Testissä Garnier Olia -hiusväri

vari5.jpg

Mulla on pyörinyt nurkissa jo kuukausia pari testipurkkia Garnierin uutta Olia-väriä, mutta testipää on puuttunut. Tänään ystäväni Ida kera toisen Idan saapui hiusklinikalle ja mä näin tilaisuuteni tulleen! Ida (en kerro kumpi) kasvattaa omaa väriään takaisin, mutta hiusten latvassa oli vielä selkeästi punertavampaa väriä vanhan punaruskean ja vaalennuspesun jäljiltä.

Testipurkkien sävyt olivat täydelliset tähän hiusten neutralisointioperaatioon. 

Olia on siis uudentyyppinen kotiväri, joka käyttää värin toimitusmekanismina öljyä. Skeptikko kampaaja minussa toteaa, että jotain hiussuomuja avaavia myrkkyjä mukana on aina oltava, mutta kivaa, että väriin on oikeasti lisätty useita eri kasvi- ja siemenöljyjä! Ne eivät ainakaan tee yhtään lisää vahinkoa, korkeintaan tekevät hiuksesta miellyttävämmän käsitellä 🙂

 

vari4.jpg

Purkista löytyy siis tuubimainen hapete ja hiusväri. Plussaa siitä, että molemmat tuotteet ovat tuubeissa ja ne voi helposti ja tarkasti puristaa sekoituspulloon, jonka muoto tosin on hieman epäkäytännöllinen liukkain hansikkain käytettäväksi..

Itse en pulloja käytä, vaan levitin värin tuttuun tapaan värikipon ja -sudin avulla.

 

vari6.jpg

Myös paketin mukana toimitettavat hanskat jäivät käyttämättä, sillä silikoniset ja joustavat hanskat ovat älyttömästi miellyttävämmät. Suosittelen kaikkia kotivärjääjiä ostamaan esim. ohuita siivouskäsineitä näiden tilalle! 

 

vari3.jpg

vari2.jpg

Värimassa oli syötävän suloisen väristä ja sekoittui koostumukseltaan lämpimän aurinkovoiteen kaltaiseksi! Sekoitus oli helppoa ja massasta tuli nopeasti tasaista. Suurin yllätys oli silti haju.

 

haju.jpg

Nuuskin oikein hartaudella mutta ei, yhtäkään ikävää tai ärsyttävää hajua en nokkaani saanut. Hento, kukkaisa aromi oli ainoa muistutus tuotteen olemassaolosta.

 

varjays.jpg

Hiuksiin väri levittyi todella miellyttävästi. Väri on riittoisampaa, kuin useat muut kotivärjäykseen tarkoitetut tuotteet, mutta sitä kannattaa silti ostaa pidempään hiukseen kaksi paketillista. Jos värimassaa ei ole hiuksissa tarpeeksi, voi värjäystuloksesta tulla epätasainen.

Itse sekoitin sävyn 7.13 sekaan noin 10g sävyä 6.0, jolloin lopullisesta väristä tuli aavistuksen syvempi.

Väri levittyi osion paksuudesta riippumatta todella tasaisesti, mutta kampasin kaikki hiukset lopuksi läpi harvapiikkisellä kammalla. Väri ei vaikutuksen aikana ilmeisestikään kirvellyt tai kutittanut asiakkaan päänahkaa.

Olia on saanut hieman risuja huonosta huuhtoutuvuudestaan, mutta itse en huomannut tässä mitään ongelmaa. Itse tosin vaahdotan hiukset värimassan huuhtelemisen jälkeen shampoolla, jotta kaikki väri irtoaa hiuksista 100% varmuudella.

Entäs lopputulos?

 

ennenjalkeen.jpg

Vasemmalla hiukset ennen käsittelyä, oikealla värin jälkeen.

Todella luonnollinen, kuten pitikin! Idan hiuksista tahdottiin tosiaan taittaa pois tuota punertavuutta ja lopputulos olikin todella lähellä oman tyven väriä. Luonnonvalo paljastaa väristä edelleen kevyen punaisuuden, mutta ero on silti kuin yö ja päivä.

Tämän testin perusteella en siis uskalla suositella radikaaleja sävynvaihdoksia, joskin väri toimii varmasti aivan samalla tavalla, kuin muutkin kotivärit. Vinkkejä kotivärjäykseen ja sävyjen valintaan voit katsoa tästä postauksesta.

Mun omana nyrkkisääntönä on, että muutaman asteen tummemmaksi värjäykset, tyvivärien värjäykset (paitsi radikaalit vaaleat), kevyet sävytykset ja luonnonhiuksen yhdellä sävyllä vaaleammaksi värjäykset voi melko turvallisesti tehdä kotona, jos kampaajaan ei ole varaa.

Monivärit, vaalennukset, pastellisävyt, radikaalit muutokset vaaleaan tai tummaan sekä raidoitukset kannattaa taas jättää ammattilaisille!

 

varinjalkeen.jpg

varjinjalkeen2.jpg

All in all: I like it!

Hiusten värjäys kemiallisilla aineilla ei koskaan ole täysin turvallista, myrkytöntä tai hiuksia hoitavaa, mutta värjäyskokemus oli Oliaa käyttäessä nautinnollinen sekä asiakkaalle, että minulle. Hiuksista ei tullut mitenkään radikaalisti kiiltävämmät, mutta idan hius on melko huokoista ja kevyesti luonnonkiharaista, eli kunnon kiiltoa siihen saisi vasta muotoilurautaa käyttämällä.

Suurimmat plussat Olia saa koostumuksesta ja tuoksusta, josta kiittävät myös kaikki ne nuoret, jotka värjäävät hiuksiaan salaa kylpyhuoneen lukkojen takana 😉

 

Oletteko te testanneet Oliaa? Mitä tykkäsitte?

Kauneus Hiukset Meikki Testit

Nomess – Arkimeikit järjestykseen!

nomess8.jpg

Ärh, kuvasin muka hyvät kuvat mun uusista järjestelijöistä, mutta totuus paljastui photarissa, kun taustalla on airbed, mopsien ryttyyn juoksemat matot ja lehdistönäytepussukoita.. Blogger fail.

Lähdin eilen hakemaan Stockalta piirtoheitinkalvoja ja pesuainetta, mutta tulinkin kotiin mm. näiden tanskalaisten Nomess:in akryylimuovisten järjestelijöiden kera! Kuten saatatte muistaa, mun meikit ja muut kosmetiikat ovat vihdoin järjestyksessä – ja myös pysyneet siellä 😉

Työtaso, jonka ääressä teen useimmat meikkitutorialit ja arkimeikkaukset on silti valitettavan usein räjähdyksen kourissa, enkä ole löytänyt siihen sopivaa järjestystä. Siis ennen tätä!

Stockmannilla on vielä huomisen ajan kaikki nämä säilytysjärjestelmät huhtikuun kanta-asiakastarjouksessa ja alea irtoaa -20%. Tuotteita löytyy vielä huomisen ajan muualtakin, kuin Helsingin päämyymälästä, missä tuotteet normaalisti majailevat.

Hintaa erilaisilla järjestelmillä on n. 30€ ja siitä ylöspäin, eli jonkun mielestä tämäkin on varmaan ihan törkeen kallista. Itse olen oppinut, että askel askeleelta pysyvämmäksi muuttuva järjestys tuo mun elämään enemmän onnea, kuin 30€ lompakossa. Opiskeluaikana tämä olisi varmaan jäänyt kauppaan ^_^

Akryylista valmistetut boksit ovat mielestäni ajattoman simppeleitä sekä käytännöllisiä, ja voin helposti napata ne mukaani, oli seuraavan kämpän sisustus millainen hyvänsä.

 

nomess6.jpg

Tähän hyllykköön mahtuu loistavasti päivämeikkiin käytetyt tuotteet meikkivoiteista ripsiväreihin. Huulipunien kohdalle saa pystyyn myös peitevoiteita yms. yms.

 

nomess2.jpg

nomess7.jpg

Ainoa hieman epäkätevä kohta on tuo oikean reunan alin lokero. Se on niin syvä, että poskipunani meinaa upota lokeron syvyyksiin ja sen takaisin onkiminen kiireessä on hurjan työlästä.. Mutta ehkäpä minä selviän 😉

Tähän lokerikkoon siis säilön päivittäin käyttämäni tuotteet ja välineet – jee!

 

nomess1.jpg

Tämä toinen lokerikko on malliltaan kuin pieni ostoskori. Päiväsaikaan teen tutorialit monesti päivänvalossa ruokahuoneessa ja raahaan tarvittavat tuotteet mukanani pikku pussukoissa tai paidan helmaan käärittynä.

Tästä lähtien voin kerätä koppaan eri meikkeihin tarvitsemani tuotteet ja pitää ne järjestyksessä koko homman alusta loppuun saakka!

Juuri nyt kopassa on viime viikkojen aikana saapuneita testituotteita, jotta ne pysyvät silmissä ja mielessä. Yritän testata ainakin yhden uutuuden päivittäin ja nappaan tämän syklin kautta tuotteita myös syvällisempään tutkailuun.

 

nomess4.jpg

Ihana Nomess, meillä tulee olemaan pitkä ja onnellinen tie yhdessä <3

Kauneus Meikki Testit