Myöhässä Netflixistä
Olen hidas osallistumaan erilaisiin trendeihin. Siinä vaiheessa, kun muut intoilevat jostakin asiasta, kuulen siitä ensimmäistä kertaa. Ja silloin, kun edelläkävijöiden ryhmä jo hylkää asian, minä pikku hiljaa innostun siitä. Olen markkinoinnin viimeistä kohderyhmää, joka täyttää firmojen taskuja siinä vaiheessa, kun tuotteen suosio on jo kääntynyt laskuun. Olen sosiaalitieteiden kuuluisan S-käyrän loppusuoralla. Oheinen tieteellinen graafi osoittaa paikkani:
Kuvio 1. Ollin sijoittuminen S-käyrälle.
Viime viikolla myöhäsyntyisyyteni sai uuden kohteen, kun päätimme pilata elämämme aloittamalla Netflixin ilmaisen kuukauden. Pelkäsin Netflixin valtavaa aineistomassaa. Miten me pärjäämme, kun tuttujen ja turvallisten Frendien ja Big Bang Theoryn dvd-boksien sijaan lähes tulkoon kaikki tv-sarjat ovat näppiemme ulottuvilla? Muserrunko taakan alle?
En. Odotuksiini nähden Netflixin tarjonta on vähäistä. Luulin, että täällä olisi kaikkea mahdollista. Sen sijaan sisältönä on muutama yksinoikeussarja ja hajanaisia muita päälle. En ole ihan varma, haluammeko jatkaa tilausta ilmaisen kuukauden jälkeen, mutta ainakin nyt täytyy käyttää palvelua koko rahan edestä (joskaan tämä ei varsinaisesti maksa mitään).
Olemme jo katsoneet mainiohkon Welcome to Sweden -sarjan ja Twin Peaksin ykköskauden. Twin Peaksista on sanottava, että mitä helvettiä?! Pakko myöntää, että odotin tolkullisempaa tavaraa, mutta onhan tämäkin jollain kierolla tavalla kiinnostavaa. Ilmeisesti kakkoskausi on vielä suurempaa sekoilua, joten sitä innolla odottelen.
Mitäköhän sitä seuraavaksi katsoisi? Orange is the New Black? Breaking Bad? Uusi Sherlock? Ja mistä ohimenevästä trendistä innostuisi?