Vallankumousta ilmassa

img_5031.jpg

Toukokuu lähestyy kovaa vauhtia. Se tietää uusia tuulia ja muutamaa jännää tapahtumaa. Julkista ja henkilökohtaista.. 

Ensinnäkin vuosittainen pikamuodin vastainen, läpinäkyvää vaateteollisuutta ajava Vaatevallankumous -tapahtuma starttaa 24.4. Toiseksi taas aviopuolisoni irrottautuu hetkeksi oravanpyörästä ja jää neljän kuukauden vanhempainvapaalle. Meidän perheessä tämä tarkoittaa neljän kuukauden oleilua mieheni kotimaassa Portugalissa 22.4 alkaen. Aurinkoa, merta, surffia ja nämä mahdollistava alituinen lastenhoitoapu. Uu mama. Välillä pitää nipistää itseäni, että uskon tämän todella tapahtuvan. Ja kyllä, ”sapatti” tietää myös paljon enemmän aikaa rakkaalle blogilleni. Kaupan päälle vielä uutuuttaan hohtava kameran uusi objektiivi.. Eli kenties tiedossa parempia kuviakin 😉 

Pari sanaa Vaatevallankumous- liikkeestä. Tapahtumasta tietämättömille, liike sai siis alkunsa neljä vuotta sitten kun Bangladeshissa romahti Rana Plazan vaatetehdas. Onnettomuudessa kuoli 1 133 ihmistä. Se on surullinen määrä. Pääasiassa naisia ja lapsia, jotka ompelivat huonoissa oloissa vaatteita.. meille länsimaalaisille.

Liikkeen tavoitteena on parantaa vaateteollisuudessa työskentelevien työoloja ja tehdä meille kuluttajille tuotantoketjut läpinäkyviksi. Homma toimii niin, että pue jokin vaatteesi nurinpäin niin että merkki näkyy. Ota itsestäsi / vaatteestasi kuva, jaa se sosiaalisessa mediassa, merkkaa mukaan vaatemerkki (# tai Instassa myös @) ja häshtäggää #whomademyclothes sekä #vaatevallankumous. Iisi piisi!

img_5123.jpg

Nykypäivänä kuluttajilla on yhä enemmän valtaa juuri sosiaalisen median kautta. Uskonkin yhteisesti luotuun some-paineeseen, joka kohdistuu yrityksiin ja brändeihin. Tänä vuonna aion itse kysyä Moss Copenhagenilta, että kuka teki mun vaatteet. Syy haluun löytyy edellisestä postauksestani. Katsotaan josko saan yhteyden somen kautta kun perinteiset sähköpostikanavat eivä vastausta tuoneet. 

Näihin odottaviin tunnelmiin siis.. Stay tuned eli pysykää tuunattuna!

 

 

 

 

 

muoti trendit oma-elama vastuullisuus