4 tapaa tunteiden kesyttämiseen

Viha, suru ja muut negatiiviset tunteet ovat luonnollinen osa elämää. On kuitenkin olemassa keinoja reagoida epämiellyttäviin tunteisiin ja käsitellä niitä myönteisellä tavalla, vaikka toisinaan kamppailemmekin sen kanssa, miten siinä onnistua.

1. Pysähdy.
Pysähdy hetkeksi ja hengitä ennen kuin toimit tunteidesi mukaan. Luettele aakkoset takaperin tai laske sataan.

2. Hyväksy kokemasi tunteet.
Oletko vihainen jollekin tai vihainen hänelle sen vuoksi, että hän on loukannut tunteitasi? On ihan ok tuntea, mitä tahansa tunnetkin!

3. Ajattele.
Kun olet käyttänyt aikaa nykyisten tunteidesi tunnistamiseen, mieti, miten voit parantaa nykyistä elämäntilannettasi ja vähentää näiden negatiivisten tunteiden esiintymistä?

4. Auta itseäsi.
Tee ”Ajattele”-vaiheessa keksimiesi ideoiden perusteella jokin toimintasuunnitelma, kuinka voit auttaa itseäsi.

hyvinvointi mieli oma-elama
Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *