Henkilökohtaista verkkoshoppailuapua!

sokos1.png

Käytän monesti Sokoksen verkkokauppaa etsiskellessäni jotain tiettyä tuotetta, sillä sieltä löytyy kätevästi valikoimaa. Tänään sivulle klikatessani eteeni hyppäsi pieni chat-laatikko! Siellä Sokoksen verkkokaupan kauneusneuvojaksi esittäytynyt henkilö kysyi, tarvitsisinko apua ja mitä etsin?

Fantastista! Aloin ladella testimielessä erilaisia tuotteita kaipaavia kysymyksiä ja keksin joka kerta erilaisia tarpeita, vaivoja ja ihotyyppejä. Kuinkakohan tarkasti neuvojat näkevät, mistä IP-osoitteesta kysymykset tulevat? 😀 

Joka kerta asiakaspalvelija onnistui löytämään yhden tai useamman tuotteen, joka ihan oikeasti vastasi ”tarvettani” ja olin melko vaikuttunut. Myös toiveeni edullisemmista tai luonnonmukaisista vaihtoehdoista, otettiin huomioon.

 

chatti.jpg

Pitkässä juoksussa palvelijoiden hyvin yhdenmukaiset ”miltä tuote vaikuttaa?”  ja ”Ahaa, ymmärrän” -fraasit voivat hieman tympäännyttää, mutta ymmärrän täysin, että palvelun pitää olla tasalaatuista ja jokaiselle sopivaa ja hyviä termejä on varmasti mietitty pitkään. Vastaukset olivat välillä jopa niin yhdenmukaisia, että kysyin eräältä asiakaspalvelijalta ovatko he kenties hakurobotteja. Vastaus oli ei, eivät he ole ja testasin tätäkin muutamalla todella typerästi muotoillulla ja epäselvästi kirjoitetulla virkkeellä…  :D

Palvelua on tarjolla arkipäivisin klo 9-21 ja omiin kysymyksiini odotin vastausta korkeintaan muutaman minuutin ajan ja sillä välin voikin selailla joko verkkokauppaa tai vaikka facebookia.

Ylläoleva chat oli oikeasti hieman nopeatempoisempi, mutta leikkasin välistä kysymyksiä kuten: ”Oletko oikeasti olemassa?” :D Pisimmillään piinasin neuvojaa siis lähes 30min muun surffailun lomassa ja tänä aikana sain useita vinkkejä.

Jos siis etsitte jotain tietynlaista kosmetiikkatuotetta tai pohditte sopiiko joku tuote omalle ihotyypillesi, voi palvelun kautta melko anonyymisti pyytää apua ongelmiin ja kysellä kinkkisempiäkin kysymyksiä. Asiakaspalvelijat lupasivat mahdollisuuksien mukaan esimerkiksi etsiä tuotteita joissa ei ole tiettyjä ainesosia jne.

Jos esimerkiksi laiska kiireinen bloggaaja on unohtanut vastata johonkin akuuttiin ongelmaan, voi tuotesuosituksia pyytää tätä kautta!

Että sellaista salapoliisitoimintaa tänään. Pahoitteluni huijauskysymyksistä ja nollasta tilauksesta Sokokselle ja kiitokset hyvän palvelun lanseeraamisesta! ;)

Onko joku muu kokeillut chat-neuvontaa?

kauneus meikki testit meikki
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.