Kysymyksiä ja vastauksia x 30

8458EF3A-EE12-4A01-B548-3EC9C9E7A781.jpeg

Rakastan blogihaasteita ja erilaisia kysymys-vastaus-postauksia, joten eiköhän laiteta taas kehiin yksi sellainen! Luvassa 30 kysymystä ja 30 vastausta.

84515F5B-8B15-4BD1-B676-7F559BA6578B.jpeg

Avioliittoja: 0
Kihloja: Ei kihloja.
Lapsia: Ei lapsiakaan. Toivottavasti ei vielä hetkeen tulekkaan. Muutenkin haluan ensin koiravauvan!
Lemmikkejä: Valitettavasti ei vielä yhtään lemmikkiä, mutta kuten sanottu, tulevaisuudessa haluan ehdottomasti koiran tai kaksi.
Leikkauksia: Onnekseni en ole koskaan joutunut leikkaukseen.
Tatuointeja: Ei yhtäkään. En ole koskaan halunnut tatuointia, mutta olen aina ajatellut, että mikäli joskus tulisin tatuoinnin ottamaan, se olisi hyvin pieni ja sillä pitäisi olla jokin vahva merkitys.
Lävistyksiä: Napakoru on ollut, mutta ei ole enää.
Muuttoja: 1, jos sitä ei lasketa, kun menin vuodeksi vaihtoon.
Ottanut lopputilin: Yhden kerran.
Autosi: En omista autoa.
Ollut saaressa: Kyllä.
Ollut lentokoneessa: Useita kertoja ja Lauantaina taas mennään!
Onko joku itkenyt vuoksesi: Kyllä.
Ollut rakastunut: Kohta viisi vuotta. 🙂
Ollut ambulanssissa: Kyllä, kerran.
Luistellut: Olen, mutta viimeisimmästä kerrasta on aikaa!

97B5D8E3-E166-4E1F-9AC4-47B466B2ED5F.jpeg

Surffannut: En ole.
Ollut risteilyllä: Kyllä. Usealla Ruotsin risteilyllä ja kerran Karibian risteilyllä.
Ajanut moottoripyörällä: Lasketaanko skootteri, haha? En ole.
Ratsastanut hevosella: En ole, ellen sitten ole joskus pienenä, mitä en muista.
Lähes kuollut: En tietääkseni.
Ollut sairaalassa: Eikös me kaikki olla? 😀 Jos tässä tarkoitetaan potilaana oloa, niin en ole ollut.
Suosikkihedelmä: Varmaan Persimon.
Aamu vai ilta: Sanoisin, että ilta, sillä olen ehdottomasti ilta-ihminen. Vaikkakin parasta on se fiilis, kun on herännyt aamulla aikaisin ja saanut paljon aikaiseksi.
Viimeisin puhelu: Poikaystävältäni. Olin jo melkein nukahtamaisillani tuon puhelun aikana, joten en edes muista, mitä mongersin.
Viimeisin tekstiviesti: Poikaystävältä sekin. 😀
Kahvi vai tee: Aamuisin valitsisin kahvin, iltaisin teen.
Lempiväri: Pukeutumisessa musta ja erilaiset murretut värit. Muuten en osaa sanoa.
Kissa vai koira: Koira!!
Paras vuodenaika: Ennen rakastin talvea. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joten todella vaikea sanoa, mutta ehkä sanon kuitenkin kesä. Vastasin tähän ajatellen jokaista vuodenaikaa parhaimmillaan.

4B8D3A75-F22B-44A9-8BEB-1A826EF9A2EC.jpeg

Kuvat: Vilma Suhonen // Editointi: minä

 

Suhteet Oma elämä Höpsöä

Unelma Itsestä – Unelma ruokapäivä

 

6873C8CD-3305-4BD1-941A-28BEADB66E89.jpeg

*Yhteistyö: Unelma Itsestä https://www.unelmaitsesta.fi/

Takana on hyvin nukuttu yö. Heräsin jo yhdeksältä, mutta en malttanut nousta sängystä ennen kymmentä. Lopulta sain raahattua itseni aamutakkiin kääriytyneenä keittiöön valmistamaan aamiaista. Minusta on aina ollut mielenkiintoista lukea ruokapäiväkirjapostauksia muista blogeista, siksipä päätin tänään tehdä sellaisen itse. Kaikki reseptit ovat peräisin Unelma Itsestä -valmennuksen nettimoduulista. Koodilla ”unelmasilja” sinäkin saat -15% alennuksen kaikista Unelma Itsestä -valmennuksista ja -tuotteista.

91FD1B36-D894-4956-919A-36DDE6BAB33D.jpeg

2AD58E6A-C278-44CA-A847-9A722EB1916D.jpeg

BEEAD68E-ED7E-4C37-A830-6BB2084B5BDF.jpeg

15AFA775-8078-4390-B152-FD3460F9A5FD.jpeg

Aamiainen klo 10.30: Kaurapuuro vadelmaisella chiahillolla

Viime aikoina olen ollut taas kovin innostunut kaurapuurosta! Se maistuu suussasulavalta varsinkin silloin, kun sitä on malttanut hauduttaa tarpeeksi kauan. Monesti olen kuitenkin kaivannut puurooni jotain pientä extraa. Tuntui, että kaikki ideat oli jo käytetty; hedelmät, piltti, erilaiset pähkinävoit… Sitten Unelma Itsestä -valmennus muistutti minua chiahillon olemassaolosta. Ohje oli simppeli ja tarvittavat ainekset löytyivät valmiiksi kotoa, ei kun vain hommiin!

Hillo valmistui puuron hautuessa. Vihdoin ruokaa! Ensimmäiseksi valmistuskerraksi hillo onnistui mielestäni oikein hyvin ja se oli aivan täydellinen lisäys puurooni! Onneksi sen pitäisi säilyä jääkaapissa noin viikon niin voin nauttia siitä huomisellakin aamupuurolla.

81EC4E7B-733E-4A27-9C74-2C1517A540EE.jpeg

1DA6F2B8-1C43-4EB8-9503-578B6E09877C.jpeg
Välipala klo 14: Omenaherkku-vanukas

Päivän välipalavanukas valmistui kädenkäänteessä heittämällä vain ainekset blenderiin ja sekaisin. Maku muistutti hieman omenapiirakkaa! Tänään ei ollut työpäivä, mutta voisin hyvin kuvitella nappaavani purkillisen tätä herkkua, vaikka töihin välipalaksi. Kivaa vaihtelua smoothieille!

6949C7AC-B476-4713-BD8D-02C761B1E29D.jpeg

9302735B-B148-4023-A63B-B8F54F5CD1E6.jpeg

Päiväruoka klo 17: Vegaaninen kasvispaistos

Liian harvoin tulee valmistettua kotona kasvisruokia. Kasvisruuilla tarkoitan nyt ihan ”kunnon ruokia” eli lounas-päivällistyyppisiä aterioita. Paljon olen kyllä smoothieita, puuroa jne. tehnyt ilman mitään eläinperäistä. Tänään mieleni teki jotain terveellistä, ravitsevaa ja kevyttä. Niimpä päätin kokata Unelma Itsestä -valmennuksen reseptillä maukasta kasvispaistosta! Annoksesta tuli ihanan kirjava ja se täytti vatsani juuri sopivasti. Plussaa oli myös se, että määrätyistä aineksista tuli ruokaa ainakin 2-3 aterian verran eli samanlaisen setin voisi hyvin valmistaa vaikkapa sunnuntai-iltana ja siitä riittäisi eväät ainakin puolelle työviikolle.

CB90DA4B-A3AC-4C73-B2E8-9CCFBD7FF42E.jpeg

C0691DDC-1269-467F-A301-073C00C39CF5.jpeg

Iltapala klo 20: Banaanipannarit

Oli ateria mikä hyvänsä, banaanipannarit toimii aina! Päälle laitoin vielä tuota monikäyttöistä aamulla valmistamaani chiavadelmahilloa tuomaan lisää makua ja koskeutta.

Tällaista tuli syötyä tänään! Miltäs näytti? Kaikki reseptit tulevat varmasti olemaan käytössä jatkossakin, mutta suosikkini taisi olla aamiainen, sillä rakastan aamiaisruokaa ja tuo ihana chiahillo sopii puuroon niin hyvin! En tiedä, kuinka moni muistaa, mutta blogini vanhaan osoitteeseen tein syksyllä ihan ensimmäisen Unelma Itsestä -postauksen, jossa kerroin toiveitani ja tavoitteitani tämän neljän kuukauden valmennuksen suhteen. Yksi tavoitteistani oli ”lisää monipuolisuutta ruokavalioon”, sitä olen saanutkin!

Hyvinvointi Liikunta Mieli