Juhannusviikon treenit

Heippa!

Hyvää juhannuksen jälkeistä sunnuntaita kaikille. Vaikka itse juhannus itselläni menikin lähinnä rentoutuessa hyvän ruoan ja  juoman parissa, ehdin minä tällä viikolla myös treenaamaan. Koska jalkani ovat siinä kunnossa kuin ovat, minun pitää lähteä hyvin rauhallisesti liikkeelle juoksun suhteen ja pitää järki mukana treeneissä. Olen pyrkinyt siihen, että treenejä tulisi viikossa neljä ja näihin treeneihin sisältyvät myös kehonhuolto sekä lihaskuntoharjoittelu. Hyvin maltillinen treenimäärä siis tavoitteena.

Juhannuksena tuli nautittua myös hyvästä ruoasta ja juomasta 🙂

Maanantaina tein 45 minuutin lenkin, jonka aikana juoksin lyhyitä pätkiä noin 10 kertaa. Kävelyvauhdin pyrin pitämään reippaana ja juoksuvauhdin taas maltillisena. Kilometrejä harjoituksessa kertyi noin viisi.

Keskiviikkona oli vuorossa intervalliharjoitus. Koska minulla on ollut juoksusta taukoa jonkin aikaa, tein treenin jossa juoksin minuutin ja kävelin kaksi minuuttia. Kokonaiskesto 30 minuuttia lämmittelyineen ja jäähdyttelyineen. Nuo minuutit juoksin ainakin omasta mielestäni kovaa tai ainakin niin kovaa kuin flunssan jälkeen voi juosta. Alla hieman dataa tästä juoksusta.

Intervalliharjoituksesta hieman dataa

Torstai, perjantai ja lauantai menikin treenittä juhannuksesta nauttien.Lepo tuli todella tarpeeseen!

Myös lenkkiseura oli sitä mieltä, että lepo teki hyvää.

Tänään sunnuntaina tein puolen tunnin kävelyn ja venyttelin noin 30-40 minuuttia.

Tällä viikolla jäätiin tuosta 4x/ viikko tavoitteesta. Välistä jäi siis lihaskuntoharjoitus yhdistettynä lyhyeen lenkkiin. Kuitenkin ihan ok saldo treeneissä tällä viikolla. Juoksuahan tässä viikossa oli melko vähän, mutta sen määrää onkin tarkoitus hiljalleen kasvattaa, jotta jalat pysyvät menossa mukana 🙂

Ihanaa tulevaa viikkoa kaikille!

-Emilia

Kommentit (0)
Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *