Aamupalalla / At the breakfast table

kesajogurtti_suvisurlevif.jpg

 

On sentään tainnut olla pari aamupalajuttua välissä, jotka eivät sisällä jogurttia. No nyt sitä tulee taas. Tämä yhdistelmä syntyi alkuviikosta ihan vaan siitä syystä, että minulla oli avonainen limecurd kaapissa, kreikkalaisen jogurtin jämät purkissa ja tuoreita mustikoita. Jäin siltä istumalta koukkuun; tämä on ihan maailman paras yhdistelmä laiskalle aamuilijalle! Hapan ja kermainen jogurtti, kirpeän makea curd sekä kauden tuoreet marjat ovat vaan ihan lyömätön yhdistelmä.

Curdin ei tarvitse tietenkään olla limestä tehty vaan se voi olla myös perinteisempi sitruunacurd. Tai mikä tahansa, itsetehty on tietysti aina nappivalinta ja sen voi pyöräyttää vaikka sitrussekoituksesta, greipistä tai appelsiinista. Marjoja ja hedelmiä voi myös vaihdella saatavuuden ja oman maun mukaan.Haluan kokeilla vielä ainakin karviaisia, herukoita, syksymmällä ehkä luumuja ja hiukan kypsennettyjä omenoita.

Kesäinen jogurtti

Annostele lautaselle kreikkalaista jogurttia, 1-2 ruokalusikkaa lime/sitruunacurdia ja ripottele tuoreita hedelmiä mukaan. Pähkinät olisivat muuten kiva lisä, vaikka paahdetut mantelilastut tai pistaasit. Curdia voi vähentää tai lisätä oman mieltymyksen mukaan, tahna on suhteellisen äkkimakeaa joten etene lusikallinen kerrallaan. Nauti.

*

My new favorite combo: thick, sour Greek yogurt with citrus curd and fresh seasonal berries and/or fruits. This particular breakfast had the yogurt, lime curd and fresh raspberries. Perfect breakfast for a lazy one like me.

 

 

Koti Ruoka ja juoma

Sinisiä unelmia / Blue dreams

elokuu_suvisurlevif_0.jpg

 

Järkkäilimme vähän paikkoja ja sänky siirtyi pitkästä aikaa toiseen huoneeseen. Sinne se joutui tosin hiukan pakosta, koska naapurimme mekastavat toisella puolella asuntoa ja on helpompi nukkua kun ei tarvitse välittää mölystä. Kerrostalon huonoja puolia. Tämän asunnon hyviä puolia on tosin se, että huonejako on niin epämääräinen, että huonekaluja voi pyörittää huoletta ympäriinsä.

Olen muuten innostunut näistä kalkkimaaleista, jotka bongasin kaimani Suvin blogista. Erityisesti San Saccaria ja Antique bleu pistävät huokaamaan. Ja sitten fiilistelin näitä ihania kaakeleita. Taas siis pyöritään sinisissä tunnelmissa.

*

We did some furniture movin’. But I really like the bed there, so light, calm and simple. A good place to sleep. Also like these lime paints in their cold shades and these ceramic tiles. Just blue, blue, blue for me.

 

 

Koti Sisustus