Asiaa ihosta vol. 2, eli itkuhan siinä tuli

Voi p****.

En ees viiti kattoa noita ekassa osassa olleita naamakuvia. Koska ei hyvä. Eka viikko meni superhyvin. Ihmeaineet autto ja naama oli iloinen ja jotenkin leppyneen olonen. Mutta sitten tapahtui kaksi asiaa. Koira ja karkit.

Elias-koira on viettänyt Helsinki-viikkoa ja päättänyt olla oikeen mamin pikku enkeli. Urpoilla minkä kerkiää ja keksinyt että klo 03.27 on joka yö hyvä aika vähän ruveta pissattamaan. Se mainitsemani yheksän tuntia yössä on varmaan se mistä oon nähny unta sen hikiset kuus tuntia minkä oon nukkunut.

Mikä tässä eniten harmittaa, on tuo karkkijuttu. Mikään muu ei siis ruokavaliossani ole viime viikosta muuttunut kun sunnuntaina ostettu irtokarkkipussi ja pikkuisen suklaata sillon tällön. Ja siis ihan oikeesti pikkusen, ehkä alle 100 grammaa. Mutta ilmeisesti enemmän kun tarpeeksi saamaan koko kropan ihan sekasin. Oikeesti, voi hemmetti. Tiedän että karkit ja sokeri on ihan turhaa moskaa, mutta ku ne on niin hyviä. Ei kuitenkaan niin hyviä ettäkö kestäisin tätä saakelin kutinaa ja kokonaisvaltaista naama-ahdistusta. Hei hei karkit.
(*edit: Ai niin ja ne Ikean lihapullat. Ja pehmis. Ei ihan gluteenitonta ja hyväksi nekään.)

Kyllä se tästä joka tapauksessa. Eteenpäin sanoi mummo lumessa. Mitä kohta jo saattaa sadellakin.

Näihin valivalituksiin, näihin tunnelmiin. Tiedänpähän taas miltä tuntuu kun on maha ja nassu kipeenä. Mutta nyt sämpylöitä. Ja sitä unta!

Kommentit (6)
  1. Olen itse ollut samanlainen nukkuja, sitä unta oli vain pakko saada. Saatoin helposti nukkua 2-3h päikkäreitä, ilman että sotki mitenkään yöuniani. Sitten stressin aiheuttamien iho-ongelmien johdosta tein kaikenlaisia ruokavalio kokeiluja. Viimeisenä oli gluteeniton ruokavalio, jossa olen edelleen pitäytynyt. Huomasin järkyttävän eron 2 viikon jälkeen, kaikki ylimärääiset nukkumiset jäi pois. Sain monta tuntia viikkoon lisää, ennen käytin sen ajan nukkumiseen. Myös ihoni alkoi paranemaan ja olen todella sutjakassa kunnossa. Laitoin myös tyttäreni gluteenittomalle ja hänen ihottumansa alkoi paranemaan. Nyt meillä on koko perhe suurimmalta osalta gluteenittomalla, teemme periaatteessa kaiken ruuan itse. Gluteenittomassa itse tehty on paljon paremman makuista kuin kaupan ja taloudellinen hyöty iso. Eikä tulisi mieleenkä mennä enää takaisin vanhaan 🙂

    1. Kiva kuulla että hyvä ruoka on auttanut teilläkin moneen vaivaan! Minulla gluteeniton ei ole ihoon juurikaan auttanut, mutta kaikkiin muihin epämääräisiin kremppoihin kyllä. Stressi se taitaa olla se meikäläisen naaman pahin juttu, eli pitää koittaa lopettaa turha murehtiminen ja nukkua vähän säännöllisemmin.

      1. No kyllä minäkin sen naamasta näen jos sorrun suklaaseen 😉 Karkkia en ole syönyt kuukausiin, olen ollut kuitenkin suurkuluttaja. Hyviä jälkkäreitä ovat popcornit, rahkat, marja/omenapiirakka, smoothiet, välistä vähän perus sipsejä…ja kaikki gluteenittomia. Sokeri on tosiaan pahasta, näkyy naamasta heti, tee itse jälkkärit vähäsokerisina tai vaihda se steviaan. Yritä pitää tiukempaa 2 viikkoa niin näet edistyksen, auttaa motivoimaan.

  2. On kyllä uskomatonta kuinka vahvoja mielihalut voi olla! Miä tiedän tasan tarkkaan mitä liialliset hiilarit (varsinkin se freakin’ suklaa) aiheuttaa mulle, mutta silti niitä pitää syödä! En tajuu! Mut siis samassa veneessä ollaan, terkuin murrosikä on koko ikä.

    1. Mut hei, Janikin lohdutteli että ei oo kyllä koskaan nähny mummoa kenellä ois yhtään finnejä..! Ehh… sen oli kai tarkotus olla lohduttava ajatus…

      1. Hahaha! A pat in the back… with a knife… 😀

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *