Kaupallinen ystävänpäivä

 Suuntasimme tänään ystävänpäivän viettoon ruokakauppaan. Käymme noin kerran viikossa isommassa kaupassa ja täydennämme kaappeja viikon mittaan pienemmillä ostoksilla, mikäli niille tulee tarvetta. Tänään suuntasimme Prismaan uusista aukioloajoista villiintyneinä jo hieman ennen kahtatoista! Asiakkaita oli melko vähän, mikä tietenkin saattoi johtua sunnuntain lisäksi myös siitä, että kaikki olivat viettämässä päivää joko romanttisesti kumppanin kanssa tai hauskasti kaveriporukalla. Itse päätimme juhlistaa ystävänpäivää käymällä supermarketissa. Perfect.

Asiakkaiden lisäksi myös ruokaa oli harmillisesti niukasti. Tai no, niin niukasti kuin nyt tuollaisessa jättiläismäisessä automarketissa voi sanoa olevan ruokaa. Ostoslistaltamme jäi ostamatta kaksi asiaa: kiinankaali ja kylmäsavutofu. Täytyy käydä ne viikon aikana nappaamasta jostain muualta sitten. Leipävalikoima oli huomattavasti suppeampi, mutta löysimme kuitenkin pussillisen Ollin mielestä hyviä ja minun mielestäni tylsiä Ruispaloja.

Ystävänpäivä jatkuu minun suunnatessa äidin kanssa Ideaparkiin rintaliiviostoksille (Onkohan niitäkin näin sunnuntaisin vähemmän tarjolla?) ja Ollin lähtiessä bänditreeneihin. Illalla juhlitaan vielä äitini koiran 2-vuotissyntymäpäiviä. LOL. Ostimme sille lahjaksi lammastikun. Kerrassaan omituisen mukava ystävänpäivä!

Raportti päättyy.

ps. Kamut, kiva kun seuraatte meidän blogia! <3

Suhteet Ruoka ja juoma Rakkaus Ystävät ja perhe

Uraputki

Muutama viikko sitten kirjoitin ensimmäisestä työviikostani. Samassa yhteydessä pohdiskelin sitä, kuinka helppoa lopulta oli saada oman alan töitä heti valmistumisen jälkeen. Joku tapaamistani rehtoreista mainitsikin, kuinka määräaikaisiin työsuhteisiin otetaan mieluusti työuransa alussa olevia.

No, kolme viikkoa sitten aloittamani työpaikka on kevään määräaikainen tehtävä lähikunnassa. Menneellä viikolla minulle tarjottiin ensi syksystä helmikuulle asti kestävää vuorotteluvapaan sijaisuutta Tampereelta. Mikäli Sipilän Juha ei yhtäkkiä päätä romuttaa koko vuorotteluvapaasysteemiä, minulla on siis töitä vuoden päähän. Jee!

(Toki Juhasta ei ikinä tiedä, joten ei ehkä vielä kannata tuulettaa. Muutenkin vuorotteluvapaan myöntämisen lopettaminen olisi hallitukselta aikamoisen typerä temppu, sillä juuri sen avulla on saatu työllistettyä paljon vastavalmistuneita ihmisiä omien alojensa töihin. Mutta ei Juhasta sen enempää.)

Työt ovat sujuneet nykyisessäkin paikassa mukavasti, mutta tarjottu paikka on lähellä kotia ja enemmän oman alani töitä. Hämmentävää uraputkea pukkaa (kuva alla).

uraputki.png

Työ ja raha Opiskelu Työ