Luonnonkosmetiikka ja minä

kasvot.jpg

Mun suhtautumisesta luonnonkosmetiikkaan on kyselty paljon, ja mä olen ollut vähän huono avaamaan sitä 😀 Mä olen siirtynyt ihonhoidossani viimeisen parin vuoden aikana lähes täysin luonnonkosmetiikkaan, ja olen ollut tästä vaihdoksesta oikein tyytyväinen.

Testaan edelleen myös synteettisiä tuotteita tiettyjä ajanjaksoja, ja käyttämäni värikosmetiikka on lähes täysin synteettistä, mutta kuka tietää mihin tämäkin on hiljalleen muuttumassa?

Ajattelin aloittaa luonnonkosmetiikkapostailuun tutustumisen, ja kertoa teille aivan ensimmäisenä mitä tuotteita käytän itse päivittäin, tai vähintäänkin viikoittain. 

Pain ruusunmarjaöljy on ollut säännöllisen epäsäännöllisessä käytössä viime keväästä asti, ja nyt kesällä olen käyttänyt sitä ennen kaikkea vartalovoiteisiin sekoitettuna auringonpalvonnan oireita parantamaan.

Patykan Biokalift -silmänympärysvoide on ensimmäinen, johon olen jäänyt koukkuun. Tämä ei aiheuta minulle silmänympärysten turvotusta aamulla, toisin kuin niin monet muut muuten ihanat tuotteet. Pullo on myös naurettavan riittoisa, koska n. nuppineulan pään kokoinen pisara riittää hyvin molempiin silmiin.

Ainoana kosteusvoiteenani käytän Patykan Biokalift -korjaavaa yöseerumia, joka on hieman kevyempi ja helpommin imeytyvä, kuin aiemmin kokeilemani puhdas ruusunmarjaöljy. Tätä tuotetta kiitän nykyisestä ihoni kuultavuudesta, ja jokailtainen levityshetki on jotenkin juhlallinen.

 

pesut.jpg

Pisimpään käyttämäni luonnonkosmetiikkatuote on Mádaran puhdistusvaahto. Vaahto putsaa todella tehokkaasti meikin sekä iholta että silmistä, se ei kuivata ihoa enkä keksi siitä oikeastaan mitään muutakaan moitittavaa.. Tuoksu saattaa jakaa tunteita, mutta itse tykkään yrttisestä ja melko neutraalista sekoituksesta.

Vaahdon rinnalle rantautui pari kuukautta sitten L’Atelier des Delicén sitruunamarenkigeeli, joka nimensä mukaisesti tuoksuu ihanan sitruunaiselta. Geeli vaahtoaa ja liukuu iholla todella mukavasti, ja ainoastaan silmämeikin puhdistukseen olen tarvinnut toisen vaahdotuksen.

 

naamio.jpg

Mä olen ollut pitkään myös kova naamiofani, ja saatuani tämän vanhalta piparmintulta tuoksuvan kasvonaamion hyllyyni, on naamioleikkejä leikitty viikoittain! Purkki ja tuoksu ovat niin houkuttelevat, että huomaan monesti levittäväni tämän kasvoilleni, vaikken olisi suunnitellut mitään syvempää ihonhoitopäivää.

10min hoidon jälkeen iho on todella pehmeä ja kosteutettu!

 

suihku.jpg

Mmm.. Tämä on mun ehdoton lempituotteeni! Aiemmin liputin eri tuoksusarjojen suihkusaippuoiden käyttämistä, mutta saatuani tämän Patykan Absolis Body Wash -pullon käsiini, en halua enää vaihtaa mihinkään muuhun. Iirispuun tuoksu muistuttaa minua jostain vanhasta hyvästä hetkestä, ja monesti astun pois suihkun alta vaahdottaakseni itseni huolellisesti päästä varpaisiin. Sitten nuuskin kylpyhuoneeseen leviävää tuoksua silmät kiinni ja yritän saada mieleeni sen hetken, johon tuoksu liittyy..

Tykkään suihkugeelistä niin paljon, että piilotan sen jokaisen suihkuhetken jälkeen, ettei poikaystävä vahingossakaan käyttäisi sitä 😀

Seuraavana ostoslistallani ovatkin muutamat muut Patykan suihkugeelit, sekä iirispuun tuoksuinen vartalovoide.

 

vartalo.jpg

Vartalon ihoa kosteutan melko harvoin, mutta näin kesällä se kuivuu auringossa helposti. Tällä kaksikolla olen kuitenkin pitänyt hipiäni mahdollisimman pehmeänä!

Pain Comfrey & Calendula -voide on suunniteltu suojaamaan superherkkää ihoa, ja ruusunmarjaöljyn kanssa sekoitettuna se on pelastanut mut muutaman huolimattoman auringossa vietetyn päivän, ja palaneen ihon kanssa.. Imeytymisessä menee hieman turhan pitkään, mutta lopputulos on sen arvoinen.

Suomalaisen Mia Höytö Cosmeticsin Silkki -voide taas imeytyy nopeammin, ja jättää ihon nimensä mukaan silkkisen tuntuiseksi. Iso plussa suomalaisuudesta ja lähituotannosta!

 

aurinko.jpg

En ole täysin hyljännyt kemiallisia aurinkosuojia (vaikka se on kyllä ollut suunnitelmissa…), mutta mieleni tekisi, kun tällaisia pulloja on olemassa! Fysikaalisen ja välittömän SPF30-suojan antava Alpadermin suihkevoide pitää levittää huolellisesti, mutta siltä saa loistavan ja miellyttävän aurinkosuojan. Kuten kaikki fysikaaliset suojat, tekee tämäkin ihon hieman vaaleammaksi, mutta huolellisen levityksen jälkeen tätäkään ei juuri huomaa.

Pullo on täydellisen kokoinen pieneenkin laukkuun, ja olkapäät saa yllättävän piknikin sattuessa hyvin suojaan 😉

Kaikki postauksen tuotteet on saatu viimeisten vuosien aikana maahantuojilta/jälleenmyyjiltä. Tuotteet löydät osoitteista: www.candyshop.fi & www.jolie.fi

Kauneus Iho Meikki Vastuullisuus

Hääkynsikokeiluja koristelukitillä

kynnet.jpg

Mulla oli ajatuksena tehdä tutorial muutamista ihanista hääkynsistä, mutta mitenkäs kävi? 1/4 onnistui, ja ihan vain oman päättämättömyyteni takia 😀 Mä tajusin, etten oikein tykkää perinteisistä ”hääkynsistä”, mutta halusin silti pelailla niiden väreillä. Lopputulos ei kuvastanut minua, eikä oikeastaan mitään sellaista, mitä normaalisti tänne postaisin.

Ajattelin kuitenkin jakaa tekeleeni, ihan vain kannustaakseni ja kertoakseni, että ei se täälläkään mene aina ihan niinkuin leffoissa! Postauksen lopusta näet mestariteokseni.

 

kynnet1.jpg

kynnet2.jpg

Kynnet koristelin samanlaisella Effect Finlandin koristelusetillä, kuin tässä postauksessa. Nyt valikoimissa on kuitenkin uusi sävyvalikoima, joka sopii mainiosti juurikin hääteemoihin, sekä oikein tyttömäisille tytöille. Tuote on saatu maahantuojalta.

Tässä versioita koristeluistani..

 

kynnet7.jpg

  • Plain ranskis oli todella helppo tehdä siististi, mutta se on omaan makuun mattalakoilla tehtynä liian plain…
  • Hopeaviiva oli ihan kiva, mutta useampaan kynteen tehdessä huomasi oikeanlaisen kaaren tärkeyden 😀
  • Kolme viivaa oli ehkä testatuista mun suosikki! Simppeli, mutta vähän erilainen.
  • Ja viimeisenä ystävääni lainaten: ”hennakynsi”

Nämä kaikki olivat vielä ihan siedettäviä ja potentiaalisia ”simppeleitä” malleja, mutta mitenkäs nämä:

 

kynnet4.jpg

Kolmesta simppelistä viivasta varioitu ”tuplakynsi” sotkuilla…? Tosi kiva, tätä tarjoan asiakkaille aina jatkossa.

Ja sitten ideatasolla suosikin asemaa pitänyt hopeinen half moon manicure:

 

kynnet3.jpg

…… FAIL! 

Oijoi. Koristelusetti toimi jälleen kuin unelma, mutta tekijällä taisi tällä kertaa olla alla pari polttaripäivää liikaa 😀

Kauneus Meikki Testit