Koko meikki luonnonkosmetiikalla

zuiii.jpg

 

Miten se vanha sananlasku pikkurillistä ja koko kädestä menikään? Musta tuntuu, että mun pikkurillistä on napattu jo aika hyvä ote luonnonkosmetiikan puolelta, ja omaa osaansa siinä ovat pelanneet fiksut maahantuojat, jotka ovat vaivihkaa lähettäneet mulle luonnonmukaista värikosmetiikkaa.. Kaikki postauksen meikit on siis saatu blogin, tai lehtitöiden kautta.

Suurimman jalansijan ja vaikutuksen muhun on tehnyt Zuii, jonka visuaalisesta ilmeestäkin olen hiljalleen oppinut pitämään. Ensin se vaikutti silmääni jotenkin lapselliselta ja vähän halvalta, mutta oikeastaan pakkauksista kuoriutuvat mustahylsyiset tuotteet näyttävät vakuuttavilta. Siis, ihan oikeilta meikeiltä 😉 Pientä huvitusta aiheuttavat enää tuotteiden nimet, joiden kyllä ymmärrän olevan tärkeitä silloin kun purkkien pitää kertoa itse koko tarinansa, mutta on hieman rasittavaa lukea jokaisen tuotteen nimessä sanat: ”Certified Organic”.

I GET IT ALREADY!!

Ainoa tuote, jonka kohdalla olen tähän asti ollut hyvin skeptinen, ovat luonnonkosmetiikan meikkipohjat. Tässä ihossa on arpi jos toinen peitettävänä, ja olen melko kranttu kun kyse on pohjameikeistä.. Olisi kuitenkin ihanaa, että löytäisin luonnonkosmetiikan puoleltakin enemmän lempituotteita, joita voisin suositella ja vinkata niitä etsiville! Ikisuosikkini Jane Iredale on sekin melkoisen lähellä luonnonkosmetiikkaa, mutta kalliit sertifikaatit puuttuvat, ja taitaapa joissain tuotteissa olla ainesosia, jotka eivät niiden kriteereitä täytä? No, joka tapauksessa nuo meikkivoiteet ovat tällä haavaa suurin kiinnostukseni kohde.

Viime viikolla sain ensimmäistä kertaa omaan ihonsävyyni oikeasti sopivan meikkivoiteen, jonka otinkin heti testiin! Tänään päätin testimielessä tehdä koko meikin käyttäen luonnonkosmetiikkatuotteita. Tein meikistä luonnollisen ja omaa päivittäistä tyyliäni vahvasti heijastavan.

 

Pohjalla: Zuii Flora Liquid Foundation (Natural Medium & Olive Light), Zuii Flora Foundation (Macadamia)

zuii3.jpg

Meikkivoiteen koostumus on aluksi erittäin outo. Se on kuin kevyesti vaahtomaista paksua voidetta, joka kuitenkin liukuu iholla jopa liian tehokkaasti. Opin nopeasti, että paras taktiikka on levittää pieni määrä tuotetta alue kerrallaan ensin levittäen, ja sitten sormenpäillä taputellen. Yksi ohut kerros riittää hyväihoiselle helposti, mutta itse kerrostin tuotetta parhaimmillaan jopa kolme kertaa! Erillistä peiteainetta ei tässä tapauksessa tarvita, kun meikkivoiteen kerrostus onnistuu näin hyvin. 

Valokynänä käytin hieman vaaleampaa sävyä, jonka taputtelin varovasti kohdilleen.

Kiinnitin koko roskan vielä ohuella kerroksella puuterimaista Flora Foundationia, joka käyttäytyi mineraalimeikin tapaan, mutta hieman kevyemmällä peittokyvyllä.

Meikkipohja on ohut ja erittäin miellyttävän tuntuinen kasvoilla, mutta se ei tee ihon pinnasta mitenkään erityisen tasaisen tai ”airbrushatun” näköistä. Oma iho kuultaa meikin läpi, ja lopputulos on ehkä enemmän kuin loistavan BB-voiteen jäljiltä! Omalla kohdallani ihon rasvaisuus vaikuttaa lopputulokseen varmasti, ja kuivempi-ihoisilla peittokyky lienee parempi.

 

Varjostus & Posket: Zuii Flora Foundation (Pecan), Zuii Flora Diamond Sparkle Blush (Berry), Zuii Flora Blus (Peach)

zuiii1.jpg

Erillistä varjostuväriä tai aurinkopuuteria Zuiin linjasta ei löydy, mutta puuterimaisen meikkipohjan sävy Pecan toimi oikein hyvin kevyellä kädellä käytettynä. Tuotten sävy on liian lämmin  kalvakalle iholle, mutta Portugalin auringon viimeiset rippeet tekivät tuotteesta minulle sopivan sävyisen.

Korostuksena sekä poski- että kulmaluulla käytin jauhemaista poskipunaa sävyssä Berry. Tuote kimaltaa ihan hulluna, eli tavallisena poskipunana en ainakaan tätä vaaleaa sävyä voisi käyttää. Korostuksena ja jauhemaisena luomivärinä kyllä käytän sitä mielelläni! Tavallisempana poskipunana käytin Flora Blushin sävyä Peach joka on kaunis, yleispätevä persikkapuna. 

Kaikki tuotteet levittyvät juuri kuten laadukkaan kosmetiikan kuuluukin – tasaisesti ja turhia varisematta. Näistä mulla on pelkkää positiivista sanottavaa!

 

Silmät: Zuii Flora Eyeshadow (Chestnut & Rose Mist), Dr. Hauschka Volume Mascara

zuii1.jpg

Zuiin luomiväreistä olen kertonut jo aiemminkin, mutta mainittakoon nyt vielä niiden muistuttavan koostumukseltaan M.A.C.:in satiinilopputuloksen jättäviä luomivärejä – eli ne ovat ihania. Sävy Rose Mist on erityisen ihana – kuin ruusuinen versio vanhasta suosikistani Make Up Storen Morning Breezestä, jota tungin aina jokaiseen meikkiin.

Tässä käyttämäni sävyt kulkevat monesti mukanani niin työkeikoille asiakaskäyttöön, kuin myös omassa meikkipussissani matkoille suunnatessani. 

Ripsiväri oli lopulta ehkä päivän kovin yllättäjä! Dr. Hauschkan Volume Mascara oli käyttömukavuudeltaan ensiluokkainen. Tuote levittyy helposti, sitä voi kerrostaa kevyesti, se ei suorista taivutettuja ripsiä (ainakaan yhtä nopeasti, kuin niin monet muut vesiliukoiset mascarat…) ja harja on mukavan pullea. Olin jopa niin villi, että harjasin tuotetta hieman kulmakarvoihini, jotka näyttivät kalvakoilta meikkivoiteen perusteellisen testaamisen jälkeen.

Odotinkohan tältä jotain niin ikävää, että yllätyin sen takia positiivisesti? Tarinat luonnonkosmetiikan ripsiväreistä ovat olleet kerta toisensa jälkeen kovin masentavia 😀

 

zuii.jpg

 

Huulet: Zuii Flora Lip Tint

 

zuii2.jpg

Meidän Hannamari on näitä jo fanittanutkin varmaan vuosien ajan, mutta meikä hyppää kelkkaan vähän jälkijunassa. Lip Tintiksi nimetty kevyt huulikiiltomainen tuote muistuttaa todella paljon L’Oréalin Shine Caresse -huulilakkoja, mutta ilman sitä megalomaanista kestoa. 

Kiiltovoide tuntuu yllättävän kosteuttavalta, mutta se johtunee INCI:stä löytyvistä Aloe Verasta sekä mehiläisvahasta.

Jos huulikiiltovarastoni ei olisi jo nyt valtaisa, tahtoisin hommata muutamankin sävyn jotka voisi jemmata autoon, käsilaukun pohjalle ja jumppakassiin ;D

 

Toisin kuin joskus vuosia sitten kuvittelin, luonnonmukainen värikosmetiikka alkaa hiljalleen olla siinä tilanteessa, että se voi haastaa perinteisiä tuotteita muillakin meriiteillä, kuin ekologisuudellaan! Siistiä seurata, milloin joku kehittää luonnonmukaisia erikoismaskituotteita 😉

p.s. Pitäisiköhän kokeilla pelkän luonnonkosmetiikan käyttämistä muutama viikko, ja katsoa miten se vaikuttaa ihon kuntoon ja henkiseen hyvinvointiin noin yleensä?? 

p.p.s. Inhottava päivä, kun kirkkaimpanakin hetkenä kuvatut kuvat ovat näin rakeisia… Ei kenelläkään olisi ylimääräisiä studiovehkeitä? Voisin tehdä tarjouksen :B

Kauneus Iho Meikki Testit

Viikonloppu täynnä inspiraatiota

maalaus9.jpg

Tämä viikonloppu on ollut ihanan aktiivinen ja inspiroitunut!! En tiedä mitkä henkiset padot ovat murtuneet, mutta mä himoitsen piirtämistä ja maalaamista alituiseen. Tämä maalaus tuli melkein valmiiksi, mutta valon katoaminen pakotti meidät kuvaamaan. Kuvassa on käsittämätön määrä Leonardo da Vinci -henkisiä viittauksia ja salaisia koodeja ;D

Juulia riisui vaatteet hyvän asian puolesta, ja salaisen lukijakisan voittaja saa kuvan myös etupuolelta.. Sinne maalasin kaikkea vieläkin värikkäämpää 😉

Musta tuntuu, että bodypaint on mun go-to-harrastus seuraavien viikkojen ajan – kunhan lähellä on varaselkä.

 

maalaus1.jpg

Sutien määrä on aina liian pieni.. En tiedä kuinka paljon siveltimiä ja sieniä pitäisi hankkia, että ne eivät loppuisi maalatessa kesken.

 

maalaus2.jpg

Ja sama homma värien kanssa.. Juuri kun luulit hommanneesi kaikki, tajuat että paletista puuttu sellainen hyvä lohenpunainen neon-sävy! #firstworldproblems anyone?
 

maalaus3.jpg

maalaus4.jpg

Eivaan, näillä sudeilla ja vehkeillä saa tehtyä aivan kaiken tarvittavan.

 

maalaus5.jpg

maalaus7.jpg

maalaus8.jpg

Tähän työhön olisin halunnut vielä useita muita populaarikulttuurin ruumiillistumia juhlimaan mysteerilaatikon aarretta.

Koska tämä päivä tuntui eilen illalla niin kaukaiselta, maalasin myös omat jalkani testimielessä:

 

maalaus12.jpg

Se toimi hyvin, kunnes pienet apurit tulivat taas hmm… Apuun:

maalaus10.jpg

Oletteko te tehneet viikonloppuna jotain luovaa?

Kauneus Iho Meikki