Toimiva ruokasuunnitelmataulukko

Olen vuosia etsinyt ja pohtinut toimivaa tapaa suunnitella tulevien päivien ruokia. Kaikenlaisia taulukoita ja listoja läpi käyneenä uskon nyt löytäneeni lopullisen, sen kaikista toimivimman apuvälineen.

Tämä taulukko sopii niin sekasyöjälle kuin vegaanillekin, unohtamatta allergikkoja ja ruoka-ainerajoitteisia.

Näin se toimii: 

Jokaiselle päivälle on jo saneltu valmiiksi ruoan muoto ja sinun täytyy vain päättää tarkennus. Viikko aloitetaan salaatilla, mutta on sinun päätettävissä syötkö vihersalaattia, pastasalaattia vai vaikka kvinoasalaattia.

Torstaina saat helpotusta eineksistä, kun taas sunnuntaina ehtii haudutella pataruokaa vaikka koko päivän. Ja siitä saattaa riittää vielä seuraavallekin päivälle.

Sinun ei siis tarvitse enää miettiä aivan alusta asti, että mitä sitä oikein valmistaisi, kun se on jo puoliksi mietitty puolestasi.

 

Esimerkki: 

Mitähän sitä tänään laittaisi ruoaksi?

On perjantai.

Kappas, pizzapäivä!

Tilaisinko kotiin, tekisinkö itse, hakisinko kaupan pakastealtaasta vai lähtisinkö kaupungin parhaaseen italialaiseen?

Jääkaapista löytyy tiistain bolognesea ja Oltermannin jämät. Taidan pyöräyttää pizzan itse ja heittää jämät pizzan päälle.

 

Mitäs tuumit? Toimisiko tämä sinulla vai onko jokin muu tapa vielä toimivampi?

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *