TAPAUS: SKANDINAAVIT
Hola!
Ajattelin kirjoittaa hieman siitä mitä tapahtuu kun pohjoisen ihmiset saapuu tänne etelään.
Jokaisella tuntuu olevan hotellissa oma mielipide skandinaaveista, useimmiten se on jotain tälläistä ”ruotsalaiset ja suomalaiset miehet on koko matkan ajan kännissä 24/7, ja he ovat hyvin raivostuttavia asiakkaita respassa”. Jeps. Jotain hyviäkin kommentteja kuulee kuten ”suurin osa heistä osaa hyvin englantia”.
Minuakin on yritetty saada kovasti jäämään tänne, jotta pääsisin respassa käyttämään suomea ja ruotsia. Tänään toinen pomoni kysyi ”Sonja, niin kai tiesit, että jos jäät tänne niin saisit ihan kunnon 6 kk:n sopimuksen, ei mitään harjoittelusopimusta?” Kyllä, tiesin, mutta pitäähän sitä kouluunkin palata. Hotelli ei siis ole vieläkään löytänyt ihmistä respaan joka mielellään puhuisi ruotsia, suomea ja espanjaa, joten ihmekös tuo, että mua yrittävät. Jos en siis palaa 23. päivä Suomeen niin pliis tulkaa pelastamaan mut täältä!!
Varauksia tehdessä syksyn tulon huomaa siitä, että nykyään suurin osa tekemistäni varauksista ei olekaan espanjalaisia vaan ruotsalaisia ja suomalaisia. Kyllä, Seppojen ja Irmeleitten nimiä kirjoittelen päivät pitkät koneelle. Suomalaiset ovat alkaneet myös jo aktivoitua sähköpostien lähettämisessä, ja minä olen vastaillut heille suomeksi takaisin. Ensin ajattelin, että tuskin ne ees tykkää, että joku urpo vastaa niille suomeksi, mutta ainakin tähän mennessä olen saanut hauskoja vastauksia ”Oi miten kiva olikin saada suomeksi takaisin vastaus :-)”, sitten he ovat kyselleet enemmän hotellista tai saaresta, ja on ollut kivaa auttaa heitä parhaani mukaan.
T’änään sain herttaiselta vanhalta suomalaiselta mieheltä sähköpostin, jossa hän pyysi meitä lähettämään postitse esittelyvihkosen tms. hotellista, koska hänellä ei ole omaa tietokonetta jolla pääsisi katselemaan tietoja. Yleensä tämmöistä ei kulma tehdä, mutta pomoni sanoi, että kun se nyt kerta on suomalainen, niin lähetä sä sille postilla kirje ja joku esittelyvihkonen. Hah!
Talvella hotellin asiakaskunta siis vaihtuu täysin, ja hotelli täyttyy meistä skandeista. Tänään the big boss tuli kertomaan, että he aikovat uusia lasten mini-club huoneen sisustuksen ”enemmän skandinaavien silmää miellyttäväksi”, ja mä pääsin valitsemaan lattiamateriaaleja ja värejä huoneeseen!! Hah!! Ihmettelin vaan itsekseni, että eikai ne nyt oikeasti vain meidän takia uusi koko huonetta, siis häh? Mutta tottahan se on, että ollaan valtava rahanlähde niille.
En ole ihan varma onko toi sähköposteihin vastaaminen niin hyvä idea, koska kerran kun vastasin suomeksi, asiakas innostui ja alkoi kyselemään ehkä vähän liikaakin asioita, ja kuten pomoni sanoi ”palvelin häntä enemmän kuin keskiverto asiakasta”. Joten se ei ole hyvä se. Ei heidän pitäisi saada mitään erityiskohtelua sen takia, että täällä on yksi joka puhuu heidän kieltään. Olen siis miettinyt, josko lopettaisin vastaamisen vai en.. Toisaalta se on hauskaa ja hyvää asiakaspalvelua, mutta pelottaa jos tulee jotain ongelmia! En nimittäin todellakaan ole antamassa heille mitään extraa, ja toivon ettei kukaan heistä sitä tule olettamaankaan. Mene ja tiedä.
Kuvat on viime viikonlopulta, kun vuokrattiin auto sunnuntaksi ja lähdin näyttämään Annalle paikkoja jossa hän ei ollut vielä käynyt. Käytin häntä Jameos del aguassa, Miradol del riossa, ja yhdessä mentiin Papagayo-rannalle, ja illalla vielä La Palmera-bileisiin. :)
Adiooooos,
Sonja