Hullut Päivät 2018 ostoslista

En tiedä, olenko ainoa joka on tätä mieltä, mutta minusta Hullareiden tarjooma on parin viime vuoden aikana romahtanut aikalailla. Varsinkin kengissä ja vaatteissa valikoima on selkeästi huonompi kuin männävuosina. No niin tai näin, enpä sieltä kyllä mitään kummastakaan kategoriasta ole varsinaisesti vailla, joten sinällään ihan sama. Tai olisin ollut Gantin Chelsea-nilkkureita, jotka olen missannut jo useampana vuotena, mutta nytpä niitä ei sitten ollutkaan tarjolla.

84956f47f09142e1_800x800ar

Viime syksynä hankittiin aika paljon tavaraa kotiin näistä karkeloista, kun sattui muutto juuri hollille tuohon aikaan. Ja samat jääkaapit, pakastimet ja astianpesukoneet näyttää taas olevan Powerilla myynnissä. Ja samaan hintaankin näköjään. Erityisen tyytyväinen on olen ollut tuohon jääkaappiin; täyskorkea jääkaappi on parasta mitä keittiöön voi hankkia.

Miele_jMiele_fsiemens

 

Mutta kyllähän sieltä jotain löytyi tällekin vuodelle, mitä tekisi mieli;

Tätä Gerry Weberin trenssiä ensin vähän tuumasin, mutta totesin että antaa olla, pitäisi kuitenkin sovittaa ja kaikkee. Hinta on kyllä varsin kohtuullinen, joten jos joku on moista vajaa, kannattaa harkita.

GW_trench

 

Balmuirin huivit on aina hyvä hankinta. Olisin vajaa vaaleaa, kesäksikin sopivaa yksilöä, joten saattaa olla että joudun tämän ostamaan.

Balmuir

Urheilurintsikoita olisin ihan oikeasti vailla, mutta koska edelliset ShockAbsorberit on vuosien takaa, olisi pakko sovittaa ennen ostamista, enkä sitten millään jaksa. Ja toisekseen, nopea Googlailu osoitti, että näissä säästö ei ole niin merkittävä, että kannattaisi lähteä riehumaan. Toki jos koon tietää valmiiksi, niin sitten kyllä.

ShockAB

 

Jieldenin lamppu on ollut vähän niin kuin bucket listilla, ja pähkäilin koko eilisen illan että kyllä vai ei. Ja (onneksi) tulin loppuviimein siihen tulokseen, että ei, koska ei järkevää paikkaa tuolle. No, hieno sen on kuitenkin ja ehkä joskus sitten.

Jielde

 

Mutta imuri meidän pitäisi ostaa. Nykyinen alkaa olla aika tiensä päässä, joten vähän tuommoista Dysonin varsi-imuria olen ajatellut. Näistä tulee vaan niin ristiriitaista palautetta, että en oikein tiedä mitä uskoa. Ja kun hinta on kuitenkin aika kova, en ole uskaltaunut hankkia. Mutta nyt ehkä rohkaistun ja käyn hakemassa torstaina, koska tarjous on verrattain kelvollinen.  Jos joku tietää, että ehdottomasti ei kannata, huutakaa hep, koska sitten jätän väliin.

Dyson

 

Hiuslakkaa ja hajuvettä. Käytän yleensä tätä Goldwellin lakkaa, mutta nyt koko brändiä ei ole mainittu kuvastossa, mikä vähän ihmetyttää. No, mutta koska lakka alkaa olla loppu, ajattelin kokeilla Balmainia. Pullo on hitokseen hyvännäköinen ja hinta kohtuullinen. Lisäksi olen käyttänyt heidän suolavesisuihkettaan jo useamman vuoden, ja se on ainakin omaan tukkaan paras mitä olen kokeillut.

Balmain

Ja hajuvettä kesäksi. Ostan aina Calvin Kleinin kesätuoksun ja nyt kuvaus ei voisi olla enempää nimeäni huutava: ”Energisoiva ja raikas sitrustuoksu naiselle ja miehelle. Kupliva lime-mojito vapauttaa tuoksuun nuorekkaan olemuksen, joka yhdistyy sydäntuoksun makeaan, raikkaaseen guavan vivahteeseen. Eloisa seetripuu viimeistelee tuoksun.” Mojito, guava, seetripuu. Yes, it’s me.

CalvinKlein

Siinäpä niitä. Eli torsataiaamuna pitäisi sit vissiin kurvata paikalle. Verkkokaupan toimitukset kestää viikkoja ja jos päädymme hankkimaan tuon imurin, haluan sen todellakin heti. Tuon hajuveden en usko myyvän loppuun. Ja jos myy, saan sen ostettua sitten vappuna kentältä, varmaan aika samaan hintaan.

Muoti Sisustus Ostokset

Kuukauden safkat -eli paljonko meni maaliskuussa ruokaan rahaa

Maaliskuun ruokakaupan kuitit on kasattu. Kuittien mukaan (ja myös luottokortin) olen vieraillut Lidlissä maaliskuun aikana 12 kertaa. Eli keskimäärin kolme kertaa viikossa, vaikka olen ollut vahvasti sitä mieltä, että käyn vain kerran, max. kaksi, jos joku oleellinen ainesosa, kuten maito, kahvi tai koirien kinkku, on päässyt loppumaan. No, maaliskuussa käytiin kuitenkin sitten vähän ahkerammin.

fullsizeoutput_1173

Kuittien perusteella löytyy tosin näihin vähän selvitystä; kaksi kuittia on samalta päivältä jolloin kävin hädissäni DeLuxe -alennusviikkojen piinaamana hakemassa hummereita ja ankanrintoja, molemmat omalle kuitilleen. Yhdellä kuitilla on pelkät perjantaipizzat ja Rucolat, ollaan siis käyty treenien jälkeen hakemassa nämä. Ja yhdellä kuitilla on korvapuusti, munkkirinkilä ja kolme purkkia fetaa. Viimeisin oli ollut tarjouksessa. Eli jos nuo vähentää, niin jäljelle jää kahdeksan, joka on sekin tuplat siihen mitä kuvittelin.

fullsizeoutput_1127

Ajattelin ensin että avaisin hyvinkin tarkkaan mitä tuolla on mennyt, mutta sen verran kuivaa luettavaa on nuo kuitit, että en jaksa. Muutamia nostoja alla, kertoo ehkä siitä, kuinka tiettyihin ainesosiin keskittynyttä tuo meidän syöminen loppujen lopuksi on. Muutakin on tietysti ostettu, mutta niin kuin sanoin ei mitenkään erityisen kiinnostavaa luettavaa tuo.

  • Kahvia on ostettu 13 pakettia (ja tänään hain kaksi, koska loppui aamulla). Paketit on toki sitä 225g, mutta silti aika paljon minusta. Kai.
  • Sipulia on syöty kaksi kiloa
  • Ohuen ohutta broilerin leikkelettä menee noin 2 pakettia viikossa. Tätä syö koirat ja mies
  • Kasviksista tuon sipulin lisäksi syödään parsakaalia, kirsikkatomaatteja, paprikaa ja jääsalaattia. Tuoretta inkivääriä menee paketti viikossa
  • Hedelmiä ei osteta käytännössä ollenkaan. Paitsi limeä.
  • Tuoretta korianteria menee noin neljä purkkia kuukaudessa
  • Raejuustoa menee 3 pakettia viikossa eli 4,8 kg kuukaudessa. Maitoa pari-kolme litraa viikossa
  • Riisikakkuja on maaliskuussa ostettu 3 pakettia
  • Ruispaloja menee reilu paketti (5 kpl) viikossa.

Koska ostoksissa on mukana aika paljon DeLuxe -höttöä, kun ne nyt oli alessa, oletin kuukauden loppusumman olevan isompi kuin se sitten loppuviimeksi oli. Ilmeisesti olen sitten vastavuoroisesti pihistellyt muualla.

No paljonko sitten meni?

Maaliskuun kauppalaskujen yhteenlaskettu loppusumma oli 578,70€. Lisäksi tälle kuukaudelle osui Munataksi ja sinne meni 118€ (koska ostin vähän isomman satsin jauhelihaa).  Hämmästyttävää kyllä, summa ei ole merkittävästi isompi kuin aikaisempina kuukausina. Silleen se tuntuu vähän oudolta, että huolimatta siitä, mitä ja paljonko ostan, asettuu ruokakauppaa menevä rahasumma tuohon 500-600 euron väliin. Täytynee jatkaa asian tarkkailua, tosin noita kuitteja en kyllä jaksa enää hillota, ne eivät varsinaista yllätystä informaatiollaan tarjonneet.

Muuten olin suunnitellut tasaavani maaliskuussa alkuvuoden reissun aiheuttamaa budjettivajetta, mutta hommassa kävi täysin päin vastoin; luottokorttilasku oli yli tuplat kuin normaalisti.  En ole vielä oikein uskaltanut selvittää, mihin sain kaiken rahan hassattua. No jos sitä sitten huhtikuussa kokeilisi tasausta uudelleen.

Työ ja raha Ruoka ja juoma Raha