaidolla

Mehua

Vitamiinit

Kaurapuuroa: puolet nesteestä kauramaitoa ja puolet vettä. Lisään yleensä chian siemeniä joukkoon ennen keittämistä. Päällä banskua, pakastevadelmia ja -mustikoita.

kauramaitokahvia

vitamiinit

Smoothie: Banaani, mangokuutioita, passionhedelmä, sitruunamehua, appelsiinimehua ja vettä.

kahvia ja vitamiinit

chiavanukasta marjoilla

kahvia, appelsiinimehua ja vitamiinit

Väli- ja iltapaloja

Kaurapuuroa marjoilla, siemenillä ja siirapilla.

Smoothie, kaurakorppuja margariinilla, omppua ja kahvia.

Smoothie-bowl ilman höysteitä: Jäisiä mangokuutioita ja banaania sekä nesteenä appelsiinimehua.

Kaurakorppuja

Lidlin vegaanista vanilja-jogurttia johon lisätty voimakaurajauhetta.

Aamulta ylijäänyttä kahvia kauramaidolla (kylmänä) sekä pannukakkuja.

Herkkuja

Tutti frutti exotic fruit karkit oli hyviä, paitsi ne kookokset.

Ruislastuja, karkkeja ja tummaa suklaata.

Kirpeitä tutti frutteja ja tummaa suklaata.

Magmum vegaaninen manteli-suklaa-vanilja-jäde

Lämpimiä aterioita

Savutofu-kiusaus. Tästä tuli ihan Suomiruokavibat ja oli aivan super hyvää ja helppo tehdä. Toki ohjeen peruna-sipuli-sekoitus oli luotava itse aloittamalla perunoiden kuorimisesta ja pilkkomisesta, mutta oli vaivan arvoista. Ohje löytyy vegaanihaaste.fi -sivuston reseptipankista.

Perunasalaattia: perunoita, omenoita, ruohosipulia, maustekurkkua, vegaanista majoneesia, sitruunamehua, pippuria, suolaa, sinappia.

Linssipihvejä ja valkosipulimajoneesi. Ohje näihin löytyy myös vegaanihaaste.fi -sivustolta. Majoneesia en tehnyt ohjeen mukaan alusta lähtien vaan lisäsin vain mausteet valmiiseen majoon ja sekaan laitoin vähän vegaanista maustamatonta jogurttia.

Riisiä Kongolaisella papukastikkeella. Tässä lähellä asuu rouva, joka kokkaa kaikkea Kongolaista kotiruokaa myytäväksi ja Aimé käy häneltä ostamassa tätä papukastiketta ja muita lapsuudestaan tuttuja herkkuruokia. Meillä syödään tätä lähes viikottain, kun se maistuu niin hyvin koko perheelle. Toki en ole varmistanut kokilta tämän kasviperäisyyttä, mutta minulle tämä on vegaanista, kunnes toisin todistetaan.

Tortillassa linssipihvejä, valkosipulimajoneesia, kurkkua ja tomaattia.

Avokadopastaa ja siemeniä päällä.

Lidlin vegaanipizzaa basilikalla ja chilillä. Pakastepizzaksi aivan super hyvää ja nopea ateria valmistaa.

hyvinvointi ruoka-ja-juoma
Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *