VALOT PÄÄLLE – eli joululahja bloggaajalta blogille

saato4.jpg

Tänään meni hermot. Pinna siis paloi ihan totaalisen lopullisesti, enkä kestänyt enää hetkeäkään. Ai mitä? No tätä pimeyttä!!

Olen jo kesästä asti odottanut pelonsekaisin tuntein pimeää talvea, ja tällä viikolla se on todella näyttänyt kyntensä. Ei valonpilkahdusta missään, paitsi sen yhden kirotun aamupäivän ajan, jolloin en ollut kotona.

Mä olen ehdottomasti ilta- ja yöaktiivi, ja monissa tutorialeissa aika venähtää muutenkin niin pitkäksi, että aurinko ehtii ohittaa oman parin tunnin kuvaukseen sopivan ikkunani.. Sekä kuvainnollisesti, että ihan konkreettisesti 😀 Asun kerrostalossa, ja viereiset talot blokkaavat auringon juuri kun se on parhaimmillaan.

Otin siis pienen google-session, ja kipitin muutamat eioota myyneet valokuvausliikkeet läpi ennen kuin päädyin nykyään Postitalossa majaa pitävään Rajala Pro Shopiin – jota muuten etsin raivoissani Sanomatalosta, mutta ei siitä sen enempää…..

 

saato3.jpg

Sain kerrassaan loistavaa asiakaspalvelua naiselta, jonka nimen unohdin juuri täysin.. Aluksi ajattelin että kannan kotiin vain yhden lampun ja diffuusorin, mutta hetken hintoja pyöriteltyäni totesin että saakeli, otetaan kerralla kunnon setti, eikä aina sitä halvinta joka täytyy kuitenkin ennemmin tai myöhemmin päivittää.

Kotiin lähti siis Elinchrom D-Lite RX 2/2 To Go -setti. Olisin samaan konkurssiin ostanut mieluusti 100€ kalliimman 4/4 -setin, mutta niitä ei sattunut olemaan varastossa, ja mä tarvitsen kuvia postauksiin vielä tämän yön aikana 😀

 

saato1.jpg

saato2.jpg

Täällä mä nyt sitten testailen ja säädän ja opettelen. 

Olen katsonut ja vakoillut ammattivalokuvaajien valaisutekniikoita vuosia, joten tämän hommanhan pitäisi sujua kuin leikki ;). Opettelemista ja mahdollisuuksia on tästä lähtien ihan rajattomasti sekä itseni, että muiden kuvaamiseen. Blogin suhteen tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että enää en voi tuskailla ja selittää, että hommat ovat tekemättä kuvaamisen takia.

Noin kahden vuoden päästä voin ehkä kerran tai pari sanoa, että salamasta paloi lamppu, mutta todennäköisesti sekin on huijausta 😀

 

saato.jpg

Sinne suuntaan, mutta ei kumpikaan vielä ihan nappi… Askel kerrallaan, kohta olen valaisumestari! Vielä kun saisi kameraan kaukolaukaisimen.

SIITÄS SAIT, TALVI. NAURATTAAKO NYT???

Kauneus Meikki Testit

Geelilakkauksen poisto-ohjeet

sensationail2.jpg

Vaikka postasin geelilakkauksista vasta sunnuntaina, ovat ne olleet kynsissäni paria päivää vaille kaksi viikkoa. Sunnuntaina huomasin ensimmäisen pienen lohkeaman oikean käden etusormessa, ja se oli tähän poistopäivään asti ainoa kohta, joka vaurioitui.

Olen todella vaikuttunut lakan kestosta, ja aion uusia saman geelilakkaustempun joulun ja uudenvuoden yli kestäviin rientoihini! Tällä kertaa tosin ajattelin kokeilla pientä koristelua muutamaan kynteen 😉

Joku toivoi vielä erillistä poisto-ohjeistusta, joten tässä sellainen:

sensationail.jpg

  • Viilaa lakkauksen pinta ”auki”. Itse viilaan aina hieman enemmän kuin pelkän pinnan, sillä mitä ohuempi lakkaus on, sitä nopeammin se irtoaa!

  • Revi tai leikkaa foliosta 10 n. 10cm x 10cm palasta, ja halkaise 5 vanulappua puoliksi.

  • Kostuta vanulaput yksi kerrallaan foliopalan päällä läpikotaisin märäksi asetonia sisältävällä kynsilakanpoistoaineella.

  • Aseta märkä pumpulilappu kynnen päälle, ja kääri folioon kuin pieni burrito. 

  • Anna kynsien muhia 10min kääreessään.

  • Kun avaat kääreen, lakkauksen pitäisi olla selkeästi lohkeillut ja irtoamassa. 

  • Rapsuta lakkaus irti, ja toista liotus, jos osa lakasta jää vieläkin jumiin kynnen pintaan, kuten itselläni toiseksiviimeisessä kuvassa.

  • Toinen liotus voi olla reilusti ensimmäistä lyhyempi.

  • Pese lopuksi kädet, ja levitä niihin hyvä ja kunnolla ravitseva käsivoide, tai vähintäänkin kynsinauhaöljy!

Kauneus Meikki Testit