Selkäydinfeminismi ja miesten hiljaisuus
Eettinen neuvosto tyrmäsi ”Parempaa lihaa kuin Tinderissä” -mainoksen, vaikka siinä ei viitattu naisiin. Samaan aikaan toisessa blogissa nostetaan esiin mainoksia, joissa mies esitetään typeränä. Olen nähnyt mainokset aikaisemminkin. Minusta ne ovat epäonnistuneita, koska huumori on kulunutta. Sen suurempia tunteita ne eivät kuitenkaan herätä. Maailmaan mahtuu myös huonoa huumoria.
Yllä oleva vertailupari on esimerkki ilmiöstä, jossa sukupuoli määrittää reagointitapaa. Jos miestä alentavan mainoksen roolit käännettäisiin toisin päin, reaktiivinen selkäydinfeminismi, twitterfeminismi, heräisi. Nyt sen suurempaa kohua ei synny.
https://www.youtube.com/watch?v=hkYpEUy1xBw
Kommentointi suljettu väliaikaisesti.