GYMILLE MARS!

IMG_20161006_093015.jpg

Tämän syksyn paras päivä (vauvan syntymän jälkeen, duh) oli jälkitarkastus. Nimittäin siksi, että sain vihdoin luvan alkaa liikkua normaalisti ja esimerkiksi nostaa 3- ja 5-vuotiaita lapsiani. Pienet asiat ovat usein niitä isoja asioita: nykyään kolmevuotiaani päivittäin huokailee onnellisena miten ihanaa on kun äiti saa taas nostaa häntä.

Takana oli kuusi viikkoa täydellistä liikkumattomuutta ihan pakollisia askareita lukuunottamatta, ja sitä edeltävät 12 kuukautta olin salitauolla järjettömän kiireisen työaikataulun vuoksi. (Ja ennen kuin kukaan alkaa nillittämään tekosyistä, voin kertoa että kun tekee kolmen duunin vuoksi vähintään 60-tuntista työviikkoa, soittaa sinfoniaorkesterissa ja pyörittää yksin pikkulapsiperheen arkea, aikaa salille ei yksinkertaisesti ole.) Raskausaikana liikuin erittäin minimaalisesti, lähinnä muutamia kävelylenkkejä ja patikointireissuja kesällä töiden tauottua. 

Palo liikkumaan on siis syystäkin ollut aivan valtava! 

IMG_20161006_140352.jpg

 

Treeniluvan saatuani lähdin ensi töikseni tutustumaan monen ystävän ja tutun suosittelemalle Mountainside Fitness -salille, josta hankin itselleni jäsenyyden. Sali on aivan uusi ja erittäin siisti. Sen tarjontaan kuuluu viikottain 80 ohjattua tuntia, joista itse ajattelin hyödyntää lähinnä joogaa. Muuten treenaan mieluummin vapailla painoilla ja teen funktionaalista treeniä, jossa voi omalla kehonpainolla treenata monta lihasryhmää samaan aikaan sen sijaan, että kiertää masiinoita treenaten yhtä lihasryhmää kerrallaan. Katsotaan jos uskaltaudun myös testaamaan crossfit-aluetta…

Salilla on myös kaikenlaista pientä kivaa ekstraa, kuten pyyhepalvelu, jotta märkää pyyhettä ei tarvitse roudata kassissa kotiin. Aulasta löytyy smoothiebaari, ja asiakkaiden käytössä on erilaisia palveluita spa-tyyppisestä hieronnasta fysioterapiaan ja personal trainingiin. Suomalaisena tietysti arvostan sitä, että suihkujen lisäksi asiakkaiden käytössä on perinteinen sauna sekä höyrysauna.

Äitinä salilla lähes tärkeintä on kuitenkin lapsiparkki ja sen toimivuus. Aiemmalla salillani henkilökuntaa oli usein naftisti ja lapsiparkki täynnä, ja voin sanoa ettei mikään ärsytä enemmän kuin lapsiparkin ovelta käännyttäminen sen jälkeen, kun on lastannut revohkansa autoon ja vaivalla järjestänyt salille aikaa hektisen arjen keskelle. Puhumattakaan siitä, kuinka raivostuttavaa on maksaa palvelusta, joka saattaa hyvällä tuurilla olla saatavilla – tai sitten ei. 

Tätä taustaa vasten oli ilo viedä lapset Mountainside Fitnessin lapsiparkkiin, jossa on upeat fasiliteetit ja osaava henkilökunta. Heillä on aina tarpeeksi henkilökuntaa reservissä, jotta kukaan ei joudu käännytetyksi ovelta. Isommille lapsille on kiipeilytelineitä, liukumäkiä, askarteluaktiviteetteja, leffateatteri ja minisali, jossa on aikuisten treenilaitteita muistuttavat laitteet. Vauvoille on oma rauhallisempi osastonsa, jossa on vauvakeinuja rivissä. Useimmiten pikku-ukkoni on kuitenkin saanut nautiskella hoitajan sylistä. Hoitajat jopa vaihtavat vaippoja ja ruokkivat vauvoja, jotta äidin ei tarvitse keskeyttää treeniä. On aika luksusta, että näinkin pieniä otetaan salille hoitoon. 

Tämän lisäksi salilla järjestetään viikoittain ”Parents´ Night Out”, jolloin lapset saa tuoda pientä lisämaksua vastaan viideksi tunniksi pitämään hauskaa, kun vanhemmat lähtevät ulos syömään tms. Ilmoitin tytöt Halloween-tapahtumaan, jossa illan mittaan syödään illallinen, askarrellaan, pukeudutaan naamiaisasuihin ja tehdään pieni trick-or-treat-kierros. Mikäs sen hauskempaa! (Ja mahtavaa, että saan ulkoistaa karkki-ja-keppostelun jollekin muulle :D)

Nyt siis on tavoitteena päästä gymille nelisen kertaa viikossa, mikä ei ole mikään mahdottomuus sillä on oikeastaan aika kivaa saada arkiaamuihin jotain ohjelmaa. Tällä viikolla pääsin jo tavoitteeseeni! Tarkoitus on tehdä joka kerta 68 minuutin treeni, jota PT suositteli: 8 min lämmittely, 30 min painotreeniä (vuoropäivin yläkroppa ja jalat) sekä 30 min cardiota loppuun. Ajattelin sen lisäksi vielä varioida settiä joogalla ja 30 minuutin HIIT-treeniohjelmalla, jonka aiempi PT:ni laati minulle parisen vuotta sitten.

Jotta tämä postaus ei paisu pitkäksi kuin nälkävuosi, jatkan seuraavassa postauksessa treenitavoitteista ja ah-niin-ihanista raskauskiloista.

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *