Tunnekuohuja kauppareissulla – kärryihmiset

shopping-trolley-2-390x285.jpg

 

Minulla on aika pitkä pinna ja olen positiivinen ihminen.  Olen siitä saanut työssäni kiitostakin, että minulla on todella pitkä pinna. Kestän aika kauan ennekuin räjähtää. En ole mikään jokaisesta asiasta itseensä ottava tai suuttuva. 

Mutta nyt..Nyt tuli sitten se mitta täyteen.

Oli taas tuiki tavallisen kauppareissun aika. Menimme mieheni kanssa Prismaan. Ei siinä kauaa kestänyt kun ensimmäinen kontakti tapahtui. Kärryjen töytäisemänä. 

Tämä nainen toisessa päässä ei noteeranut mitenkään. Ei oikeasti varmaan edes huomannu.Juu eikä siinä, vahinkoja sattuu. Vahinko taisi sattua kerran myös eräälle miehelle jonka ohi kävelin kaupassa. Hänellä oli kärryt ja juuri kun olin ohittamassa häntä hän päätti pyöräyttää kärryjään niin, että se kopsahti reisiini. Anteeksi mies kyllä sanoi, mutta kun käännyin katsomaan taakseni niin siellä hän pöritteli kärryjään ympäri , katsomatta taaskaan onko muita ihmisiä lähettyvillä. En vaan ymmärrä sitä, että jos on pakko ottaa ne kärryt niin silloin on mielestäni vähän pakko katsoa mihin niitä kärryjä lykkää ja olenko tiellä niiden kanssa. Saati , että osuisin kärryilläni ihmisiin ja vielä en huomaisi asiaa.

Sitten kerran, kun olin jonottamassa omaa vuoroani kassalla. Kärryt töytäisivät minua alaselkään. Vahinko, ajattelin mielessäni. Kärryt töytäisivät jälleen alaselkääni. Sitten käännyin jo katsomaan, että mitä ihmettä. No takanani oli vanhempi nainen joka tietenki juuri silloin oli kääntyneenä katsomaan muualle kun käännyin katsomaan häntä. Sitten tuli kolmas töytäisy, juuri kun oli tulossa minun vuoroni. Sitten en enää voinut sille mitään. Oli ihan pakko. Käännyin ja katsoin naista ja sanoin kuuluvalla äänellä, että ”voitko olla tönimättä sen sun kärrysi kanssa.” Nainen ei katsonut päinkään vaan ihan toiseen suuntaan. Ihan kuin kärryt sitten itsestään olisivat minua koko aika käskevästi tönäisseet ..vähän kuin että liiku eteenpäin.  Juu anteeksi vaan, mutta en voinut liikkua eteenpäin kun ei ollut minun vuoro ja siinä jonon mukana kyllä ihan kiltisti menin. Olisit voinut sanoa jotain jos on asiaa eikä vain töniä sillä kärryllä ikävästi alaselkääni.

Päälleni on myös meinattu ajaa monta kertaa kärryillä. Jotenkin se, että mulla on nyt nää kärryt niin SUN pitää väistää ja että mä voin tästä tulla vaan vaikka osunkin suhun..Se on aika monen asenne. Niin ja sitten on se tapa monella (mikä on perisuomalaista) ,että ei voida sanoa, että ”anteeksi” TAI ” pääsisikö tästä?”  kun on menossa jonon lävitse. Vaan tullaan sen kärryn / korin kanssa ja pusketaan väkisin siihen jonoon ja töytäistään samalla ihmisiä, sanomatta sanaakaan. 

Haluan muistuttaa, että en toki väitä että kaikki kärryihmiset käyttäytyisivät näin, mutta tässä lyhyen ajan sisään olen saanut osumia nyt niin monta kertaa (ainakin jokatoisella kauppareissulla), että tuli mitta täyteen ja halusin nyt purkautua. Tästä ollaan kaverinikin kanssa monta kertaa juteltu, että kuinka voi olla mahdollista. En tiedä ovatko muut täällä huomanneet saman kuin minä. Tai onko muilla samoja kokemuksia?

Viimekertaisella kauppareissulla minuun osui taas kärryt. Seisoin aivan normaalisti leipäosiolla miettimässä mitä leipää ostaisin ja seisoin vielä siinä leipähyllyjen vieressä, en käytävän keskellä. Silti yhtäkkiä kärryt kopsahtavat ja vielä kovalla vauhdilla minuun. Taskussani oli aurinkolasit. Kuului pieni raksahdus. Katsoin äkkiä aurinkolasejani ja onneksi ne kyllä olivat ehjät. Nainen vaan siihenkin, että voi anteeksi. Juu, hänen onnensa ettei aurinkolasit rikkoutuneet. Olen myös herkkä saamaan mustelmia. Kesällä on hienoa kulkea hame päällä, kun mustelmilla jalat. JOIDENKIN kärryihmisten ansiosta.

 

Ehkä otanki seuraavalla kauppareissulla mukaani kärryt. Annan mennä niin kuin muutkin. Törmäilemisiin.

No nyt tuli kyllä niin ”kyllä minä niin mieleni pahoitin” tästä postauksesta, mutta kun ärsyttää ja ärsyttää niin vietävästi. Helpotti kyllä vähän kun avauduin tännekkin ja kirjoitin tätä. Facebookissa (ainakin) tulee välillä sellainen tunne, kaikki kertovat vain niitä positiivisia asioita mitä on sattunut. Kaikki on niin positiivista. No, aina ole. Joo, kyllähän niistä positiivisista tulee paremmalle tuulelle, kun lukiessaan negatiivissävytteistä juttua. Toisaalta niistä negatiivisistakin on hyvä puhua ja varsinkin ottaa kantaa vaikka ovatkin sitten negatiivisia.

MUR.

 

Päivän jatkot.

 

– JollyHolly

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kulttuuri Suosittelen Syvällistä

Superhyvä rahka!

IMG_20180417_213043.jpg

 

Nämä Rainbow rahkat olivat vielä hetki sitten minulle aivan tuntemattomia. En edes tienny niiden olemasta olosta, kunnes eräs työkaverini toi kerran näitä Rainbow rahkoja töihin ja kehui niitä superhyviksi. No siis tottakai heti seuraavana kauppareissuna niitä piti sitten heti noukkia mukaan jogurttiosiolta Prismasta. Eikä ollut hinnalla pilattu. 0,55e /prk. 

Ajattelin samalla ostaa pari banaania, koska se toisi siihen sopivasti suutuntumaa ja tekisi rahkasta hieman täyttävämmän. Olin ostanut banaanin makuisen rahkapurnukan. Niitä saa myös ainakin vaniljan, mangon , mansikan ja persikan makuisina. Ja maistuvat toki sellaisenaankin.

Kokeilin tätä banaanirahkan ja banaanin yhdistelmää tässä yhtenä viikonloppuna. 

Kyllä, helpoin aamupala ikinä! 🙂  ja oli niin hyvää, että pitää ostaa toistekkin banaania ja tätä banaanirahkaa. Sopisi muuten varmasti myös vaniljarahkan kanssa! Käy myös tosiaan välipalana silloin tällöin!

IMG_20180417_213143.jpg

 

IMG_20180417_213302.jpg

 

 

 

Kerran ostosreissun jälkeen olin ostanut jotain pakastimeen menevää ja mitä huomasinkaan sieltä pakastimen kätköistä pilkottavan! 

Sielä oli kaksi avaamatonta mustikkarasiaa. Viimevuotisen mustikka/sieni reissun jäljiltä. 

 

Ja niin seuraavalla kauppareissulla ostin mukaani sitä Rainbown vaniljarahkaa. Laittaisin siihen itse poimittuja mustikoita! 

Sulatin hieman mustikoita ja sekoitin joukkoon vaniljarahkan ja ai juku kun tuli hyvää! Uusi lemppari on syntynyt! Rahka näyttää niin ihanalle! Mitkä värit! <3

IMG_20180411_163104.jpg

 

IMG_20180412_081051.jpg

 

Ei muuta kuin herkuttelemaan! 🙂

Heh. Tää olikin mun ensimmäinen ruokapostaus ikinä. Lisää on kyllä luvassa!

 

Behind the scenes: Kesken kuvan oton alkoi kaapista kuulua maukumista ja raapimista. Mörköhän se sielä oli. Hän oli hienosti ujuttautunut muropaketin viereen alimmalle hyllylle. Ylähyllyltä (samaisesta kaapista) mami muistaa ottaneensa kuvassa näkyvät kulhot. Mörkö halusi mainita, että hän tykkäisi syödä aamupalalla HOOPS muroja.. tästä mamma ei taaskaan ilahtunut. Sitä paitsi ne on iskän! Pois kaapista! 😀

IMG_20180417_124708.jpg

 

 

-JollyHolly

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Mieli