Sensationail – Mattapintainen geelilakkaus kotona

sensationail.jpg

Mä olen saanut viimeisten vuosien aikana testiin yhden jos toisenkin geelilakkaussetin, mutta en ole lopulta ollut niihin kovin tyytyväinen, vaikka aluksi olenkin innostunut.. Usean minuutin kovetusajat UV-valossa, yhden sormen uunit, surkeat värivalikoimat, korkea hinta jne… Nyt olen tainnut löytää setin, jota haluan suositella myös teille!! Tuote on saatu testiin jälleenmyyjältä (Cesarsshop).

Nykyään kynsissäni on lakkaus melkeinpä aina, mutta yleensä lakkaus on lohkeillut ja hieman elämää nähnyt.. Kiireisempinä aikoina olen useasti haikaillut toimivan kestolakan perään.

Sensationailsin äärimmäisen näppärästi pakattu ja houkuttelevasti brändätty aloitussetti sisältää tarvikkeet, joiden luvataan kestävän noin 10 käsittelyä – en ehkä olisi ihan näin optimistinen, mutta katsotaan 😉 Sisältä löytyy siis:

sensationail1.jpg

  • Gel Cleanser
  • Gel Primer
  • Gel base & top ceat
  • värilakka
  • LED-uuni

LED-uuni on ehdottomasti paketin paras juttu! Laite käynnistyy yhdellä painalluksella, ja pysyy automaattisesti päällä 60sec. 30sec kohdalla uuni päästää äänimerkin. Uuniin mahtuvat kaikki yhden käden kynnet kerrallaan, jos vähän kikkailee.

Paketti maksaa n. 70€, eli about 7€ / lakkauskerta. Hinta on mielestäni aika passeli esim. joululahjaksi! Aloituspaketteja löytyy useammassa värissä, ja suuremmissa pulloissa toimitettavat lisävärit n. 14€/kpl.

 

sensationail0.jpg

Ohjeet lakkaukseen löytyvät lukuisista kohdista paketin kyljistä ja erillisestä vihkosta. Homma on simppeli:

  • Puhdista kynnet ja käy kynnen pinta kevyesti läpi viilalla
  • Pyyhi kynnet läpi Gel Cleanserilla ja sipaise jokaisen pintaan Gel Primeria
  • Lakkaa ohut kerros base & top coatia. Tämä kerros on oikeasti sitten ohut! Lakkaa mieluummin hieman liian kapealle alueelle, kuin kynsinauhojen päälle. Koveta 30 sekuntia.
  • Levitä ohut kerros värilakkaa ja koveta 60sec.
  • Levitä tarvittaessa toinen ohut kerros värilakkaa ja koveta taas 60sec.
  • Levitä kerros base & top coatia ja koveta 30sec.
  • Levitä toinen kerros base & top coatia, jos aiot tehdä mattalakkauksen!
  • Pyyhi kynnen pinta puhtaaksi Gel Cleanserilla.

Koko hommaan kuluu alkuvalmistelujen ja siivouksen kanssa kokonaisuudessaan n. 45-60min lakkausvauhdistasi riippuen.

 

sensationail2.jpg

Lavastettu kovetustilanne 😉 Kaikki kynnet mahtuvat uuniin, kun sormenpäät puristaa kevyesti yhteen.

 

sensationail3.jpg

Lakkasin omat kynteni nudesävyllä Taupe Tulips. Valitsin sävyn, koska olen muistellut lämmöllä reilu vuosi sitten ammattilaisen minulle tekemiä, vastaavan henkisiä geelilakkauksia jo useampaan otteeseen.

Mutta miten tehdään ihanasti kiiltävästä geelilakkauksesta pesunkestävä mattaversio? 

Buffataan se!

 

sensationail4.jpg

Niin kiiltävät, niin herkulliset. Kynsinauhat tosin eivät ole kovin herkulliset gel cleanserin jäljiltä..

 

sensationail5.jpg

Sitten vaan buffataan ja viilataan jokaisen kynnen pinta kevyesti läpi mahdollisimman hienopintaisella viilalla, ja pyyhkäistään vielä lopuksi Gel Cleanserilla. Kaksi kerrosta päälyslakkaa on tärkeä kohta, koska värilakan päälle täytyy kuitenkin jättää jokin suojaava kerros! 

Tässä viilaamisen yhteydessä voi muuten hyvin myös viilata vahingossa leveäksi kynsinauhojen päälle venähtäneitä lakkauksia..

 

sens1.jpg

 

Tadaa! Harvat kynnet ovat mun mieleen niin paljon, että jaksan katsoa niitä pari viikkoa, mutta nämä.. Mm-mmm. Neutraalit, mutta coolit. Kynnen pinta on ihanan tuntuinen ja huomaan silitteleväni niitä ajatuksissani. Lakkaukset poistetaan buffaamalla päälyslakka pois kynneltä, ja liottamalla asetonipitoisella kynsilakanpoistoaineella 5-10min. Voin tehdä tästä oman postauksensa, jos joku kaipaa kuvallisia ohjeita!

Taidan seuraavan kerran Cesarsilla piipahtaessani ostaa pari lisäsävyä, joita tahdon kokeilla myös ihan kiiltävinä. Herkullisimpia ovat mielestäni: Something Blue, Cappucino Delight ja Tag Me Taupe. Mattaiseksi hiotun pinnan päälle voisi tietysti tehdä koristeluja kiiltävällä lakalla, se voisi näyttää siistiltä!

Entä toimisivatkohan muiden merkkien koristelugeelit näiden kanssa….. HMMM!!!

Jään pohtimaan uusia innostuksiani, mutta sillä välin näillä kynsillä kelpaa hengailla Kanarialla. Kerron reissun jälkeen, miten lakkaus kesti lämpimässä riehumista 🙂

Kauneus Meikki

Sivellinmania & hoito-ohjeet

sudit.jpg

Työpistettäni uudelleen järjestellessä löysin laatikoista, purkeista ja pussukoiden sisältä yhden jos toisenkin sudin… 147 sivellintä, jos tarkkoja ollaan! Tiedän, että noin 20-40 sivellintä on edelleen hieman muilla mailla, ja bodypaint-siveltimet ovat tietysti asia aivan erikseen ;).

Näistä siveltimistä löytyy valikoimaa ihan minkä tahansa meikin tekemiseen, mutta yllättävää kyllä, eniten siveltimiä on meikkipohjan tekemiseen. On yllättävää, miten erilaista jälkeä kaksi hieman eri tavalla viistoa ja erilaisesta karvalaadusta sidottua viistoa poskipunasivellintä voi tehdä! 

Ennen kaikkea siveltimien erot ja ”paremmuudet” tulevat esiin meikkaajan oma mieltymyksen kohdalla. Toiset tykkäävät tehdä töitä napakammilla siveltimillä, ja toiset taas suosivat hieman pidempi- ja löysempikarvaisia vaihtoehtoja. Siveltimen ominaisuuksien lisäksi valintaan vaikuttaa vielä haluttu lopputulos, päivän fiilis ja asiakkaan ihotyyppi.

Kuulostaa siltä, että itselleen sopivien siveltimien hankkiminen on kuin Ollivandersin sauvakaupassa asiointi 😀

 

sudit2.jpg

Synteettiset ja luonnonkarvaiset siveltimet ovat nykyään laadullisesti aivan samalla linjalla, eikä synteettinen enää tarkoita ”halpaa ja huonoa”.

Synteettisiä materiaalejakin on nykyään lukuisia eri laatuja, ja parhaista ei enää osaa ensituntumalta edes sanoa, onko kyseessä luonnollinen vai muovinen karva! Hippi sisälläni on tästä onnellinen, vaikka muovisen siveltimen maatuminen, eli maatumattomuus, aiheuttaa tietysti omat ongelmansa.

Tahtoisin viime viikkoisen angorakani-gaten tiimoilta todella selvittää, mistä siveltimien karvat ovat peräisin… Vasta yhdeltä valmistajalta olen saanut tiedon siitä, että siveltimistä löytyvien luonnonkarvojen alkuperä voidaan jäljittää lähes yksittäiseen eläimeen asti! Tästä olin erittäin iloinen. (Kyseessä oli btw. Dr. Hauschka.)

 

sudit1.jpg

Karvojen laadun ja jämäkkyyden lisäksi käyttömukavuuteen vaikuttaa tietysti valitun siveltimen varsi. Itse tykkään melko pitkä- ja paksuvartisista siveltimistä. Niistä saa mukavan tukevan otteen, ja sen saa helposti tuettua myös kämmenselkään meikkausvaiheessa. 

Mattainen sivellin on ehkä miellyttävämpi kädessä, mutta ne likaantuvat huomattavasti nopeammin, ja mattapinta kuluu käytössä kiiltäväksi.

 

sudit3.jpg

Omat siveltimeni pesen jokaisen käyttökerran välissä, lukuun ottamatta vain omassa käytössäni olevia luomivärisiveltimiä. Ne pääsevät pesuun ehkä parin viikon välein.

Eniten pesua vaativat ja tarvitsevat kaikki ne siveltimet, jotka ovat kontaktissa ”märkien” eli voidemaisten, rasvapohjaisten tai muuten kosteiden tuotteiden kanssa. Ne ovat nimittän oivia kasvualustoja bakteereille, jotka pesiytyvät myös siveltimeen. 

Tuotteiden hygieeninen käyttö lisää ennen kaikkea niiden käyttöikää! Tästä jutusta pitää kirjoittaa ihan oma postauksensa, mutta ei ole mitään inhottavampaa, kuin löytää pakin uumenista esim. homehtunut huulipuna…. Sen kohtalon voi melko tehokkaasti estää aktiivisella hygieenisellä käytöllä, ja tuotteiden säännöllisellä tarkistuksella!

Joo, tuotteiden käyttöikäpostaus menee checklistille saman tien.

Pese siis meikki- ja peitevoiteen, voidemaisten luomivärien ja muiden vastaavien tuotteiden kanssa käytettävät siveltimet mieluiten joka käytön jälkeen,  mutta vähintään kerran viikossa. Muut siveltimet kannattaa pestä ainakin kuukauden välein – mieluusti toki viikoittain!

Siveltimet pestään mieluiten käyttäen marseille-saippuaa, mutta käytettävää tuotetta tärkeämpää on pesumetodi:

sudit4.jpg

  • Kastele siveltimen karvat viileällä vedellä kauttaaltaan märäksi.

  • Pyöräytä sivellintä tämän jälkeen saippuan pinnassa muutama kierros.

  • Pyöritä sivellintä tämän jälkeen kämmenpohjassa, mutta älä missään nimessä tee edestakaista hankaavaa liikettä. Pyöritä, ja vaihtaessasi suuntaa, nosta sivellin ensin irti kämmenestä. 

  • Huuhtele sivellin ja toista edelliset kaksi kohdaa, kunnes siveltimestä ei enää irtoa väriä.

  • Purista siveltimestä ylimääräiset vedet varovasti kahden sormen välissä. Älä paina ja vedä liikaa, vaan purista vain helposti irtoavat vedet lavuaariin.

  • Aseta siveltimet kuivumaan lappeelleen, tai mieluiten hieman viistoon. Itse käytän nykyään alemmissa kuvissa näkyvää tekniikkaa, missä teen käsipyyhkeestä korokkeen siveltimien varsien alle.

  • Nosta siveltimet pystyasentoon vasta, kun karvat ovat täysin kuivuneet.

 

sudit5.jpg

sudit6.jpg

Ihanat pikku sudit <3. Kaikkien siveltimien huolelliseen pesuun kului aikaa reilu tunti, mutta nyt työpöytäni näyttää ihanalta, kun jokainen sivellin on omassa purkissaan pienten ystäviensä kera.

Onni on lähteä työkeikalle, kun et joudu kertaakaan pesemään sivellintä viime hetken paniikissa!

Millaisista siveltimistä te pidätte?

p.s. Kiinnostaisiko teitä postaus esim. top-10 lempisiveltimistäni?

Kauneus Meikki Testit