Lancôme Teint Visionnaire – Aikuisempaa kuultoa meikkivoiteesta

teintvisionnaire.jpg

Viime viikkoina olen saanut todella usein kehuja ihostani, ja sen hehkusta. Olen kyllä syönyt hyvin ja hoitanut ihoani todella laadukkailla tuotteilla, mutta uskallan silti siirtää suurimman kunnian testaamalleni meikkivoiteelle. Kuvasimme tämän Lancômen teint visionnairen jo maaliskuun Trendiin, mutta olen voinut testata sitä toden teolla vasta nyt, kun ihoni on ruskettunut hieman. Meikkivoide on siis saatu kuvausnäyte maahantuojalta.

Teint Visionnaire on seerumimeikkivoide, jonka korkkiin piiloutuu tehokas peitevoide. Meikkivoide sisältää 2% Visionnaire-seerumin faneille tuttua LR 2412 -molekyyliä, jonka uskomattomista vaikutuksista on tehty mainosfilmi jos toinenkin. Mene ja tiedä niistä sitten, itselleni vain herää aina kysymys, että jos LR 2412 (tai mikä tahansa vastaava) olisi vastaus ikääntymistä vastaan, miksei sitä käytetä jo kaikissa voiteissa?

Mä itse tykkään siitä, minkä näköinen mun ihoni on tällä tuotteella meikattuna, ja jos voide vielä sen ohessa sattuu hoitamaan syvemmältä, en tietenkään pistä vastaan 😉 Ennen kaikkea suosittelen tätä tuotetta kuitenkin meikkivoiteena, en seerumina.

 

teintvisionnaire2.jpg

Teint Visionnaire on hoito-ominaisuuksistaan huolimatta vanhan koulukunnan meikkivoide, ja se myös peittää kunnolla. Voide on iholla selkeästi paksumpaa, kuin erilaiset BB- tai CC-voiteet, mutta meikki näyttää silti erittäin kuulaalta. Niksi onkin levittää voide mahdollisimman ohueksi, ettei kasvoille muodostu epäluonnollisen näköistä naamiota. 

Kaksi pumppausta riittää hyvin koko kasvojen peittävään meikkipohjaan sormin levitettynä, olettaen että iho on kosteutettu.

Varsinkin omalla, kevyesti rasvoittuvalla ihollani, voide näyttää valaisevan ihoa jostain syvemmältä. Kyse on tietysti pelkästä optisesta harhasta, mutta se on erittäin tehokas. Voide tuntuu koostumukseltaan myös niin hoitavalta, että se voi sopia pintakuivemmallekin iholle. 

 

teintvisionnaire1.jpg

Korkin alta paljastuva peitevoide on ihanan tanakkaa ja peittävää, mutta se levittyy silti uskomattoman ohueksi. Peitevoiteeseen onkin sekoitettu polaarisia öljyjä sekä läpinäkyviä polymeereja, jotka sekä parantavat tuotteen pysyvyyttä, että auttavat sen pigmenttien tasaista levittymistä. Samanlaisia raaka-aineita käytetään esim. huulipunissa, jotta niiden väripigmentit levittyisivät mahdollisimman peittävästi ja tasaisesti.

Monen iholle meikkivoide on tosin jo tarpeeksi peittävä, eikä peitevoidetta kauheasti tarvita. Itse käytän peitevoidetta päivän mittaan korjailutoimenpiteisiin, ja taputtelen nenänpielet ja silmänaluset mattaisemmiksi sormien ja kätevän pikkupeilin avulla.

Voide muistuttaa ehkä eniten Benefitin Boi-ing -peiteainetta, mutta tykkään Lancômesta vielä enemmän. Mielestäni peiteaine on jopa niin hyvä, että sen voisi lanseerata ihan omana tuotteenaan, ilman meikkivoidetta!

Boi-ing on levittyy helpommin ja peittää hyvin, mutta samalla se myös katoaa nopeammin ja sen voi vahingossa häivyttää pois ongelmakohdan päältä. Tämän peiteaineen saa tahmaisuutensa takia taputeltua ihan todella ohueksi hieman suuremmalla vaivalla, mutta se myös pysyy paikoillaan. 

Näin kesäisin tuo sormella suoraan napista levitettävä tuote on toki aikamoinen bakteeripesäke, varsinkin jos sitä käyttää yhtään likaisin näpein.. Tavallisesti käytän kaikki tuotteet spaattelin ja kämmenselän kautta, mutta tämä on ollut mukana myös reissuissa, jolloin spaatteli on jäänyt kotiin. Tuotteen käyttöikää voi siis lisätä käyttämällä spaatteleita, varsinkin jos joku haluaa lainata ja kokeilla uutta ihanaa peitevoidettasi.

 

teintvisionnaire4.jpg

teintvisionnaire5.jpg

kuvat by mestarikuvaaja Jenni Rotonen

Tässä loppuun vielä muutama kuva meikistä, joka on tehty Teint Visionnaire -pohjalla. Ihossani ei ole mitään erillisiä kuultotuotteita, vaan meikkivoiteen päällä on ohut kerros HD-puuteria, mattaista varjostusväriä, ja mattaista poskipunaa.

Loppufiiliksenä sanoisin, että arvelin käyttäväni voidetta vain iltaisin, kuvauksissa tai muissa ”hienommissa” hetkissä, mutta se onkin jäänyt jo pariksi viikoksi ihan päivittäiseen käyttöön! Jotenkin suosittelisin tuotetta silti ennemmin oman ikäisilleni, tai hieman vanh aikuisemmille ystävilleni, tai jopa äidilleni.

Oikeastaan, taidan seuraavan yhtä koukuttavan meikkivoiteen tullessa eteen lahjoittaa loput tästä äidin testattavaksi! Jos hän siis huolii nämä ”jämät” 😉

Lancôme Teint Visionnaire ovh. 57€

Kauneus Iho Testit

Ihana Olaf Hajek

olafhajek.png

Meinasin palata juhannuslomalta jo eilen, mutten ollutkaan 100% varma siitä, saanko julkaista juttua ihan vielä.. Palataan siis varmuuden vuoksi viime viikolla valloittamaani Berliiniin ihan toisesta kulmasta! Olin mukana Wellan kaksipäiväisellä lehdistömatkalla, jossa lanseerattiin heidän uusin väri-innovaationsa, ja koko reissun teemana oli ”Art of Color”. Mikä olisikaan parempi paikka kyseiselle reissulle, kuin katutaiteen värittämä Berliini?

Itse lanseeraustilaisuuden jälkeen koko porukka jaettiin pienempiin, reilun 10hlö ryhmiin, jotka kukin vierailivat yhden Berliinissä ateljeeta pitävän taiteilijan luona. Meidän taiteilijamme oli Olaf Hajek, joka hurmasi minut täysin niin taiteensa, kuin intohimoisen ja määrätietoisen asenteensakin takia. 

Hajek on usealla eri alalla tunnettu kuvataiteilija ja kuvittaja, mutta on ajautumassa yhä enemmän puhtaasti ”fine art”:in pariin. Miehen teoksia on voinut nähdä  esim. New York Timesissa, Washington Postissa, Rolling Stone -lehdessä ja Macy’s tavaratalon kampanjoissa. 

Itse haaveilen salaa taiteilijaelämästä ja ihmisten päivittäisesta maalaamisesta, joten oli uskomattoman inspiroivaa tavata hänen kaltaisensa taiteilija.

 

olafhajek1.png

Hajek on syntyperäinen saksalainen, mutta kasvoi Hollannissa. Hän on matkustanut ja työskennellyt ympäri maailmaa, ja kertookin Berliinin olevan hyvä päämaja, kunhan sieltä lähtee pois muutamaksi kuukaudeksi vuodessa. En varmaan ollut ainoa jota hymyilytti, kun Hajek kuvaili Berliiniä värittömäksi ja tylsäksi..

Olisi pitänyt kutsua hänet Helsinkiin 😀

 

olafhajek2.png

Teoksia katsellessa niihin uppoaa täysin. Mikään ei ole simppeliä, vaan silmät löytävät jokaisesta kulmasta jonkun uuden yksityiskohdan, jossa on vielä pienempi ja tarkkaan mietitty yksityiskohta jne. jne. Teokset ovat vangitsevan värikkäitä ja niistä löytää uusia kulmia jokaisella katselukerralla. Ensimmäistä kertaa elämäni aikana aloin oikeasti haaveilla maalauksen ostamisesta.

Maalaukset henkivät vahvasti aivan muita, kuin eurooppalaisia kulttuureita, ja Johannesburgissa usein vieraileva Hajek kertoi ihmisten monesti yllättyvän, kun huoneeseen käveleekin hyvin saksalaisen näköinen mies.

Omintakeinen tyylikin on kuulemma löytynyt kuin itsestään, eikä hän ole tietoisesti etsinyt tai tavoitellut mitään. 

 

olafhajek6.png

Itseäni viehättävät eniten Hajekin käyttämät värit, jotka monimuotoisuudessaan voisivat olla katastrofaalisen sekavia. Sen sijaan niistä tulee niin kaunis kokonaisuus, että herkempää katselijaa voi vähän itkettää. Jotain tällaista mä haluaisin luoda myös iholle. Ehkä vielä joskus!

 

olafhajek88.png

Gallerioiden lisäksi Hajekin taidetta on voinut nähdä jo alussa mainitsemieni lehtien sivuilla, lukuisissa kirjoissa, sekä muutaman elokuvan ja TV-sarjan alkutekstien kuvituksissa! Enpä ollut koskaan ajatellut, että näidenkin juttujen takana on niin suuri työmäärä, vaikka jaksan aina toitottaa sitä työmäärää, mikä yhden kuvasarjan luomiseen kuluu…

 

https://youtube.com/watch?v=_1-8O-TSMZs

Olen varmaan jo unohtanut puolet kaikista asioista, jotka Hajek meille vierailumme aikana kertoi, mutta mieleeni jäi miehestä vain posiivisia muistijälkiä. Taisin löytää itselleni ensimmäisen ihan oikean taiteilija-idolin.

 

olafhajek3.png

olafhajek4.png

olafhajek5.png

olafhajek7.png

olafhajek8.png

olafhajek9.png

olafhajek10.png

olafhajek11.png

olafhajek12.png

olafhajek13.png

olafhajek14.png

olafhajek15.png

olafhajek16.png

olafhajek17.png

olafhajek18.png

olafhajek19.png

olafhajek20.png

olafhajek21.png

olafhajek22.png

olafhajek24.png

Oliko Olaf Hajek jollekin tuttu jo entuudestaan?

 

Kauneus Meikki Suosittelen