TV-mainokset ja niiden vaikutus verenpaineeseen
Olen jo pitempään ihmetellyt sitä, että miksi ihmeessä niin monet mainokset ovat aivan kauheaa kuraa? Danonen mainoksiin asti en tässä jutussa edes mene, koska niitä ajatellessani verenpaineeni pomppaa samantien.
Eilen elokuvan mainostauolla sain nauttia taas huimaavan laadukkaasta mainoksesta. Kyseisen pläjäyksen sanoma oli: ”Kunpa elämä aukeaisi aina yhtä helposti kuin uusi Lambi-pakkaus.” Ihan oikeasti. Mikä vessa-psykologi tuonkin lauseen on kehittänyt? ”Istuinpa siinä kakkosella, ja elämä vähän otti päähän, kun ei siitä miehestäkään ota mitään selvää, mutta onneksi sentään sain vessapaperipakkauksen ihanan helposti auki!” Häpihäpi ja kaikki oli taas niin kivaa.
Toinen viime aikojen suosikki on eräs vessanpuhdistusaine, jonka nimeä en kyllä edes muista, joten voidaan tässä samalla huuhtoa vessanpytystä alas väittämä ”ärsyttävät mainokset toimivat, koska ne jäävät päähän”. Kyseinen mainoshan alkaa lausahduksella ”Kaikki arvostelevat vessaasi salaisesti” (tai ainakin jotain sinne päin). Joo, itselläni ainakin on aina tapana nuuskia kavereiden vessat ja niiden siisteystaso, ja tottakai määrittää vielä ihmisen arvo sen mukaan.
Ja ei, Lambiakaan en kyllä osta enää tuon mainoksen jälkeen. Ehkä taas sitten, jos se söpö karitsa palaa kirmailemaan ympäri niittyjä ja juomaan koko lammen tyhjäksi (se oli sentään söpö, vaikka ei nekään mainokset nyt mitään Oscarin arvoisia suorituksia olleet…).
Mitkäs ovat teidän inhokkimainoksianne, vai onko semmoisia ollenkaan?