3 x huulimeikki aurinkolasien seuraksi

huuletalku.jpg

Kesällä aurinkolasit ovat omalla nenälläni jokaisena aurinkoisena päivänä, joten silmät pysyvät suurimmaksi osaksi piilossa. Kesä onkin mulle huulimeikkien aikaa, vaikka ne eivät ehkä ole kuumalla säällä sitä kestävintä sorttia! Mun kesän kauneusvinkki onkin pyyhkäistä kasvoille ohut aurinkosuojallinen päivävoide, taivutettuihin ripsiin kerros mascaraa ja keskittyä sen jälkeen huuliin. 

Tässä postauksessa on vinkit kolmeen erilaiseen aurinkolasilookkiin kolmella erilaisella tuotteella. 

 

1. Sporttisen kevyt

sportti.jpg

Sporttivaatteiden kanssa vahva meikki näyttää aina vähän tyyliin kuulumattomalta, mutta huulirasva saattaa valua ja levitä kesällä meikkituotteita pahemmin. Omaan käteeni on tänä kesänä eksynyt sporttityylin seuraksi huulipunakynätrendin (vitsi, mikä sanahirviö :D) tuorein tulokas, L’Oréal Paris Glam Shine Balmy Gloss

Joku saattaa muistaa, kun pari kesää sitten fiilistelin Jane Iredalen Just Kissed -huulirasvaa ja sen käyttömukavuutta, ja Balmy Gloss pääsee hyvin lähelle! Sävyt ovat todella kevyitä ja värit lähinnä suuntaa-antavia. Peittokykyä näiltä kyniltä on nimittäin aivan turhaa hakea.

Käyttö on juuri niin simppeliä kuin huulirasvankin, mutta tein teille maailman idioottivarmimman tutorialin siitä huolimatta.. Lähinnä tilaa käyttääkseni 😀

 

glamtuto.jpg

  1. Levitä tuote puhtaille huulille
  2. Valmis ;D

 

Käytetty tuote alemmassa kuvassa vasemmalla:

 

huuletglamshine.jpg

L’Oréal Paris Glam Shine Balmy Gloss 914

 

Vaihtoehto: 

huuletclarins.jpg

Tyyriimpi ja hieman hoitavampi versio löytyy Clarinsin Crystal Balmista. Tämäkin tuote hyväilee huulia, ja värjää niitä kevyesti. En oikein osaa päättää, kumman tuotteen pakkaus olisi mielestäni hauskempi! Joku tuossa läpinäkyvässä stickissä aina kiehtoo..

 

2. Klassinen nude

nude.jpg

Nudehuulet, nuo iänikuiset vedenjakajat. Mä olen sitä mieltä, että vaaleaakin nudea voi käyttää niin, että se näyttää todella hyvältä ja ajankohtaiselta! Kannattaa välttää liian vaaleita sävyjä, superkilmatavia ja nopeasti kuluvia tuotteita, jotka raidoittuvat huulten ryppyihin.. Rimmelin Apocalips on mun mielestä sekä hyvän sävyinen, että kestävä vaihtoehto nudehuulten ystäville.

Tuote toimii hyvin ihan yksinäänkin, mutta itse ”pohjustan” huulet ensin kestävällä nudepunalla.

 

nudetuto.jpg

  1. Levitä huulille ohut kerros nudepunaa
  2. Blottaa kasvopaperilla
  3. Levitä Apocalips, ja nudehuulista tulee kestävämmät
  4. Valmis!

 

Käytetyt tuotteet:

huuletnude.jpg

Rimmel Apocalips Nude Eclipse & M.A.C. Mattene Bliss

Vaihtoehto:

Jos tuotteen huulilta kuluminen ärsyttää, valitse kevyempi kiilto. Näistä tuotteista et saa peittävää ja vaaleaa ilmettä, mutta joku huulien täyteläisyyttä korostavissa tuotteissa viehättää.

huuletkiillot.jpg

Glo Mineralsin GloLip Plumper -huulikiilto on kuin vanha kunnon Naked Kiss, ja huulten pinta turpoaa sitä käyttäessä reilusti. Ikisuosikkini Clarinsin Instant Light Natural Lip Perfector puolestaan tuoksuu vastustamattomalta ja tekee huulista 

 

3. Trendikäs liukuväri

cc.jpg

OMBREHUULET!! Huh, mun oli pakko saada se sanottua, kun en malttanut enää pidätellä tätä cooliutta 😀 Ombrehuulia on näkynyt vähän kaikissa muodoissaan, mutta ne ovat monen mielestä edelleen vähän vaikeasti lähestyttäviä. Mun versio onkin horisontaalinen liukuvärjäys, joka pysyy paikoillaan pystyversiota paremmin ja kas, se on myös helpompi toteuttaa 😉

Valitse ensimmäisenä sävyt, joita haluat käyttää. Omat valintani ovat M.A.C.:in neonoranssi ja -pinkki, joista ulkoreunoille levitettävä oranssi on Pro Longwear -sarjaa, eli kestopuna. 

 

gradient1.jpg

  1. Rajaa huulet, jos haluat. Tähänkin kannattaa käyttää kahta eri kynäsävyä, jos vain mahdollista! Tämän askeleen voi skipata, jos huulipunasi ei kauheasti karkaile.
  2. Levitä huulten keskiosaan kirkkaampaa väriä, huultesi leveydestä riippuen n. 1/3 levyiselle alueelle ja maiskauta kevyesti.
  3. Puhdista sivellin, ja levitä tämän jälkeen toista väriä huulten ulkoreunoihin. Levitä väri aivan kiinni pinkin rajoihin, mutta älä turhaan häivytä rajaa siveltimelläsi.
  4. Maiskuttele huulia varovasti yhteen, kunnes värien raja on häipynyt kauniiksi.

gradient2.jpg

  1. Blottaa huulet varovasti, jos ylimääräistä väriä on paljon.
  2. Superkestävän lopputuloksen takaamiseksi levitä huuliin kerros väritöntä puuteria, jolloin saat vielä aikaan mattaefektin.
  3. Valmis!

 

Käytetyt tuotteet:

Huuletgradient.jpg

M.A.C. BOOYAH & Impassioned

 

Vaihtoehto:

Jos et jaksa väkertää gradienttia huulillesi, valitse sävy jossa molemmat ominaisuudet sekoittuvat! Maybellinen Colorsensetional -huulipunien sävyä 910 olen varmasti hehkuttanut aiemminkin, mutta se on vaan niin hot. Onko se pinkki, vai onko se koralli? Kuka tietää, mutta tämä puna täytyy nähdä luonnossa! 

huulimaybelline.jpg

Maybelline Colorsensational 910

Käytättekö te kesällä hyödyksi aurinkolasien suomia etuja, vai olenko mä yksin fiksaationi kanssa?

 

p.s. en YHTÄÄN odota talvea ja pimeitä päiviä… Myöhäiseksi venynyt päivä pakotti ottamaan kuvat pimeällä toistaiseksi säälittävien lisävalojen kanssa. Tässä vähän tunnelmia tuskaisesta kuvaushetkestä 😀

lol.jpg

 

p.p.s. Tulevatkohan kaikkien huulipunakynien hylsyt muuten samalta tehtaalta? :B

Kauneus Iho Meikki

Lukijat kosmetiikkavaraston äärellä

kirppis.jpg

Tänään oli ihan huippu iltapäivä! Tein viime viikonloppuna jälleen kerran vähän inventaariota ja kävin läpi käyttämättömät, testatut, kuvatut ja syystä tai toisesta tuplana löytyvät tuotteet.. Määrä oli melkoinen, ja kun kyselin Facebook-sivulla olisiko kenelläkään kiinnostusta tulla kaivelemaan laatikoita, vastaus oli nopea ja myönteinen. 

Tuumasta toimeen siis!

Torstai-iltapäivä ammotti tyhjyyttä, joten käskin kaikki halukkaat paikalle työhuoneeni luokse klo 15 jälkeen tsekkaamaan tarjonnan. Saavuin itse paikalle vain muutamaa minuuttia ennen tasaa, koska kosmetiikantäyteisten ikeakassien parkkipaikalle raahaaminen ei ollutkaan ihan yhtä helppoa, kuin kuvittelin… Paikalla oli jo kymmenkunta odottelijaa ja onneksi kaikki olivat ymmärtäväisiä! Tosin, mitäpä muuta olisinkaan omilta lukijoiltani voinut odottaa?

 

kirppisa.jpg

Ensimmäinen hyökkäys! 

Laatikoista ja kasseista saattoi löytyä ihan kaikkea Dovesta Dioriin, ja yritin vähän tarkkailla kunkin osallistujan tuotteiden määrää ja hintatasoa, että suurilta vääryyksien tunteilta vältyttäisiin. Kaikki kyllä hyvin suomalaiseen tapaan meinasivat vähän nuukailla 😀

Yritin parhaani mukaan vinkata ja opastaa, että kaikki löytäisivät omaan tyyliinsä ja tarpeisiinsa sopivia tuotteita, eivätkä purkit jäisi vain pyörimään kaappeihin..

 

kirppis1.jpg

kirppis14.jpg

Mun hiukset muuten ei tosiaan olleet päivän värikkäimmät. Tsekatkaa tuo IHANA my little pony -ponnari. Love it.

 

kirppis2.jpg

Nämä glitterkynnet näkisin itselläni minä päivänä tahansa. Omatkin kynteni kimaltelivat, mutta eivät ihan näin coolisti..

 

kirppis3.jpg

kirppis13.jpg

kirppis4.jpg

Hitaasti mutta varmasti laatikot alkoivat tyhjentyä, ja sain niitä vihdoin järjesteltyä hieman.. Ensimmäisen ihmisryntäyksen siirryttyä jatkamaan matkaansa, porukkaa tipahteli tasaisen epätasaiseen tahtiin melkein puoli viiteen saakka.

 

kirppis5.jpg

kirppis6.jpg

kirppis7.jpg

kirppis8.jpg

Lopulta kuitenkin totesin, että olen sisäpihalla aivan liian piilossa, ja siirsin putiikin kadulle. Onneksi, sillä paikalle eksyi vielä ainakin kymmenen ihmistä lisää! Joukkoon mahtui myös supersympaattinen vanhempi rouva, joka ilahtui silminnähden yllättävästä kosmetiikkagiveawaysta ^_^

 

kirppis9.jpg

kirppis10.jpg

 

kirppis12.jpg

Joskus viiden jälkeen olin istuskellut yksinäni jo tovin, eikä uusia uhreja näkynyt enää missään. Hieman pitkin hampain lähdin paikalta, ja jäin pelkäämään kuinka moni saapui tuotteiden perässä vielä tämän jälkeen 🙁 Toivottavasti en uhrannut monen iltapäivää hukkareissulla, anteeksi jo etu… Tai siis jälkikäteen!

Toivottavasti kaikki tekivät hyviä löytöjä, ettekä pahastuneet vaikka 3 tuotteen rajasta luovuttiinkin heti alkumetreillä. Niin ja pahoittelut, että melkein tungin tuotteita viimeisten paikalle löytäneiden kasseihin 😉

Oli mukava rupatella, ja mieluusti olisin jutellut monen kanssa pidempäänkin! Musta on aivan ihanaa, kun saa nimimerkeille ja lukijoille kasvoja. Joskus tämä touhu tuntuu kovin yksipuoliselta, vaikka te lukijathan tämän homman juju olette. Yritänkin ehdottomasti jatkossa järjestää enemmän erilaisia tapaamisia ja yllätyksiä, koska muistin taas tänään miten paljon iloa ihmisten ilostuttamisesta saa itselleenkin.

Superiso kiitos kaikille paikalle raahautuneille!! Huudelkaahan kommenttiboksiin, tuliko onnistuneita löytöjä vaiko huteja ^_^

 

p.s. Vastaavista jutuista ilmoittelen jatkossakin Facebookin puolella.

Kauneus Meikki