Päiväni catwalkin kuningattarena / My day as a queen of the catwalk

14.10.2016

In English below

 

Unelmat kannattaa sanoa ääneen.

 

Ai miksi? No siksi, että joku saattaa kuulla ja voida auttaa sinua etenemään kohti unelmaasi. Kerronpa mitä minulle kävi.

 

Taannoisessa haavepostauksessani kerroin ensimmäistä kertaa julkisesti unelmoineeni lapsena mallin ammatista. Eipä aikaakaan, kun tämän postauksen jälkeen eräs ystäväni tiedusteli, kiinnostaisiko minua näytösmallin hommat ekomuotinäytöksessä.

 

Ekomuotinäytös sopi teemaltaan ja arvoiltaan minulle kuin nakutettu: ekologisuus, kierrätys ja kauneus samassa paketissa. Kaikki muotinäytöksen vaatteet olivat valmistettu kierrätyskeskuksen vaatteista tai tekstiileistä.

 

Ennen illan muotinäytöstä pääsimme kuuntelemään erittäin kiinnostavaa ja silmiäavaavaa luentoa Trash-ideologiasta, joka tarkoittaa tiivistetysti kuinka jätteeksi luokiteltu tavara tai vaate voi saada uuden elämän (design)tuotteena. Palaan Trash-ideologiaan vielä seuraavissa postauksissani.

 

Seuraavaksi näytöspäivän kuulumisia kuvina.

 

 

Päivä alkoi meikillä ja kampauksella:

 

IMG_6882%2B%25E2%2580%2593%2BKopio.JPG

 

IMG_6898%2B%25E2%2580%2593%2BKopio.JPG

 

IMG_6896%2B%25E2%2580%2593%2BKopio.JPG

 

Attachment-1%2B%25284%2529.jpeg

 

Näytösasuja minulla oli neljä kappaletta. Ostin itselleni vihreän ”merenneitopuvuksi” ristityn komeuden näytöksen päätyttyä.

 

Attachment-1%2B%25283%2529.jpeg

 

Attachment-1%2B%25281%2529.jpeg

 

FullSizeRender%2B%25281%2529%2B%25E2%2580%2593%2BKopio.jpg

 

Attachment-1.jpeg

 

 

Oli kyllä hauska kokemus olla puunattavana ja myöhemmin sipsutella pitkin catwalkia leikkien mallia. Päivä hujahti käsittämättömän nopeasti. 

 

IMG_6901%2B%25E2%2580%2593%2BKopio.JPG

 

 

Fiilikset: Oli siistiä, jännittävää, erilaista, inspiroivaa. Ei ihan niin sykähdyttävää kuin olin kuvitellut, mutta toisaalta ammattimallin elämä Pariisissa ja hieman kotikutoinen ekomuotinäytös Suomessa eivät ole suoraan verrannollisia.

 

FullSizeRender%2B%25283%2529%2B%25E2%2580%2593%2BKopio.jpg

 

Muotinäytöksen jälkeen oli väsynyt, tyytyväinen ja mietteliäs olo, ja ihana kampaus ainakin seuraavat pari päivää!

 

Mitä muoti merkitsee sinulle? Entä kiinnitätkö huomiota vaatteiden ekologisuuteen tai valmistatko vaatteesi itse?

 

Hyvää yötä!

 

Bisous, Niina

Ota yhteyttä: ni*************@***il.com

Seuraa blogia: FacebookInstagramBlogit.fiBloglovin’Blogipolku

 

 

Summary in English:

Say your dreams out loud.

 

Why? Because someone can hear you and help you to reach your dreams. Let me tell you, how I managed to get a little bit closer to my childhood dream – to became a model.

 

Just after my blog post about dreams one of my friends asked me if I was interested in modeling in a eco fashion show. 

 

Modeling was a wonderful experience and I learned a lot about the trash ideology (=giving a new life for goods/stuff that we normally consider as a trash). I’m going to tell you more about it later.

 

So here’s my day as a queen of the catwalk ;).

 

What fashion means for you? Is it important for you to buy ecological clothes or to fabricate them by yourself?

 

 

Bisous, Niina

ni*************@***il.com

FacebookInstagramBlogit.fiBloglovin’Blogipolku

Muoti Päivän tyyli Trendit

Psykologian opiskelijan perjantai / Psychology student’s Friday

8.10.2016

 

In English below 

 

Klo 7h @ kahden lämpöpeiton ja yhden huovan alla

Tarvitsenko todella psykologin maisterin tutkintoa? Ihan turhaa hommaa, gradun ehtii tehdä toisessa elämässä. Motivaatio- ja maanitteluitsepuhetta. Ei auta, siirrytään uhkailuun.

 

doireallyneedthatjob.jpg

Klo 7h15 @ kirkasvalolampun ääressä

Nuokun kirkasvalolampun ääressä. Kun suljen silmät, voin kuvitella lekottelevani Côté d’Azurin hiekkarannalla auringon paistaessa suljettujen silmäluomieni läpi – tai sitten vaan nukahdan uudelleen herätäkseni Pohjolan kurjaan ja kylmään syksyyn. 

 

FullSizeRender%25282%2529.jpg

Kirkasvaloterapiaa – Bright light therapy

 

 

Klo 9h @ työhuone

Pitkäksi venynyt aamupala ja -kahvituokio, ajatusten vaihtoa työkaverin kanssa. Tulin työhuoneelle, vaikka onkin gradupäivä, koska siellä on melkein ilmaista kahvia ja ajattelin siinä samalla aloitella päivän luku-urakkaa, no, en aloittanut, mutta kahvi ja tuorepuuro maistuivat kuten aina ennenkin.

 

Klo 10h30 @ yliopiston kirjasto

Kunnon yliopisto-opiskelijaa ei koskaan löydä kampukselta ennen aamukymmentä, ei minuakaan tänä perjantaina. Kirjastolla on nerokkaat säädettävät pöydät, joiden ansiosta ei ole pakko kuolla hitaasti istuen (Istuminen tappaa!) vaan voi työskennellä seisoma-asennossa.

 

Klo 11.32 @ yliopiston kirjasto

Olen ponnistellut jo tunti ja yksi minuuttia!!! Tätä pitää juhlistaa kuvalla, jos toisellakin!

 

FullSizeRender%25283%2529.jpg

@ Yliopiston kirjasto – Uni’s library

Klo 12h30 @ yliopiston ruokala

Yksi arkipäivieni kohokohdista. Ihan parasta bestietä, että saa valmiin ruuan nokan eteen. Unicafen vegaaniruuat ovat nykyisin tosi maistuvia ja hummus likipitäen legendaarisen hyvää. 

15h30 @ yliopiston kirjasto

Gradutusta plakkarissa neljä tuntia! Hurraa! Taputan itseäni olalle ja ansaitsen ainakin viikon loman! 

 

FullSizeRender%25285%2529.jpg

@ Yliopiston kirjasto – Uni’s library

15h31-17h30 Tervasaari ja Skatta

Virkistävä syyskävely parhaan ystävän kanssa. Kasassa päivän d-vitamiinit, liikunnat ja juorut.

 

17h30-18h45 @ työhuone

Viimeistelen vielä gradusysteemejä ja pari työjuttua. Aurinko laskee. Pyörätelineessä on enää vain yksi pyörä, minun, nappaan sen ja viiletän kirpeässä syysilmassa kotia kohti, ainiin, baanalla on tietyö, ei sitten sitä kautta.

 

Klo 20h @ kotona keittiössä

Kesken kokkailun sain idean seuraavaan ruokapostaukseen. Perjantai-illan rento ruuanlaitto uhkaa muuttua vihannesasetelmien kuvaamiseksi joka vinkkelistä ja hermoiluksi siitä, että spaghetti klimppiintyy syömäkelvottomaksi ennen kuin olen saanut valmiista annoksesta houkuttelevan näköisen kuvan. #bloggaajanelämää #ensimmäisenmaailmanongelmat #ttuakoniitävihanneksiakuvaat

 

FullSizeRender%25284%2529.jpg

 

 

Klo 21h @ kotisohva

Lokikirjan eli blogin päivitystä Love In Paris soittolistan pauhatessa taustalla.

 

 

FullSizeRender%25286%2529.jpg

Love In Paris playlist

Klo 00h29 @ kotisohva

Voilà, postaus valmis! Herää varmasti kysymys: Miten niin kello 00h29 yhä kotisohvalla? Missä maininta maankuuluista psykologian opiskelijoiden bileistä? Kuitattakoon lyhyesti, että viime viikonloppuinen sitsaaminen pukuteemalla Mikä oli lapsuudenhaaveesi? huikeine tunnelmineen kannattelee minua tämän viikonlopun ylitse (katso samanteemainen haavepostaukseni täältä). Siispä vietän mielihyvin tämän tuulisen syysillan kääriytyen samaiseen karvavilttiin, joka toimitti viime lauantaisissa juhlissa tekoturkiksen virkaa. (Toim. huom. sitsit = ””akateeminen”” pöytäjuhla, jossa on ideana laulaa, pitää puheita, juoda ja syödä minkä kerkeää ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Sana akateeminen on varmuudeksi kaksinkertaisten lainausmerkkien välissä, jotta käy selväksi, että mistään pönöttämisestä ei ole kyse.)

 

 

FullSizeRender%2B%25282%2529.jpg

@ Sitsit. Katso täältä, mikä oli lapsuuden haaveeni ja päättele kumpaa unelma-ammattia tässä kuvassa edustan. Check out from my older blog post what was my dream when I was a child and try to guess which one of my childhood dream jobs I’m presenting.

 

FullSizeRender%25281%2529.jpg

@ Sitsit, akateemiset pöytäjuhlat – ”academic” table party

 

 

Kauniita unia, hulvattomia etkoja tai tunnelmallista kynttiläillallista, mitä ikinä!

 

Bisous, Niina  

Ota yhteyttä: ni*************@***il.com

Seuraa blogia: FacebookInstagramBlogit.fiBloglovin’Blogipolku

 

 

Summary in English:

7 AM @ underneath three blankets: Do I really need this Master of Psychology degree? Don’t think so, I can do my master thesis in my second life.

 

7:15 AM @ in front of the bright light lamp: Dozing in front of the bright light lamp. Closing my eyes. Almost can imagine that I’m on the beach in Côté d’Azur. Nope, it’s cold and dark autumn morning in Finland. And I need this ******n bright light lamp to wake me up and to not get depressed because we don’t have enough sun during autumn and winter. Haha. I’m not kidding.

 

9 AM @ office: Very traditional Finnish brekkie: porridge and coffee. Chatting with my colleague.

 

10:30 AM @ university’s library: If you’re true university student in Helsinki, you’ll never get your ass on the campus before 10 a.m., never.

 

11:32 AM @ university’s library: I’ve been working with my thesis already one hour and one minute! Time to take some photos for evidence!

 

12:30 PM @ university’s canteen: Highlight of the day. There are at least two delicious options for vegans and heavenly hummus. 
 

3:30 PM @ university’s library: Five hours working on my thesis! Wow! I definitely need a week-long vacation!

 

3:31-5:30 PM @ Helsinki archipelago: A refreshing stroll with my best friend around Helsinki archipelago. Today’s dose of vitamin D, sports and gossip.

 

5:30-6:45 @ office: Finishing couple of things at work and with my thesis. Sun goes down. There’s only one bike left in the bicycle stand, mine.

 

8 PM @ home, kitchen: While cooking, I got a new idea for the next food post.

 

9 PM @ on the couch: Blogging, Love In Paris –playlist playing.

 

00:29 PM @ on the couch: Voilà, this blog post is ready! What?! 11:30 PM home on the couch? No crazy Finnish psychology student parties? Well, not this weekend, but last weekend we had “sitsit” with a dress code: “What was your dream when you were a child?” Sitsit is “academic” table party with loads of singing, giving speeches, drinking and dining. Opposite of formal academic party.

 

Sweet dreams, the craziest pre-parties and lovely candle dinners!

 

Bisous, Niina 

Contact me: ni*************@***il.com

Follow my blog: FacebookInstagramBlogit.fiBloglovin’Blogipolku

Suhteet Oma elämä Opiskelu Työ