Testissä: O.P.I. Bond Girls Liquid Sand -tekstuurilakat

3.jpg

Mun kesä sai juuri jatkoaikaa, ainakin henkisesti. Sain tänään Cesarsshopista muutamia lakkoja, ja niiden joukossa mun ensimmäiset hiekkatekstuurilakat. Näitä testaillessani – liikenneruuhkassa istuen – aloin miettiä, miten vaivalloisia monet hienot lakkaukset ovat! On ties kuinka monta lakkakerrosta, erilaisia kynnen pinnalle liimattavia tai ripoteltavia juttuja ja koristeita. 

Nämä lakkaukset sen sijaan ovat sekä nopeimmat että päheimmät, joita olen tänä kesänä käyttänyt. Kuvittele todella paksu glitterlakka ilman päälyslakkaa, mutta hieman mattaisena ja todella huomiotaherättävänä.

Liquid Sand on siis O.P.I.:n versio karheasta tekstuurilakkauksesta, ja se toimii kuin unelma. Kaksi nopeasti kuivuvaa kerrosta muodostaa kynnen pinnalle tasaisesti epätasaisen ja herkullisesti kimaltavan pinnan. Epätasaisuuksia ei tarvitse varoa, vaan lakkaus on ihan superkätevä tehdä. Niin helppoa, niin nopeaa!

 

1.jpg

2.jpg

Lakan uniikki pinta näkyy näistä lähikuvista hyvin. Sormeen se tuntuu hauskalta, ja huomaan alituiseen paijailevani kynsiä ajatuksissani.

 

4.jpg

Sävy Tiffany Case on kevyesti turkoosiin taittava vaalea sininen, joka sopii hiuksiini kuin valettu 😉 Lakka on yksivärinen, ja siinä on seassa eri kokoisia glittereitä.

 

5.jpg

Sävy Jinx puolestaan oli ensimmäinen, joka kiinnitti huomioni. Syvä kevyesti pinkihtävä koralli, jonka seassa on paljon kultaista hehkua. Auringossa tämä sävy säkenöi ja vangitsee katseen satavarmasti.

Ainoa ajatukseni kuvia katsellessa on: Miksen tajunnut toivoa myös sävyä Pussy Galore…?!

Loput kokoelman sävyt ja niiden swatchit voit kurkata cesarsshopin sivuilta.

Oletteko kokeilleet muiden valmistajien tekstuurilakkoja? Onko suosituksia?

Molemmat tuotteet on saatu maahantuojalta

Kauneus Meikki Testit

Mitä mummo ensin, sitä minä perässä – Mádaran palasaippuat kasvoille

2.jpg

Tämä on viimeinen ihonhoitojuttu putkeen, promise! Tonkiessani erästä tiettyä tuotetta törmäsin tähän, vielä paketissa odottelevaan, Mádaran kasvosaippuaan. Sen violetti toveri on ollut testikäytössä jo kesäkuulta asti, joten uskon tämän olleen jonkinsorttinen divine intervention – kirjoitan siis tänään saippuasta.

Ensimmäinen luonnonkosmetiikkaihastukseni Mádara, josta en vieläkään ole saanut aikaiseksi omaa juttuaan, sai alkunsa pienen naisjoukon tuskastumisesta Latvian luonnonkosmetiikkatarjontaan. Ensimmäisten valmistuneiden tuotteiden joukossa olivat käsintehdyt saippuat, jotka kuitenkin jäivät pian pois valikoimista muiden tuotteiden laadun karattua liian kauas. 

Nyt saippuat ovat tehneet comebackin, ja ne ovat jotain aivan muuta kuin aiemmin!

Saippuapalalla puhdistamisesta tuntuu aluksi jotenkin todella väärältä. Vuosikausia kallooni on taottu, että saippua kuivattaa ja tekee ties mitä muita hirveyksiä.. Eihän kukaan pese kasvojaan saippualla. Tai siis, ei kukaan paitsi ne urbaanilegendojen mummot, jotka ensin pesivät kasvot palasaippualla ja rasvasivat sen jälkeen vaseliinilla, ja pysyivät käytännössä rypyttöminä aina hautaan asti.

 

1.jpg

Kasvoille tarkoitettuja saippuoita on kaksi erilaista. Tasapainottava Koivu & Merilevä, sekä kirkastava Karhunvatukka & Valkosavi. Molemmissa saippuoissa käytetään hyväksi nimikkokasvien tehoaineita. 

Itse olen testannut tähän asti vain Karhunvatukka & Valkosavi -saippuaa, koska se sekä näyttää että tuoksuu aivan My Little Ponylta.. True story. Eilenkin tapetilla ollut valkosavi puhdistaa ihohuokosia, ja karhunvatukan tanniinit taas rauhoittavat talirauhasten toimintaa.

 

3.jpg

Saippua tuntuu käytössä ihan saippualta. Se vaahtoaa mukavasti ja on ärsyttävän liukas, ja lentää sen myötä helposti myös lattialle. Kasvojen pesu on sillä kuitenkin mukavaa, ja kevyt kasvomeikki irtoaa helposti. Iho ei jää narskuvaksi ja kiristäväksi, vaan raikkaan tuntuiseksi. Kevyt kosteusvoide kuitenkin kannattaa levittää, varsinkin jos ihossa on yhtään pintakuivuutta.

Mitään selkeän kirkastavaa efektiä en huomannut, mutta olenkin käyttänyt saippuaa hyvin satunnaisesti. 

Suosittelisinkin palaa kaikille jotka haluavat vähän tunnustella luonnonkosmetiikan mahdollisuuksi, ja tykkäävät puhdistaa silmämeikit omalla putsarillaan! Silmämeikkejä kokeellisesti tällä puunanneena voin kertoa, että se myös kirvelee aivan kuin oikea saippua.. Auts!

Näen tässä myös tilaisuuden poikaystävien luonnonkosmetiikkakäyttäjiksi huijaamiselle.. Pojat pesevät naamansa aina vähän millä sattuu, jos silläkään. Tämä voisi olla helposti sulatettava konsepti?

 

4.jpg

Monen luonnonkosmetiikkakokeilijan ensimmäinen kompastuskivi on tuotteiden korkealta tuntuva hinta, mutta tämän kohdalla senkin huolen voi unohtaa! 75g saippuapala maksaa vain vajaan 8€. Kesäkuussa kauppoihin tulleet tuplasti kookkaammat vartalosaippuat ovat vielä sitäkin halvempia, alle 7€/kpl. 

99% raaka-aineista on luonnonmukaisia, ja huikea 71% luomuviljeltyjä!

Kun putsarin hankinnassa on säästetty näin hurjasti, kannattaa satsata hyvään saippua-alustaan tai rasiaan, johon palan saa kuivumaan. Itselläni pala kulkee mukana lyhyissä reissuissa joihin en jaksa pakata koko putsariarsenaalia, sekä treenikassissa, jos ja kun käyn välillä salilla suihkussa.

Hauskaa, että maitojen, geelien, vaahtojen, öljyjen ja muiden rinnalle saadaan yhä uusia putsarikoostumuksia, joista jokainen voi valita omiin tarpeisiinsa sopivat vaihtoehdot.

Molemmat saippuat on saatu kuvaus- & testikäyttöön PR-toimistosta.

Kauneus Iho Testit